Patrząc na to, co potrafi wyczyniać Aphelios w League of Legends można się zastanawiać, czy Riot Games będzie potrzebował kolejnych dwustu lat doświadczenia w branży gier tylko po to, żeby ująć wreszcie wystarczająco dużo siły temu bohaterowi. Na pewno będzie dalej próbował, bo we wczoraj opublikowanej liście wstępnych zmian aktualizacji 10.15 to właśnie Broń Wiernych zajęła dużo przestrzeni, przynajmniej tej poświęconej osłabieniom. Jeśli zaś chodzi o buffy, to tam warto zwrócić uwagę m.in. na Swaina oraz Skarnera, gdyż u nich znalazło się najwięcej usprawnień.

Osłabienia

Sześć postaci i jedna runa – tak w skrócie prezentuje się spis planowanych nerfów w najbliższym patchu League of Legends. Jak już wspomnieliśmy, najwięcej uwagi poświęcono Apheliosowi. Po raz kolejny planowane jest uderzenie w jego wieżyczki stawiane podczas trzymania Crescendum, ale znacznie mocniejszy cios Riot zamierza zadać Infernum, zwłaszcza w połączeniu z Huraganem Runaana. Oprócz tego trzej czempioni, a dokładnie Lee Sin, Thresh oraz Twisted Fate, będą musieli czekać na niektóre ze swoich umiejętności nieco dłużej. Ponadto osłabienia pojawią się prawdopodobnie również u Fiddlesticksa oraz Ornna, jak również w Rozpieczętowanej Księdze Czarów.

  • Aphelios
    • Crescendum (czakram):
      • Większe opóźnienie przed aktywacją wieżyczki z 0,25 do 0,35 sekundy
      • Mniejszy zasięg wieżyczki z 575 do 500 jednostek
    • Infernum (miotacz ognia):
      • Mniejsza liczba płomieni w stożku po trafieniu celu z Infernum:
        • po trafieniu krytycznym z 8 do 6
        • po trafieniu normalnym z pocisków Huraganu Runaana z 4 do 3
        • po trafieniu krytycznym z pocisków Huraganu Runaana z 8 do 5
      • USUNIĘTOpociski Huraganu Runaana nie będą już zadawały obrażeń jednostkom, przez które przenikną, nim napotkają swój cel
      • Mniejszy zasięg stożka z pocisków Huraganu Runaana o 100 jednostek
  • Fiddlesticks
    • Obfite Żniwa (W):
      • Mniejsza wartość leczenia na stworach z 25% do 15%
  • Lee Sin
    • Osłona (W):
      • Dłuższy czas odnowienia z 12 do 14 sekund
  • Ornn
    • Mniejszy podstawowy pancerz z 36 do 33
  • Thresh
    • Mroczne Przejście (W):
      • Dłuższy czas odnowienia z 22–12 do 22–14 sekund
  • Twisted Fate
    • Wybierz Kartę (W):
      • Dłuższy czas odnowienia ze stałych 6 do 8–6 sekund
  • Rozpieczętowana Księga Czarów
    • Dłuższy czas odnowienia z 4 do 5 minut (ale każdy wybrany wyjątkowy czas przywoływacza będzie skracał czas odnowienia o 25 sekund zamiast 20)

Wzmocnienia

Nieco dłuższa jest lista bohaterów, których czekają wzmocnienia, bo na tej znajduje się siedem pozycji. W przypadku niektórych z nich nie są to modyfikacje całkowicie wywracające rozgrywkę do góry nogami, ale jeśli jesteście fanami Swaina albo Skarnera, warto zapoznać się z poniższą listą, bo u nich usprawnień (i nie tylko) będzie najwięcej. Nie tylko część postaci będzie jednak silniejsza, ale też jedna ścieżka przedmiotów dla wspierających, a dokładnie ta dla magów atakujących z dystansu, czyli zaczynająca się od Ostrza Złodziejki Czarów.

  • Caitlyn
    • Większe podstawowe obrażenia od ataku z 62 do 65
    • Większa prędkość ruchu z 325 do 330
  • Gragas
    • Pijacka Furia (W):
      • Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności z 50% AP do 60% AP
    • Wybuchająca Beczka (R):
      • Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności z 70% AP do 80% AP
  • Irelia
    • Ioniański Zapał (bierna):
      • Większa prędkość ataku za każdy ładunek z 8–12% do 8–16%
  • Shen
    • Bariera Ki (bierna):
      • Większa tarcza z 50–101 do 70–121 punktów
  • Skarner
    • Kryształowe Cięcie (Q):
      • ZMIANA obrażeń  z 33–45% obrażeń od ataku do 15% AD + 1–3% maksymalnego zdrowia celu (przy drugim użyciu tej umiejętności z 33–45% obrażeń od ataku + 30% mocy umiejętności do 15% AD + 1–3% maksymalnego zdrowia celu + 30% AP)
      • Dłuższy czas trwania wzmocnienia z 4 do 5 sekund
      • Większy koszt z 10–14 do stałych 15 punktów many
    • Złamanie (E):
      • NOWOŚĆ – prędkość pocisku nie będzie już zmniejszać się po trafieniu przeciwników
  • Swain
    • Mniejsza prędkość ruchu z 335 do 325
    • Krwiożercze Stado (bierna):
      • ZMIANA czasu odnowienia z 12–6 sekund do stałych 10 sekund (ale będzie skalował się ze skróceniem czasu odnowienia)
      • Usunięto przywracanie many
    • Ręka Śmierci (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 10–4 do 9–3 sekund
      • Węższy stożek pocisków z 10 do 8 stopni
      • NOWOŚĆ – pociski będą przenikać przez bohaterów
    • Wizja Imperium (W):
      • Większy zasięg ze stałych 3500 do 5500–7500 jednostek
      • Mniejsze obrażenia ze 100–300 do 80–240 punktów
      • Mniejszy koszt z 70–130 do 70–110 punktów many
    • Nigdyruch (E):
      • Zmiana czasu odnowienia z 13–9 do stałych 10 sekund
      • Mniejszy koszt z 60–80 do stałych 50 punktów many
  • Yuumi
    • Pac i Blok (bierna):
      • Zmiana przywracania many z 50–150 punktów do 25–100 + 8% maksymalnej many
      • Krótszy czas odnowienia z 20–8 do 18–6 sekund
  • Ostrze Złodziejki Czarów
    • Większa premia do regeneracji many z 25 do 50%
  • Lodowy Kieł
    • Większa premia do regeneracji many z 50 do 75%
  • Odłamek Prawdziwego Lodu
    • Większa premia do mocy umiejętności z 45 do 50 AP

Rzecz jasna powyższe zmiany są tylko wstępne i niektóre mogą ulec zmianie. Ostateczną listę modyfikacji poznamy dopiero na kilka godzin przed wprowadzeniem samej aktualizacji, które zaplanowane jest na środę 22 lipca. Przypominamy, że podczas patcha 10.15 w League of Legends pojawi się również nowa bohaterka, Lillia. Jeśli jeszcze nie widzieliście jej bądź jej umiejętności, możecie nadrobić braki poniżej:

CZYTAJ TEŻ:
Lillia nową bohaterką w League of Legends. Zobacz zwiastun postaci i jej umiejętności