Niestety nie mamy dobrych wieści. Mimo zaciętej walki ze strony AGO Esports, zespół ten stracił kolejną okazję na bezpośredni awans na Good Game League 2019. Jastrzębie w wielkim finale Road to GG League 2019 – Stage #3 Olsztyn zostali pokonani przez Winstrike Team.

AGO Esports
1 : 2 Winstrike Team

(el. GG League – Finał)
13 8 Mirage 7 16
6 9
16 9 Train 6 10
7 4
12 8 Dust2 7 16
4 9

Mirage'a wybranego przez Winstrike lepiej rozpoczęło AGO, które wywalczyło rundę pistoletową, a także wygrało kolejne dwie odsłony. Sytuacja zmieniła się w czwartej potyczce, którą zdominowali zawodnicy rosyjskiej formacji. Zespół prowadzony przez Daniila "pipsoNa" Mescheryakova postawił na zdolności indywidualne poszczególnych graczy, co okazało się strzałem w dziesiątkę i pozwoliło Winstrike szybko wyrównać, a następnie zbudować przewagę 7:3. Dopiero wtedy nadwiślańska piątka zdołała przerwać serię zwycięstw rywala i zaczęła odrabiać straty. To ostatecznie się udało, bo Jastrzębie nie dość, że doprowadziły do wyrównania, to jeszcze wygrali pierwszą połowę jednym punktem. Po zmianie stron do głosu powróciło Winstrike, które wygrało pierwsze trzy rundy, a wkrótce ponownie wyszło na prowadzenie 12:8. Z czasem Tomasz "phr" Wójcik i spółka zaczęli punktować, jednak to nie wystarczyło, aby odebrać inicjatywę z rąk rywala, który finalnie wygrał pierwszą mapę.

Drużyna Georgiego "WorldEdita" Yaskinia Train'a rozpoczęła od zgarnięcia rundy pistoletowej, AGO jednak nie pozostało bierne i po czterech eliminacjach ze strony Damiana "Furlana" Kisłowskiego wygrało rundę. Sukces ten dodał skrzydeł ekipie znad Wisły, która zaczęła rządzić na serwerze, szybko windując wynik na 6:1. Niestety dobra passa Jastrzębi nie trwała długo, bo w końcu ekipa ze wschodu znalazła sposób na dynamiczne ataki Polaków. To przełożyło się na serię czterech zwycięstw Winstrike, co zniwelowało przewagę AGO do dwóch punktów. Pomimo olbrzymich trudności to podopieczni Mikołaja "miNIr0xa" Michałkowa wspięli się na wyżyny umiejętności i wywalczyli trzypunktową przewagę w pierwszej połowie. Szczęścia zabrakło po zmianie stron, gdzie rywal AGO zdobył pistoletówkę, a także kolejne dwie potyczki. To jednak nie zdemotywowało graczy z Polski, którzy po chwili wrócili na właściwe tory i zaczęli dyktować warunki, wychodząc na prwoadzenie 13:9. Wtedy jednak zabrakło szczęścia i AGO niespodziewanie oddało punkt rywalowi grającemu eco. To było na szczęście tylko drobnym potknięciem, które nie przeszkodziło polskiej drużynie w wygraniu Traina.

Pistoletówka trafiła na konto graczy Winstrike, którzy po chwili zdobyli także kolejne trzy punkty. Dopiero w piątej odsłonie AGO przeszło do kontrataku i zabezpieczyło pierwsze oczko. W kolejnych rundach Polacy nawiązali wyrównaną walkę ze swoim rywalem, jednak w decydujących rundach AGO nieco zwolniło i oddało inicjatywę rywalowi, który pierwszą część spotkania zakończył jednopunktowym prowadzeniem. Po zmianie stron sytuacja się nie zmieniła i WorldEdit i jego kompanii błyskawicznie powiększyli swoją przewagę o kolejne trzy rundy. Mimo to, nie było to ostatnie słowo Furlana i spółki, bo wkrótce AGO wyrównało i otworzyło okres bardzo zaciętych batalii. W końcowym etapie spotkania Winstrike zaczęło uciekać z wynikiem na 14:12. W następnych odsłonach zawodnicy znad Wisły nie byli w stanie nic więcej zdziałać, ostatecznie uznając wyższość swojego oponenta.

Tak prezentuje się klasyfikacja końcowa eliminacji:

1. Winstrike Team GG League 2019
2. AGO Esports 5 000 zł
3-4. OFFSET Esports, Sprout 2 500 zł
5-6. AVEZ Esport, eXtatus
7-8. Actina PACT, Windigo Academy

Finały Good Game League odbędą się pomiędzy 13 a 14 lipca. Pula nagród turnieju wyniesie ponad 400 tysięcy złotych, a w akcji zobaczymy osiem zespołów z całej Europy. Kolejne kwalifikacje do GG League odbędą się w czerwcu w Kielcach. Więcej szczegółów dotyczących przebiegu olsztyńskich eliminacji znaleźć można w naszej relacji tekstowej.