Tuż za rogiem znajdują się Mistrzostwa Świata w League of Legends, które rozpoczną się już pojutrze i zostaną rozegrane na patchu 10.19. Z tego tytułu, Riot raczej nie będzie wprowadzał ogromnych zmian w kolejnych aktualizacjach, jako że sezon powoli zbliża się ku zakończeniu. Niemniej Mark "Scruffy" Yetter zapowiedział na Twitterze, jakich nerfów i buffów możemy spodziewać się na dniach. Dodatkowo poinformował on o hotfixie dla nowej bohaterki, Samiry, który już teraz wszedł na oficjalne serwery. W związku z nim, podstawowe zdrowie czempionki zostało obniżone z 600 na 530. Zmniejszone zostały także jej obrażenia zadawane podczas używania superumiejętności, ze 100-300 (+600% tAD) na 0-200 (+500% tAD).

Jeżeli natomiast chodzi o nadchodzący patch 10.20, tak prezentują się zapowiadane zmiany:

Osłabienia

Nerfy w najnowszej aktualizacji nie wpłyną za bardzo na rozgrywkę. Co więcej, nie dotkną one najmocniejszych postaci obecnie w mecie, co może zwiastować, że Riot szykuje się na większe zmiany w przedsezonie. Kilka postaci zostanie osłabionych w 10.20, jednakże w większości będą to podstawowe statystyki.

  • Karthus
    • Zmniejszono podstawową wartość pancerza z 20.88 na 18.
    • Zmniejszono regeneracje zdrowia z 6.5 na 6.
  • Maokai
    • Cierniowe Uderzenie (Q):
      • Zmniejszono obrażenia z 70-250 na 70-230.
  • Kled
    • Zmniejszono podstawową wartość odporności na magię z 32.1 na 29.
  • Nunu
    • Zmniejszono podstawową wartość pancerza z 32 na 29.
  • Kassadin
    • Sfera Nicości (Q):
      • Zmniejszono otrzymywaną tarczę z 60-160 na 40-160.
  • Katarina
    • Chciwość (Pasywna):
      • Zmniejszono współczynnik wartości obrażeń ze 100 na 75% dodatkowego AD.
  • Lulu
    • Fanaberia (W):
      • Zmniejszono prędkość ataku z 25-45% na 20-35%.

Śledź Mistrzostwa Świata League of Legends:


Wzmocnienia

O buffach w patchu 10.20 można wypowiedzieć się podobnie co do nerfów – szału nie ma. Kilka bohaterów dostanie podwyższone przeliczniki w umiejętnościach, a u niektórych zwiększone zostaną jedynie podstawowe statystyki.

  • Aatrox
    • Zagłada Świata (R):
      • Zwiększone leczenie z 50-70% na 50-100%.
  • Illaoi
    • Zmniejszony czas pojawiania się macek z 20-12 na 20-8, w zależności od poziomu.
  • Sion
    • Dziesiątkujące uderzenie (Q):
      • Zwiększone obrażenia stworom ze 100% na 150%.
  • Urgot

    • Wtórny Ogień (Pasywna):
      • Zwiększony obrażenia zadawane stworom z 60-360 na 100-360.
    • Czystka (W):
      • Nowe umiejętność zadaje teraz co najmniej 50 obrażeń stworom.
  • Ryze
    • Przeciążenie (Q):
      • Zwiększone obrażenia z 65-165 na 75-175.
  • Varus
    • Grad Strzał (E):
      • Zwiększone obrażenia z 50-210 na 60-220.
    • Łańcuch Zepsucia (R):
      • Skrócony czas odnowienia ze 130-70 na 120-60.
  • Braum
    • Kąsający Mróz (Q):
      • Zwiększone obrażenia z 60-260 na 75-275.
      • Zmniejszony koszt many z 55-75 na 45-65.

Jednocześnie zaznaczamy, że zapowiadane zmiany przez Yettera nie są pewne i wszystko może jeszcze ulec zmianie do czasu wejścia patcha na oficjalne serwery. Niemniej, tweety designera z Riotu często pokrywają się z rzeczywistością i zapewne tym razem będzie podobnie.