11 listopada 2015 po raz ostatni większość graczy wyruszy na Summoner's Rift, aby walczyć o jak najwyższą rangę na koniec sezonu 2015. Po nim nastanie przerwa, w trakcie której Riot Games będzie przygotowywało się do nadejścia kolejnego, serwując nam rozmaite zmiany i ulepszenia. Przedsmak tego co nas czeka w Preseason 2016 dostaliśmy w artykule, którego pełną treść można przeczytać tutaj. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym celom, jakie Riot chce osiągnąć w przerwie między-sezonowej.

Aktualizacja Marksmanów i przedmiotów dla nich

Zmiana marksmanów wynika z faktu, że od początku istnienia League of Legends był to postaci skupiające się na zadawaniu obrażeń z dużej odległości, co prowadzi do zatarcia jakiejkolwiek różnorodności wśród bohaterów. Wybieramy tych, którzy na danym patchu robią to najskuteczniej. Riot ma zamiar podejść do tego problemu na wzór patcha z Juggernautami (5.16), a więc wytypował sześciu championów, a są to: Corki, Miss Fortune, Graves, Caitlyn, Kog'Maw oraz Quinn, którym będzie starał się nadać pewną indywidualność w postaci umiejętności, które będą wyróżniać je na Summoner's Rift. Przypominamy, że patch 5.16 to jeden z najbardziej udanych w wykonaniu twórców gry, gdyż Darius, Mordekaiser czy Skarner z niegrywalnych postaci urosły do picków, które należy banować lub nauczyć się nimi grać. Jeśli Riot tak samo przyłoży się do marksmanów, to nie mamy się czego obawiać, a przygotowywane zmiany wpłyną pozytywnie na rozgrywkę.

Ze zmianą marksmanów wiążę się też kwestia zmiany w przedmiotach, które na nich najczęściej składamy. Problem jest taki, że bohaterowie, których głównym źródłem obrażeń jest współczynnik AD decydują się na te przedmioty, które zapewniają jego jak największą ilość. To sprawia, że itemizacja wśród zasięgowych AD Carry sprowadza się do pięciu tych samych rzeczy jak Infinity Edge, Last Whisper itd. W związku z tym Riot planuje wprowadzić większą ich liczbę, aby odpowiadały on archetypom postaci marksmanów, jakie planują stworzyć. Jeśli lubimy się pojedynkować jeden na jeden, możemy być pewni, że w sklepie odnajdziemy przedmioty, które wspomogą nas w takiej walce. Z drugiej strony, jeśli jesteśmy graczami bardziej drużynowymi, to Riot planuje wprowadzić itemy, które wspomogą nas w takiej walce lub ułatwią zdobywanie budowli wrogów. Wszystko będzie zależało od tego jaki styl gry preferujemy.

Keystone Masteries

W poprzednim sezonie Riot nie zdecydował się na całkowitą zmianę tego aspektu gry jak to bywało wcześniej. W trakcie sezonu doszło tylko do drobnych przesunięć między masterkami w drzewkach umiejętności. Preseason 2016 wprowadzi po raz kolejny ogromną zmianę w tym aspekcie gry. Drzewka zostaną podzielone na trzy poziomy umiejętności, a więc 1,2 i 3, a każdy z nich będzie się składał z iluś rzędów umiejętności. Przy czym w każdym rzędzie będzie można wybrać tylko jedną masterkę. Poziom pierwszy to umiejętności podstawowe, które nie mają znacznego wpływu na grę, jednak zawsze warto je rozważyć. Poziom drugi będzie zawierał masteries, które będą miały już większe znaczenie dla rozgrywki ze względu na bonus jakie oferują. Poziom 3 to całkiem nowa koncepcja tzw. "Kluczowych Specjalizacji". To właśnie one całkowicie mają definiować sposób w jaki będziemy grali wybranym przez nas bohaterem, np. zraniony przeciwnik będzie otrzymywał obrażenia w czasie zależne od naszego dodatkowego AD i AP czy zwiększy się prędkość naszego championa w zależności od ilości zadanych obrażeń. Ma to na celu zdywersyfikowanie stylu grania każdą postacią w Lidze i dokładne przemyślenie tego jak chcemy zagrać daną potyczkę na Summoner's Rift.

Zmiany w wizji i przedmiotach dla Supportów

W sezonie trzecim zostały wprowadzone pierwsze w zmiany w wizji. Preseason 2016 ma dołożyć kolejną cegiełkę w tym aspekcie gry, ponieważ Riot chce przesunąć ciężar wardowania z pojedynczych graczy (przede wszystkim postaci wspierających) na cały zespół, a także zdynamizować rozgrywkę w tym aspekcie. Chce to uzyskać w dwojaki sposób. Po pierwsze możliwe, że otrzymamy darmowe ulepszenia do naszych trinketów, a przedmioty składane na Supportach uzyskają 3 poziom ulepszeń, który wprowadzą potężne umiejętności aktywne. Kolejny pomysł to wprowadzenie dodatkowej funkcjonalności dla Sighstone'a, co pozwoliłoby zaoszczędzić miejsce w ekwipunku, gdyż zalety innych przedmiotów skupiałyby się w ulepszeniach tego jednego.

Po drugie, Riot zdecydował się na usunięcie Stealth Wardów (Zielonych Wardów), które po postawieniu stają się niewidoczne. Teraz dostępne będą tylko pinki i ward, który pojawia się po ulepszeniu niebieskiego trinketu. W zamian otrzymają one "drugie życie" w postaci funkcjonalności, którą Riot nazwał "debris". Pozwala nam to widzieć pozostałości po wardach, a to ma nam mniej więcej nakreślić sposób w jaki wardują i poruszają się po mapie przeciwnicy.

Przedmioty początkowe

Preseason 2016 ma też przynieść zmiany w nabywanych przedmiotach początkowych. W tym momencie większość graczy zaczyna rozgrywkę od nabycia jakiegoś Dorana i kilku potionów. Zmiany jakie proponuje Riot mają jasno zarysować różnice w podejściu do startu gry. Z jednej strony otrzymamy przedmioty, które mają wzmocnić naszą siłę w początkowej fazie, z drugiej do wyboru dostaniemy itemki, które zapewnią nam większą przeżywalność i wydłużą czas, jaki będziemy mogli spędzić na alei bez wracania się do bazy.

Jeżeli chodzi o tę pierwszą grupę przedmiotów, które mają wzmocnić naszą siłę na lini to bazą pozostają przedmioty Dorana (Blade, Ring i Shield). W oparciu o nie jednak Riot stworzył chociażby "Cull", przedmiot dla postaci AD, który zapewnia mniejsze statystyki obronne niż Doran's Blade, jednak po zabiciu pewnej liczby minionów otrzymujemy dodatkową sumę złota.

W kwestii itemów, które mają zwiększyć naszą przeżywalność na lini, to Riot zdecydował się na zwiększenie kosztu mikstur zdrowia (HP/Red Potion), ponieważ mają one teraz pełnić funkcję krótkotrwałego wzrostu przeżywalności, aby przetrwać początkową fazę gry. Jeżeli natomiast chcemy coś z wydłużonym efektem przywracania życia, to funkcjonalność otrzymają przedmioty, które będzie można ponownie napełnić (np. Crystaline Flask), a także ich dalsze ulepszenia. Całkowicie za to znikną mikstury many (Mana/Blue Potion), które często faworyzowały postaci, które nie korzystały z żadnych zasobów lub miały niski koszt many, co pozwalało użyć im więcej umiejętności po wykorzystaniu jednego potka many niż inne. Brak mikstur many pozwoli także na lepsze zbilansowanie kosztów umiejętności championów, które korzystają z tego zasobu.

The Rift Herald

Zmiany jakie mają nadejść w Preseason 2016 mają przynieść także trochę "miłości" dla graczy, którzy swój czas poświęcili na doskonalenie umiejętności gry na górnej alei. Riot Games chce to osiągnąć wprowadzając dodatkowego neutralnego potwora, który ma dawać buff dla jednej postaci po jego zabiciu. Ma to na celu wzmożenie aktywności w górnej części mapy, gdyż aktualnie na gra na topie sprowadza się do farmienia i ewentualnego wymieniania obrażeniami z przeciwnikiem. Szczegóły są jednak wciąż dopracowywane i może się okazać, że Summoner's Rift wzbogaci się o więcej niż jednego mieszkańca.

To dopiero początek zmian, jakie czekają na nas w trakcie Preseason 2016. Twórcy gry przygotowują już kolejne, krótko i długoterminowe, o których będą informować po zakończeniu Mistrzostw Świata.