Esport to nie tylko rywalizacja na serwerze, kolejne turnieje, sukcesy i porażki sprotowe. To także biznes. Biznes, bez którego elektroniczne zmagania w tym momencie nie mogłyby istnieć. Nic więc dziwnego, że regularnie docierają do nas informacje o nowych umowach sponsorskich czy partnerskich zawieranych przez różnorodne firmy, a my, w cyklu Hossa Esport postaramy się dostarczać wam najświeższe informacje dotyczące biznesowej strony esportu.

fot. Team Liquid

Rynek sportów elektronicznych nieustannie się rozwija, a dowodem tego jest cały czas rosnąca liczba angażujących się w niego marek. W ostatnim czasie mogliśmy usłyszeć o współpracy Marvela z amerykańską organizacją Team Liquid, która wzbudziła duże zainteresowanie, gdyż niecodziennie możemy być świadkami inwestowania w sporty elektroniczne przez czołowe wydawnictwa komiksowe. Informowaliśmy już o niej na łamach naszego portalu, dlatego po więcej informacji zapraszamy pod ten link.

fot. FURIA Esports

Firma Nike stała się wieloletnim partnerem organizacji FURIA. Zawodnicy brazylijskiej formacji wystąpili w koszulkach z logiem amerykańskiego producenta odzieży i obuwia sportowego już podczas zakończonego ESL One Cologne 2019. Wcześniej Nike angażował się już w inne esportowe projekty, jak choćby wsparcie dla League of Legends Pro League w Chinach czy współpraca z Jianem "Uzim" Zihao.

fot. RFRSH Entertainment

Duńska organizacja Astralis rozpoczęła współpracę z firmą Logitech G, na mocy której jej reprezentanci testować będą produkty ów marki, a ta będzie dostarczać im sprzęt. Dla szwajcarskiej firmy to znakomity ruch, gdyż partnerstwo z jednym z najbardziej rozpoznawalnych i utytułowanych zespołów CS:GO na świecie powinno umocnić jej pozycję pośród producentów sprzętu dla graczy.

fot. Noblechairs

Producent foteli gamingowych – noblechairs nawiązał w ostatnim czasie współpracę z Mercedesem. Owocem zawarcia umowy jest specjalna seria krzeseł sygnowanych logiem producenta samochodów, które są skierowane przede wszystkim dla fanów Formuły 1. Produkt stworzony we współpracy z niemiecką firmą kosztuje obecnie 389,90 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę ok. 1650 złotych. Wiele osób zapomina, że sporty elektroniczne to nie tylko popularny CS:GO czy LoL, ale również F1 czy... Farming Simulator.

fot. Grimme, AMAZONE

W przeszłości pisaliśmy już o wejściu marki John Deere w esport. Teraz możemy poinformować, iż podobny krok wykonali inni producenci technologii rolnych, a mianowicie AMAZONE oraz Grimme, którzy oficjalnie posiadają już swoje ekipy w Farming Simulator League. Rozgrywki te zostaną zapoczątkowane wydarzeniem FarmCon 19, które będzie miało miejsce między 27 a 28 lipca .

fot. BIG

OMEN by HP oraz BIG przedłużyli współpracę o kolejny rok. Producent gamingowych peryferiów w dalszym ciągu będzie dostarczał organizacji sprzęt, natomiast jej zawodnicy będą tworzyli "ekskluzywne treści edukacyjne, które mają na celu pomóc w rozwoju kolejnej generacji esportowców". Ponadto obie marki postanowiły stworzyć projekt zrzeszający młode talenty niemieckiej sceny esportowej i ten rzeczywiście zaczął przynosić sukcesy. Najbliższe działania obu marek mają być jeszcze mocniej skupione na akademii.

fot. x-kom AGO

Czym byłoby nasze podsumowanie, gdybyśmy nie wspomnieli o tak znacznych wydarzeniach na rodzimym podwórku?! Fuzja, o której informowały nawet zagraniczne portale esportowe. Dwie czołowe polskie organizacje esportowe połączyły swoje siły, by stworzyć jedną, której zawodnicy będą w stanie odnosić sukcesy nie tylko w naszym kraju, ale także poza jego granicami. Po więcej informacji zapraszamy do tego artykułu.

fot. Materiały prasowe

Niespełna tydzień po połączeniu się x-kom teamu i AGO Esports dotarły do nas informacje o podjęciu pierwszej współpracy przez nowopowstałą organizację. Jastrzębie porozumiały się z Wolt, czyli firmą zajmującą się dostarczaniem jedzenia w Europie. Marka będzie pojawiać się w social mediach organizacji oraz na YouTube'owym kanale i wraz z x-kom AGO będzie zachęcać do skorzystania ze swoich usług. Więcej informacji na ten temat można uzyskać pod tym linkiem.