Pamiętacie może, jak jeszcze kilka lat temu Liga Cybersport organizowała turnieje dla gry America’s Army 2? Pamiętacie dziesiątki, a nawet setki polskich i zagranicznych klanów?  Pamiętacie jedną z najlepszych scen gamingowych w pierwszej dekadzie XX wieku w Polsce? Czy pamiętacie legendarnego FPS’a? Prostego, a zarazem niezwykle intrygującego, w którym nie liczyło się tempo rozgrywki,  gdzie liczba „kilsów” była dodatkiem, a najważniejszym punktem gry była taktyka i dokładne przemyślenie każdego ruchu.  I wreszcie – czy pamiętacie, jak pewnego roku wszystko to pękło jak mydlana bańka?

 

Trochę historii.

Być może część z Was pamięta starego, dobrego „Amerikasa”. Ci starsi na pewno, młodsi mogą mieć z tym mały problem, lecz postaram się trochę przybliżyć Wam ten temat. W wielkim skrócie mogę napisać, że America’s Army 2 to kultowa, a przede wszystkim DARMOWA gra FPS wydana przez armię USA. Swoje początki datuje się na 2002 rok. Przez lata gra odnosiła ogromne sukcesy – tysiące graczy na serwerach, wiele nagród, pochwał. Gra była popularna zarówno wśród zwykłych graczy, chcących się zrelaksować po ciężkim dniu, jak i dla tych, którzy w gry grali dla czegoś więcej. Organizowano turnieje, ligi i lany. Cybersport, ESL i długo jeszcze wymieniać. Gra była konkurencją i przeciwnością dla CS1.6. Wielu graczy stwierdzało nawet przewagę AA. Niestety, jak to bywa w dzisiejszym świecie,  wszędzie rządzą pieniądze i marketing. Prawa do gry AA2 miała amerykańska armia. Pewnego dnia, postanowiła ona stworzyć coś nowego, jednocześnie powoli odchodząc od starej wersji gry. Dodatkowo, zwiększała się konkurencja(BF,CoD itp.) i AA2 odchodził do „lamusa”. Starsi zostali, nie było młodych. Pewnego czarnego dnia, kierownictwo  postanowiło definitywnie zakończyć projekt pt. America’s Army 2(oczywiście nie był to jedyny powód „śmierci” gry, bo już wcześniej gra ledwo oddychała). 

 

Reanimacja. Coś z tego będzie, czy nie?

Pomimo tego, najwierniejsi fani gry postanowili wziąć sprawę w swoje ręce. Tak oto powstał program – 2.5 Assist. Stworzony przez graczy dla graczy, umożliwiający grę w AA 2. Niestety, gdy powstał program mało kto o nim wiedział, a jeśli już coś o nim usłyszał, to niechętnie podchodził do tego tematu. I tak przez długie, długie miesiące. Kilkaset osób wytrwale grało, próbowało odrodzić grę, lecz nie przynosiło to większych skutków. O scenie nie ma nawet co wspominać, bo ta, nie licząc kilku pojedynczych turniejów, nie istniała.

Jeśli kogoś się kocha naprawdę, nie pozwoli się mu nigdy odejść. Tak też stało się w przypadku AA2.  Kilka dni temu, z inicjatywy najbardziej zdesperowanych graczy AA2, powstał na forum ESL.eu temat odnośnie odrodzenia AA2 na ESL. Pod tematem symboliczny komentarz „+1” napisała spora liczba graczy.

 

Udało się!

Dla chcącego nic trudnego. Dzięki zaangażowaniu graczy, grono administratorów ESL postanowiło przetestować scenę AA i zorganizowało turniej: „Americas Army Operations: 4on4 Revival Cup”. Jest to niebywała szansa na odrodzenie gry AA2. Jak nie teraz, to kiedy? Dlatego chciałbym przejść teraz do głównego celu mojego tekstu.

 

Jedna wielka rodzina.

Apelują do wszystkich byłych, obecnych, jak i tych, którzy AA2 znają z tego postu o pomoc w rozreklamowaniu tego turnieju, a także o zbieranie swoich drużyn, po to, by wesprzeć społeczność tej gry w jej odrodzeniu. Pamiętajcie, że razem możemy więcej. Pokażmy,  że w dzisiejszym świecie nie liczy się tylko komercja i pieniądz. Turniej jest dla każdego, wystarczy tylko pobrać grę (ZA DARMO) i każdy z nas może stać się małym bohaterem i zapisać bardzo specyficzny krok w historii e-sportu.

 

Mini poradnik, dotyczący tego, jak rozpocząć grę w AA znajduje się tutaj.

 

Zapraszam również na stronę społeczności AA2 - link, a także na konto fanów AA, gdzie znajdziecie najważniejsze informacje dotyczące gry.