Trzy mapy z CS-a 1.6, które chcielibyśmy zobaczyć w CS:GO

Pierwsza wersja Counter-Strike’a wyszła na świat w 1999 roku. Od tego czasu przez grę przewinęło się mnóstwo map, z których część bardzo przypadła do gustu społeczności. Warto cofnąć się pamięcią do czasu legendarnego CS-a 1.6 i przypomnieć sobie kilka świetnych lokacji, na których oficjalne przeniesienie do świata Counter-Strike: Global Offensive wciąż czekamy lub doczekaliśmy się w innej wersji.

Tuscan

Gracze pierwszego Counter-Strike’a z pewnością pamiętają mapę de_tuscan, która została stworzona na bazie de_cpl_mill w celu uniknięcia problemów z prawami autorskimi. Po przeróbkach nowa lokacja prędko stała się najpopularniejszą mapą w grze, a zawodnicy wybierali ją znacznie częściej niż inne miejsca zmagań. Jej twórca – Colin „brute” Volrath wykonał znakomitą robotę, gdyż pod wieloma względami de_tuscan okazał się lepszy od pierwowzoru. Był lepiej zbalansowany, a sama rozgrywka okazywała się ciekawsza.

fot. gamebanana.com

Od wielu lat fani tej mapy błagają Valve o stworzenie remake’u tej miejscówki w CS:GO. Twórcy gry jednak zasłaniają się brakiem praw autorskich. Co ciekawe, projektant mapy w marcu 2018 roku na przyznał, że chętnie przekaże swój projekt amerykańskiej korporacji. Wcześniej, bo w 2014 roku, brute przygotował nawet odświeżoną wersję Tuscana, która nie trafiła jednak na stałe do gry i można ją znaleźć w Warsztacie Steam.

de_cpl_mill

Wszystkie mapy z przedrostkiem CPL były własnością Cyberathlete Professional League (CPL) i Cyberathlete Amateur League (CAL). Wspomniane firmy nabywały prawa do map albo je samodzielnie tworzyły, by zapewnić świeżość organizowanym przez siebie prestiżowym turniejom. Większość stworzonych lokacji była używana w zawodach sporadycznie, tylko de_cpl_mill zdołał utrzymać się na znanych imprezach.

fot. gamebanana.com

CPL Mill przed zmianą właściciela był znany jako de_clan1_mill. Walki na tej miejscówce odbywały się na zmaganiach spod szyldu CPL, a sama mapa prócz tego znalazła swoje miejsce w ESL Pro Series i Amateur Series. Później wygryzł go jednak Tuscan, który był pod pewnym względem kopią areny chronionej prawami autorskimi i miał bardzo dużo podobieństw pod względem struktury.

Cbble

Cobblestone, znany wcześniej jako de_cbble jest jedną z najbardziej znanych map w Counter-Strike’u. Została ona oryginalnie stworzona przez Davida Johnstona po zakończeniu jego prac nad Dustem. Jej pierwsza wersja, cs_cstle, została odrzucona ze względów na problemy z grywalnością. Jej twórca jednak bardzo szybko ponownie wziął się do roboty i wskutek błyskawicznych przeróbek powstała finalna wersja lokacji, która po raz pierwszy pojawiła się w grze w wersji BETA 6.5. I właśnie za tą, oryginalną wersją tęsknimy.

de_cstle de_cbble
fot. David Johnston/ www.johnsto.co.uk

Miejscówka pozostała praktycznie niezmieniona aż do 18 grudnia 2013 roku, kiedy Valve opublikowało jej remake w CS:GO. Została ona wtedy w bardzo dużym stopniu przebudowana, a z układu znanego nam z CS-a 1.6 pozostały nieliczne elementy. Starcia na zawodach na tej mapie toczyły się aż do kwietnia 2018, kiedy twórcy gry postanowili o jej usunięciu z map turniejowych. Pod koniec marca z kolei Cobblestone został usunięty z puli map rankingowych. Przedsiębiorstwo Gabe’a Newella prawdopodobnie teraz pracuje nad jego nową wersją, podobnie jak w ostatnich latach nad Dustem2 i Inferno.

Tagi: , , , , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Rusza drugi tydzień ESL MP w LoL-a. Indictive podejmie devils.one

Przed nami drugi tydzień ESL Mistrzostw Polski Wiosna 2019 w League of Legends. Po nieco ponad tygodniu odpoczynku osiem najlepszych zespołów nad Wisł...