Wielkie święto wszystkich fanów Blizzarda nie mogło się obejść bez flagowego FPS-a amerykańskiej firmy. Mowa oczywiście o Overwatch, który to podczas BlizzConu został wzbogacony o szereg znaczących, a co ważniejsze, ciekawych rzeczy. Niecodziennie przecież tego samego dnia ogłasza się nową postać, dwie nowe mapy, a także zupełnie nowy tryb. Aby się w tym wszystkim nie pogubić, zapraszamy do krótkiego omówienia ficzerów, które w najbliższym czasie pojawią się w grze.
Sombra
Co nie może dziwić, najbardziej czekano na nową postać. Nie mogło być inaczej - Blizzard rozkręcił intrygującą machinę przecieków i wskazówek wiele tygodni temu, angażując całą społeczność i skłaniając ją do doszukiwania się informacji pozornie niewidocznych. Wreszcie poznaliśmy Sombrę. Poza krótkometrażowym filmem animowanym, jaki wcześniej dostali m.in. Bastion czy też Hanzo, uraczono nas także krótkim origin story, które w zwięzły sposób ma nam zaprezentować pochodzenie tajemniczej hakerki.
Pomijając kwestie czysto fabularne, Sombra to już siódma postać z rodzaju tych ofensywnych. Jej typową bronią jest szybkostrzelny pistolet maszynowy, posiadający w magazynku 60 pocisków. Bohaterka posiada także trzy zwykłe umiejętności, mające ułatwić jej poruszanie się po polu bitwy:
- Hakowanie, pozwalające tymczasowo wyłączyć superzdolności innych postaci czy też skrócić czas oczekiwania na pojawienie się apteczki
- Teleportacja za pomocą specjalne przystosowanej do tego platformy. Sombra może wyrzucić ją niczym minę w wybranym przez siebie miejscu, by w odpowiednim czasie się do niego przenieść
- Czasowa niewidzialność, dzięki której postać zyskuje możliwość bliższego podejścia np. do Bastiona lub też ucieczki z nazbyt gorącego miejsca
Sombra to także nowa superzdolność, pozwalająca obszarowo wyłączyć umiejętności wszystkich postaci, które znajdą się w zasięgu wysłanego przez nią impulsu. Wieżyczka Torbjörna czy też tarcza Reinhardta tymczasowo przestaną po prostu działać, co wielokrotnie może odwrócić losy meczu.
Możliwość ogrywania Sombry na serwerach testowych ma pojawić się jeszcze w listopadzie.
Oaza i Ekopunkt: Antarktyda
Podczas BlizzConu zaprezentowano także dwie nowe mapy, Pierwsza z nich to Ekopunkt: Antarktyda. Jak można się domyślić, pod kątem fabularnym jest ona bezpośrednio związana z postacią Mei. Ta mała arena ma być w pełni przystosowana do pojedynków 3vs3 oraz 1vs1 i jest ona przeznaczona do nowo wprowadzonego trybu Arcade. Użytkownicy serwerów testowych otrzymają możliwość wypróbowania nowej mapy już w listopadzie.
Druga zaprezentowana arena została nazwana po prostu Osasis. Jest to wielkie miasto umieszczone na środku pustyni, w którym znaleźć będzie można pewną nowość w Overwatch. Mowa tu o specjalnych platformach, dzięki którym gracze będą mogli wybijać się w górę i zwyczajnie skakać wyżej. Co ważne, Osasis to czwarta mapa, która rozgrywana będzie w trybie kontroli. Jej pojawienie się na serwerach testowych przewidziano na grudzień, zaś do ogólnego użytku zostanie wprowadzona na początku 2017 roku.
Tryb Arcade
Ostatnia nowość to coś, o co społeczność zgromadzona wokół gry prosiła już od dawna - tryb Arcade, po polski nazwany Salonem gier. Dzięki niemu, zwyczajowe starcia 6vs6 zastąpione zostaną nowymi trybami, przeznaczonymi zarówno dla pojedynczego gracza, jak i dla drużyn, które nie są w stanie zebrać sześcioosobowego kompletu. W ramach trybu arcade przewidziano cztery formaty rozgrywki:
- Mystery Duel (1vs1) - mecz w systemie Bo9, w którym na przeciwko siebie stanie dwóch graczy. W każdej rundzie gra przyzna im losowego bohatera, takiego samego dla każdego z zawodników
- Elimination (3vs3) - starcia w systemie Bo5, podczas których wybraną raz postacią grać musimy już do końca, bez możliwości zmiany
- Mystery Heroes (6vs6) - spotkanie podobne do tych, rozgrywanych zwyczajowo. Z jedną jednak różnicą - to gra wybierze nam, którym bohaterem mamy grać
- No Limits (6vs6) - jak sama nazwa wskazuje, gra nie narzuca zawodnikom doboru postaci
Tryb Arcade stanie się dostępny na serwerach testowych jeszcze w listopadzie.