Koniec sezonu rankingowego 2015 przyniósł także ogromny patch ze zmianami zapowiadanymi na przed-sezon 2016. Riotowcy chwalili się, że angielska wersja listy zmian zawiera aż osiemnaście tysięcy znaków. My nie mamy zamiaru podwajać tego, co już zostało napisane, więc przedstawimy Wam najważniejsze zagadnienia wraz z odnośnikami do odpowiednich fragmentów oficjalnych patch notes.

Patch 5.22 przynosi nam przede wszystkim aktualizacje aż sześciu strzelców: Quinn, Gravesa, Corkiego, Kog'Mawa, Miss Fortune oraz Caitlyn. Zmiany te mają nadać im indywidualny, niepowtarzalny charakter oraz zapewnić unikalny zestaw umiejętności, który pozwoli Wam wspomóc drużynę w walce o zwycięstwo. Dokładne informacje na temat reworku powyższej szóstki znaleźć można tutaj. Zmiany w mniejszym lub większym stopniu dotknęły też pozostałych marksmenów. Oprócz nich drobne buffy, nerfy oraz bugfixy pojawiły się u kilku innych championów, jak chociażby u Azira, Kindreda, Shaco czy Riven. Przeczytać możecie o nich w tym fragmencie.

Kolejna ważna zmiana dotyczy podstawowych obrażeń fizycznych u strzelców oraz aktualizacja regeneracji many u magów (ale nie tylko). Informacje na ten temat możecie odnaleźć w tym miejscu oraz tutaj. Zmieniono też zasady Głębokich Ran (Grevious Wounds). Od teraz Głębokie Rany wpływają tylko na leczenie siebie, zamiast na całe leczenie. Odświeżono też zasady nakładania CC w przypadku spudłowania części umiejętności. Postaci, które ta zmiana dotknęła możecie znaleźć pod tym adresem.

Sporo modyfikacji wprowadzono również na samym Summoner's Rift. Przede wszystkim pojawił się na nim nowy stwór - Herold (Rift Herald), którego zadaniem jest zaktywizowanie rozgrywki w górnej części mapy ze względu na bonusy, jakie daje po swojej śmierci. Do tego sama rozgrywka rozpocznie się wcześniej, gdyż miniony pojawiają się na mapie po raz pierwszy już po minucie i piętnastu sekundach. Zmiany dotykają również stworów w dżungli, budowli, zdobywanego pasywnie złota czy dodatkowych bonusów za zabicie bohaterów, którzy uzyskali jakiś kill streak. Na koniec Riot zdecydował się na nerf Teleportu oraz całkowite usunięcie Jasnowidzenia i Czystości. Dokładny opis zmian jest tutaj.

Największy fragment patch notes poświęcony został zmianom w przedmiotach. Dla części z nich sezon 2015 był ostatnim w karierze. W zamian dostaliśmy mnóstwo nowych itemków wyposażonych w potężne umiejętności aktywne. O przedmiotach, które zakończyły swój żywot możecie przeczytać w tym miejscu. Itemy dla strzelców zostały opisane tutaj, a zmiany w przedmiotach z mocą umiejętności pod tym adresem. Ponownie zmiany dotknęły przedmioty dla junglerów, o tym informacje znajdziecie w tym fragmencie. Jeżeli ciekawią Was zmiany dotyczące itemków defensywnych, to dostępne są one tutaj. Modyfikacje dotyczą także przedmiotów dla supportów oraz całej wizji. Riot Games zdecydował się także na wprowadzenie kilku nowych przedmiotów, z którymi można rozpocząć grę oraz zmian w butach. Patch notes w tej części zamykają modyfikację kilku itemków oraz zmiany w częściach składowych większych przedmiotów.

Następna istotna zmiana to odświeżenie drzewka specjalizacji. Liczba dostępnych opcji została znacząco zredukowana, jednak teraz bardziej będzie odzwierciedlała nasz styl gry. O zmianach w tym aspekcie rozgrywki możecie przeczytać tutaj.

masteries

Osoby, które ukończyły sezon rankingowy 2015 w Goldzie lub wyżej, obok ikonek oraz ramek otrzymają skin Zwycięska Sivir dla upamiętnienia tego sezonu oraz wpływu jaki ta bohaterka miała na rozgrywki turniejowe.

sivir

Na koniec jeszcze kilka zmian ułatwiających życie. Po pierwsze od teraz wszystkie ustawienia wewnętrzne gry (np. przypisanie skrótów klawiszowych) są teraz zapisywane na serwerze, a nie tylko na lokalnym komputerze. Co pozwoli nam na zaoszczędzenie kilkunastu sekund na początku pierwszej rozgrywki na nowym sprzęcie. Do tego mecze na Macach powinny wczytywać się do około 30% szybciej, podobnie jak na Windowsach. Naprawiono także kilka irytujących bugów, jak np:

  • W - Rozpruwanie Talona wróci do niego, jeśli umrze lub wejdzie w zawieszenie, gdy pocisk jeszcze leci.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Lulu nie mogła atakować, jeśli jej E - Na Pomoc, Pix! działało na postać z ogromną prędkością ataku.
  • Shyvana nie może już dwukrotnie rzucić E - Ognisty Podmuch w momencie, gdy wraca do ludzkiej postaci.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że W - Siła Woli Syndry źle upuszczało cele