Trwające obecnie Mistrzostwa Świata w League of Legends zgodnie z tradycją zostaną w pełni rozegrane na jednym patchu, w tym roku na łatce 10.19. Nie zmienia to jednak faktu, że Riot planuje kolejne aktualizacje gry. Jak zaznaczył w poniedziałkowym wpisie Mark Yetter, Lead Gameplay Designer dla LoL-a, deweloperzy wciąż pracują nad balansowaniem końcówki sezonu rankingowego. Dzisiaj w nocy poznaliśmy za to szczegóły – nadchodzący patch 10.21, który ma wejść do gry 14 października, ma właśnie się na tym skupić.

Osłabienia

Jeżeli chodzi o nerfy, to 10.21 jak najbardziej uderza w najpopularniejszych obecnie bohaterów, wykorzystywanych zarówno w kolejce rankingowej, jak i w profesjonalnych rozgrywkach. Mowa tutaj głównie o leśnikach, takich jak Graves czy Nidalee. Tradycyjnie osłabiona zostanie Samira, wszak najnowsza czempionka wciąż jest odrobinę za mocna, o czym świadczą skargi graczy w mediach społecznościowych.

  • Samira
    • Dziki Pęd (E):
      • Zwiększono czas odnowienia z 15-11 na 20-12.
      • Zmniejszono premię do prędkości ataku z 30-50% na 20-40%.
  • Hecarim
    • Niszczycielska Szarża (E):
      • Zmniejszono obrażenia z 45-165 na 35-155.
      • Zmniejszono maksymalne obrażenia z 90-330 na 70-310.
  • Graves
    • Rozpęd (E):
      • Zmniejszono premię do pancerza z 8-20 na 6-18.
  • Nidalee
    • Zmniejszono podstawową wartość ataku z 61 na 58.
  • Camille
    • Haki (E):
      • Zmniejszono dodatkową prędkość ataku z 40-80% na 40-60%.
  • Pantheon
    • Kometarna Włócznia (Q):
      • Zmniejszono wartość ataku z 75-215 (+100% bAD) na 70-190 (+115%bAD).
      • Zwiększone skalowanie z umiejętnością pasywną ze 100% bAD na 115% bAD.

Śledź Mistrzostwa Świata League of Legends:


Wzmocnienia

Buffy wprowadzone w patchu 10.21 głowy nie urywają, no może poza jednym. Warto tutaj skupić się na Apheliosie, którego superumiejętność dostanie poważne wzmocnienia. Strzelec jeszcze do niedawna był częstym widokiem na drabince rankingowej.

  • Corki
    • Bomba Fosforowa (Q):
      • Zwiększony przelicznik wartości ataku z 50% na 70%.
  • Aphelios
    • Warta w Świetle Księżyca (R):
      • Zwiększone obrażenia przy broni Calibrum z 20-70 na 40-100.
      • Zwiększony czas trwania uziemienia przy broni Gravitum z 1 na 1,25.
      • Zwiększone leczenie przy broni Severum z 200-400 na 250-500.
      • Zwiększone obrażenia obszarowe przy broni Infernum z 75% na 85%
      • Zwiększona liczba generowanych chakramów przy broni Crescendum z 3 na 4
  • Trundle
    • Królewski Trybut (Pasywna):
      • Zwiększony przelicznik leczenia z 2/3/4/5/6% na poziomach 1/5/9/12/15 na 2-7% płynnie skalujące się co poziom.
    • Zamarznięte Terytorium (W):
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 15 na 15-11.
  • Lee Sin

    • Zwiększona wartość ataku co poziom z 3,2 na 3,7.
  • Karma
    • Rosnący Ogień (Pasywna):
      • Zwiększony czas skracania umiejętności za czary z 2/3/4 na poziomach 1/7/13 na 2/4/6 na poziomach 1/6/11.
      • Zmniejszony czas skracania umiejętności za ataki z 1/1,5/2 na 1 na każdym poziomie.
    • Mantra (R):
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 45-36 na 40-34.
  • Udyr
    • Styl Feniksa (R):
      • Zwiększone obrażenia fal ognia z 40-240 na 50-300.

Yetter dodał też, że zmieniony zostanie Nimbus Cloak, czyli jedna z dostępnych run. Zmiany, które zostaną dla niej wprowadzone trudno nazwać bezpośrednio wzmocnieniem bądź też osłabieniem. Bonusowa prędkość poruszania się ma zostać zwiększona na 5/20/35%, jednakże obniżona zostanie jej długość trwania do 2 sekund.

Warto dodać, że zapowiedziane zmiany przez Yettera nie są oficjalne i mogą zostać poprawione wraz z wejściem aktualizacji na oficjalne serwery. Niemniej, bardzo często jego zapowiedzi pokrywają się z rzeczywistością.