Riot Games zdecydowanie nie próżnuje w ostatnich miesiącach. Producenci League of Legends nie tylko zapowiedzieli, że pracują nad całkowitym reworkiem Volibeara i Fiddlesticksa oraz nad zmianami w Wukongu, ale także są w trakcie modyfikowania zapomnianej nieco przez społeczność Diany. Bohaterka, którą w uniwersum LoL-a możemy obserwować od lata 2012 roku, od jakiegoś czasu pozostaje raczej w cieniu, dlatego też Riot postanowił poprawić jej częstotliwość pojawiania się na Summoner's Rift poprzez wprowadzenie paru znaczących zmian.
Niecałe dwa tygodnie temu Riot zapowiadał, że przebudowa, która czeka Pogardę Księżyca, będzie w zasadzie opierać się na zamianie Zewu Ksieżyca (E) z Lunarnym Skokiem (R). Dzięki takiej modyfikacji Diana będzie w stanie doskoczyć do rywala już w początkowej fazie rozgrywki, zyskując tym samym większą mobilność. Już wtedy Riot zapewniał graczy, że jej nowa "erka" zostanie wzmocniona tak, aby dorównywała poziomem innym superumiejętnościom w LoL-u. Dziś nareszcie zaprezentowano konkretne liczby, które ujrzymy w odświeżonym zestawie umiejętności Diany.
Lunarny Skok (nowe E Diany) nie będzie się szczególnie różnić od tego, z którym mamy do czynienia na oficjalnych serwerach gry. Za pomocą tej umiejętności Pogarda Księżyca będzie mogła doskoczyć do przeciwnika, zadając mu obrażenia magiczne. Jeśli przeciwnik został naznaczony Księżycową Poświatą, czas odnowienia Lunarnego Skoku zostanie oczywiście zresetowany. Umiejętność ta będzie miała 22 sekundy standardowego czasu odnowienia, natomiast jej koszt będzie wynosić 40 punktów many.
Nieco większe zmiany dotkną z kolei nowej superumiejętności Diany, czyli dawnego Zewu Księżyca. Moonfall, bo tak będzie brzmiała angielska nazwa "erki" Diany, nadal będzie odkrywać i przyciągać pobliskich przeciwników, spowalniając ich na dwie sekundy o 40%, jednakże Riot zdecydował się znacząco wzmocnić tę umiejętność. Mianowicie mowa tutaj o sporych obrażeniach, które Diana może zadać za jej pomocą. Jeśli Pogarda Księżyca przyciągnie jednego lub więcej przeciwników, po upływie sekundy blask księżyca rozbije się wokół niej, zadając obrażenia magiczne. Podstawowe obrażenia superumiejętności Diany wynoszą na ten moment 200 (+ nieznany na ten moment przelicznik mocy umiejętności) pkt. zdrowia, natomiast będą zwiększane o 35 (+ nieznany na ten moment przelicznik mocy umiejętności) pkt. zdrowia za każdego dodatkowego przyciągniętego rywala.
Co ciekawe, Riot postanowił również dostosować nieco umiejętność pasywną Diany, która przy nowym zestawie talentów mogłaby nie być aż tak efektywna. Nowa pasywa bohaterki będzie gwarantować stałą bonusową prędkość ataku, natomiast po użyciu jakiejkolwiek umiejętności bonus ten zostanie potrojony na trzy sekundy. Ponadto każdy co trzeci cios zada pobliskim wrogom dodatkowe obrażenia magiczne. Warto jednak wspomnieć w tym miejscu, że wzmocniony cios nie będzie przywracał punktów many.
Ponadto Diana będzie mogła cieszyć się również z odświeżonego wyglądu umiejętności, co możecie zobaczyć na poniższym filmie: