Kończący się powoli rok upływa nam pod znakiem zmagań online. Powód takiego stanu rzeczy jest oczywisty, jednakże obecna sytuacja skłoniła organizatorów imprez spod szyldu ESL Gaming do tego, by nieco zrewidowali oni swoje założenia jeżeli chodzi o format poszczególnych turniejów.

Porozumienie w tej sprawie wspólnie z ESL i DreamHackiem wypracowało Counter-Strike Professional Players' Association, czyli związek zawodowych graczy CS:GO. Jego celem jest poprawa warunków, w jakich muszą rywalizować gracze, co nie dziwi – wszak w 2020 wielu profesjonalistów postanowiło wziąć krótsze lub dłuższe wolne od gry z powodu psychicznego zmęczenia czy wypalenia spowodowanego m.in. niekorzystnym układem spotkań i ich zbytnim nagromadzeniem.

Wśród ustaleń znajdziemy m.in. zmianę godzin, w jakich rozpoczynają się mecze. Ma to zapobiec sytuacjom, gdy pojedynki będą kończyć się po północy. Ponadto ekipy, które podczas danych zawodów dotrą co najmniej do półfinału, mają mieć zagwarantowane co najmniej trzy dni odpoczynku przed kolejną imprezą, w której wezmą udział. Dodatkowe wdrożone mają zostać rozwiązania techniczne, które w przyszłości pomogą unikać opóźnień na turniejach lanowych. Chodzi tutaj o instalację na komputerach graczy określonych programów, które w razie ewentualnych problemów technicznych zapewnią szybki dostęp do backupu.

Całkowicie zmodyfikowane ma zostać podejście jeżeli chodzi o fazy grupowe. Podczas organizowanych przez ESL i DreamHacka zawodów nie ujrzymy już systemu round-robin. Wyjątkiem będzie ESL Pro League, aczkolwiek w tym wypadku zdecydowano się zmniejszyć liczbę ekip w jednym zbiorze z ośmiu do sześciu, co w oczywisty sposób zmniejszy liczbę rozegranych spotkań. Na pozostałych turniejach stosowana ma być natomiast faza grupowa z systemem podwójnej eliminacji, co oznacza, że w zbiorze liczącym cztery ekipy każda z nich rozegra od dwóch do maksymalnie trzech meczów. Wszystkie te zmiany, jak podaje CSPPA, mają zostać wdrożone "tak szybko, jak to tylko możliwe". Niewykluczone też, że na tym nie koniec usprawnień.