Mistrzostwo Europy, mistrzostwo Mid-Season Invitational i teraz tytuł najbardziej wartościowego zawodnika Starego Kontynentu – Marcin "Jankos" Jankowski po sześciu latach walki o najwyższe trofea wreszcie ma okazję udowodnić namacalnie swoją wartość. Dzisiaj polski dżungler został oficjalnie ogłoszony jako MVP letniego splitu League of Legends European Championship, co czyni go pierwszym naszym rodakiem z tak zaszczytnym tytułem.

Po odebraniu statuetki Jankos nie krył zadowolenia z uzyskanej nagrody. – Jestem naprawdę szczęśliwy, że po tylu latach wreszcie mogę pokazać na co mnie stać i walczyć z najlepszymi zawodnikami na arenie międzynarodowej, a jednocześnie być wartościową częścią drużyny – wyznał. – Grałem naprawdę dobrze w tym roku, jak i podczas tego splitu, no i jako jedyny grałem Sejuani, więc na pewno zasługuję na MVP – dodał z uśmiechem Jankos.

Dominację Jankowskiego można zobaczyć chociażby przez liczby wykręcone przez 24-latka. Polak w wielu kategoriach wyprzedził innych czołowych dżunglerów Europy, między innymi w KDA czy też zabitych stworów w przeliczeniu na minutę. Jednak nawet gdyby nie patrzeć na sukces Jankosa tylko przez pryzmat liczb, również trudno ominąć wkładu, jaki nasz rodak wnosi w sukces swojego zespołu. – Założyłbym się, że obecne G2 jest bardziej zależne od Jankosa niż od każdego innego gracza w tym zespole – tak po zakończeniu MSI 2019 ocenił gracza G2 Esports trener formacji, Fabian "Grabbz" Lehmann.

Trofeum za osobiste osiągnięcia z pewnością może być powodem do dumy dla polskiego dżunglera, ale nie należy zapominać, że przed nim mecz o znacznie większą stawkę. Dzisiaj rozstrzygnie się walka o tytuł mistrza Starego Kontynentu, w której rywalem zespołu Jankosa będzie Fnatic. W ostatnim finale z udziałem tych drużyn, który odbył się podczas wiosennej rundy sezonu 2018, G2 poległo po bardzo jednostronnym spotkaniu, przegrywając 0:3. Dzisiaj przed trójką Samurajów pojawia się okazja do rewanżu, a do zgarnięcia oprócz mistrzostwa będzie również miejsce w pierwszym koszyku podczas losowania grup na Worlds.