Storm of the Imperial Sanctum, bo tak zwie się pełne rozwinięcie skrótu SotIS, to pierwszy wydany tuż po premierze gry StarCraft II: Wings of Liberty UMS (stworzona przez fanów mapa/mod dostępna w grach StarCraft) bazujący na niezwykle popularnym na całym świecie scenariuszu Defense of the Ancient, pochodzącym z innej produkcji firmy Blizzard - WarCraft III. Próbę zbudowania tej planszy zaledwie dzień po premierze, z wykorzystaniem pełnych możliwości silnika SC2 oraz edytora map udostępnionego przez twórców, podjął się niejaki Ekcolnovkol.
Który zdążył już wypuścić swoje dzieło na wszystkie trzy działające na świecie serwery - w Ameryce, Europie i Azji. Oczywiście jest to twór w pełni nie dopracowany, i etap jego produkcji można nazwać niezwykle wczesną wersją alfa, jednak czego to się nie robi, by być pierwszym. W grze, oprócz dobrze nam znanych jednostek, które spotykamy zarówno w potyczkach single jak i multiplayer, spotkać możemy coś, bez czego nie mógłby się obyć żaden z klonów DotA, mianowicie: bohaterów. Tymi są popularni w trybie dla pojedynczego gracza najemnicy, wyposażeni w dodatkowe super moce, które rozwija się wraz ze zdobyciem kolejnego poziomu.
Nie wiadomo, czy owa StarCraftowa DotA odniesie sukces. Wiadome jest jednak, że twórcy są na tyle zdeterminowani, aby rozwijać i ulepszać swój projekt. A wszyscy fani "stara", póki nie otrzymają niczego lepszego, grać w to będą. A już wkrótce prace nad starcraftową dotą ma ponoć rozpocząć popularny icefrog, od którego wywodzi się pierwsza "obrona starożytnych". Odnośnik do strony projektu znajdziecie tutaj. Poniżej pierwsze dwa filmiki ukazujące mechanikę SotIS.
[center]
[/center]