Rengar to obok Talona, Katariny i LeBlanc, ostatni z asasynów, który doczekał się sporych zmian w swoim zestawie umiejętności. Wszystko to w ramach przygotowań do zaczynającego się już 6 grudnia sezonu 2017. Tym razem twórcy League of Legends zdecydowali się na niezwykle krótki okres przedsezonowy, zatem przyjrzyjmy się zmianom, jakie dotknęły Rengara. W dużym skrócie można rzec, że "Kotek" otrzymał szereg nowych umiejętności, które może wykorzystać w tropieniu swoich celów, kosztem większej ilości czasu, jaką na reakcję mają teraz jego potencjalne ofiary.
Rengar to teraz najprawdziwszy łowca, któremu nie straszne są żadne efekty CC
Rengar otrzymał zmiany w aż czterech umiejętnościach. Na pierwszy ogień przyjrzyjmy się zatem biernym. Główna to Niewidoczny Drapieżnik, dzięki której po wyprowadzeniu ataku z krzaków automatycznie otrzymamy jeden ładunek Zaciekłości. Maksymalna liczba ładunków Zaciekłości jakie możemy zgromadzić została natomiast obniżona z pięciu do czterech. Po użyciu wzmocnionej umiejętności Rengar otrzymuje premię do prędkości ruchu. Druga część biernej umiejętności to Kościany Naszyjnik, na którym domyślnie możemy zgromadzić tylko pięć zabójstw za każdego unikalnego wrogiego bohatera w trakcie rozgrywki. Każde zabójstwo zwiększa ilość AD o stałą wartość oraz procentową wartość od bonusowego AD. Jeżeli w naszej potyczce na Summoner's Rift w przeciwnej drużynie jest Kha'Zix, to możliwe staję się zdobycie 6 ładunku na Kościanym Naszyjniku.
Dzikość (Q) stała się wraz z aktualizacją umiejętnością mierzoną oraz obszarową. Po jej użyciu Rengar zadaje najpierw obrażenia w łuku wszystkim celom jakie znajdą się w jego zasięgu, a następnie uderza we wrogów stojących przed nim. Przy czterech ładunkach Zaciekłości umiejętność zadaje dodatkowe obrażenia. Bitewny Ryk (W) wciąż zadaje obrażenia wszystkim pobliskim celom, jednak od razu leczy Rengara za część otrzymanych ostatnio obrażeń. Dotychczas do uzyskania efektu leczenia potrzebne było maksimum ładunków Zaciekłości. Bonusem za użycie W przy czterech ładunkach jest usunięcie wszystkich efektów CC oraz chwilowa niewrażliwość na kolejne.
Zmiany w przypadku Rengara dotknęły także jego superumiejętności. Zew Łowów (R) sprawia teraz, że Rengar zostaje ukryty przez znacznie dłuższy czas niż do tej pory. Będąc w ukryciu, nasz "Kotek" otrzymuje także stałą premię do prędkości ruchu i może wyczuć swoimi zmysłami najbliższego wroga, a nie jak do tej pory wszystkich przeciwników. W zamian pierwszy wyprowadzony atak w cel zadaje gwarantowane obrażenia krytyczne.
Odświeżona wersja Rengara wydaje się być niezwykle interesująca. Zmiany zaproponowane przez twórców poprawiają wszystkie słabości z jakimi musiał się do tej pory zmagać nasz futrzasty przyjaciel. Z drugiej strony jego ofiary otrzymały dużo więcej czasu na zareagowanie przed zbliżającym się drapieżnikiem. Można się pokusić o stwierdzenie, że nowa wersja Rengara może na dobre zagościć w zaroślach Summoner's Rift, gdzie w ciszy i skupieniu będzie wyczekiwać dogodnego momentu na zaatakowanie swojego celu.