Modern Times Group zawarła umowę z Nielsenem polegającą na wycenie sponsoringu i usług pomiaru mediów dla marek ESL i DreamHack. Jedna z największych firm na świecie zajmujących się badaniami i analizą danych przeprowadzi dogłębne badania wokół niedawno ogłoszonego ESL Pro Tour – cyklu, w skład którego wejdzie ponad dwadzieścia turniejów w Counter-Strike'a: Global Offensive organizowanych przez obie wyżej wymienione spółki.

Dzięki zawartemu postanowieniu marki należące do MTG otrzymają szansę na przyciągnięcie większej liczby sponsorów, którzy dotychczas mogli obawiać się inwestycji w esport. ESL, DreamHack i Nielsen przez ostatnie kilka lat współpracowały, by móc dostarczyć spójne i zestandaryzowane dane. Dzięki nim partnerzy i reklamodawcy będą mogli lepiej zrozumieć i pewnie przeprowadzać transakcje na podstawie globalnych wskaźników dostarczanych przez firmę analityczną.

Współpraca wszystkich przedsiębiorstw skoncentruje się na czterech kluczowych obszarach. Jednym z nich jest badanie marki, jej wpływu na odbiorców i śledzenie jej partnerstw. Będzie też przeprowadzana wycena mediów i sponsorów, w ramach której Nielsen zmierzy wartość medialną obu firm wchodzących w skład holdingu Modern Times Group i jej partnerów. Ostatnim, czwartym obszarem jest analiza konsumencka. Współpraca pozwoli również na wykorzystanie znormalizowanych wskaźników do pomiaru oglądalności i benchmarkingu esportu.

Zawarta umowa umożliwia również ESL i DreamHackowi na raportowanie wycen pieniężnych partnerom marki i reklamodawcom na podstawie przodującej w branży metodologii Nielsena Quality Index (QI) Media, co pozwala na wiarygodny benchmarking w stosunku do innych esportów, a także tradycyjnych sportów. Kontynuując swoją pracę jako członkowie Nielsen Esports Advisory Board, obie marki będą również wspierać tworzenie standardowych wskaźników oglądalności dla wszystkich cyfrowych i liniowych transmisji.

Warto wspomnieć, że Nielsen nawiązał już wcześniej współpracę z takimi firmami jak Activision Blizzard i Riot Games, aby zapewnić analizę wartości marki dla ich poszczególnych lig i turniejów. Partnerstwo z ESL i DreamHackiem przyczyni się do dalszego rozwoju branży i uczyni ją bardziej dostępną dla partnerów medialnych na całym świecie.