Jest i on. Dzisiaj globalnie na serwerach League of Legends pojawił się najnowszy patch oznaczony numerem 10.25. Tak jak zapowiadaliśmy w zeszłym tygodniu, po informacjach ze strony Marka Yettera – jest on ogromny, więc przyszykujcie się na niekrótką lekturę.
W obecnym presezonie pewnego rodzaju tradycją stało się większe opisywanie zmian przedmiotów niżeli bohaterów. To logiczne, biorąc pod uwagę liczbę nowości w zakresie itemów, jaka pojawiła się wraz ze startem presezonu. Nie inaczej jest tym razem, chociaż masę czempionów również czeka szereg zmian – o tym wszystkim przeczytacie poniżej.
O czym jeszcze warto wspomnieć zanim zanurkujecie w listę konkretnych zmian? Chociażby o Rell, ostatniej postaci, która zostanie dodana na Summoner's Rift w tym roku. Wszystkie szczegóły na jej temat znajdziecie pod tym linkiem. Dodatkowo, do gry wraca Nexus Blitz, zaktualizowany został sklep z przedmiotami jak i czat w grze, a także gry rankingowe. Naturalnie jak co aktualizacje, dodano też nowe skórki. Tym razem są one z kolekcji Wojowniczej Królowej i Prastarej Kniei. Oraz finalnie, jak co aktualizacje, naprawiono masę błędów.
Osłabieni Bohaterowie
W kwestii osłabionych bohaterów wprowadzany na oficjalne serwery patch mało różni się od zeszłotygodniowej zapowiedzi Marka Yettera. Dosyć konkretnie dotknięci zostali Amumu, Jhin, czy Kayn, jedne z najmocniejszych obecnie postaci.
- Amumu
- Mniejszy przyrost many z 60 do 40 punktów (czyli anulowanie wzmocnienia z patcha 10.23)
- Histeria (E):
- Mniejsze podstawowe obrażenia z 75–175 do 75–155 punktów (mniejsze na wyższych poziomach)
- Klątwa Smutnej Mumii (R):
- Krótszy czas trwania ogłuszenia ze stałych 2 sekund do 1,5–2 sek.
- Annie
- Płonąca Tarcza (E):
- Mniejsza dodatkowa prędkość ruchu z 30-60% na 20-50%
- Płonąca Tarcza (E):
- Fizz
- Mniejszy przyrost many z 57 na 37 punktów co poziom
- Jhin
- Tańczący Granat (Q):
- Mniejsze skalowanie minimalnych obrażeń z 45–75% AD do 35–65% AD
- Tańczący Granat (Q):
- Kayle
- Mniejsza odporność na magię z 34 do 30 punktów
- Gwieździste Czaroostrze (E):
- Mniejsze skalowanie obrażeń biernych z 25% AP do 20% AP
- Kayn
- Mniejszy pancerz z 38 do 35 punktów
- Koszące Cięcie (Q):
- Mniejsze obrażenia podstawowe z 75–155 na 65–145 punktów
- Dłuższy czas odnowienia z 6–4 do 7–5 sekund
- Samira
- Chojracki Impuls (bierna):
- NOWE: Umiejętność utrzymuje w powietrzu tylko podrzuconych już przeciwników
- Smykałka (Q):
- Mniejsza kradzież życia ze 100% do 66%
- Piekielny Spust (R):
- Mniejsza kradzież życia ze 100% do 66%
- Chojracki Impuls (bierna):
Wzmocnieni bohaterowie
Przyszedł mocno wyczekiwany potężny buff Anivii. Froggen i cała reszta ulubieńców lodowego bohatera będą zdecydowanie zachwyceni zmianami. Poza nią masa bohaterów dostaje dodatkowe wzmocnienia, jako że wciąż wielu z nich nie potrafi się odnaleźć na Summoner's Rifcie po wprowadzeniu presezonu.
- Anivia
- Większa prędkość pocisku ataku podstawowego z 1500 do 1600 jednostek
- Błyskawiczny Mróz (Q):
- NOWE: od teraz pocisk spowalnia wrogów, przez których przeniknie.
- Zmiana czasu odnowienia z 10–8 sekund do 11–7 sekund (od teraz wolniej na pierwszych poziomach, ale szybciej na ostatnich)
- Zmiana obrażeń przeniknięcia z 60–160 pkt. +45% AP do 50–130 pkt. +25% AP
- Większe obrażenia wybuchu z 60–160 pkt. +45% AP do 70–210 pkt. +50% AP
- Mniejszy koszt z 80–120 do 80–100 punktów many
- Odmrożenie (E):
- Większe obrażenia z 50–150 pkt. +50% AP do 60–180 pkt. +60% AP
- Mniejszy koszt z 50–90 do stałych 40 punktów many
- Burza Lodu (R):
- Krótszy czas odnowienia ze stałych 6 sekund do 4–1 sekundy
- Mniejsze obrażenia podstawowe z 40–80 do 30–60 punktów
- Ekko
- Rezonans Napędu Z (bierna):
- Większe skalowanie obrażeń zadawanych stworom ze 150% na 250%
- Rezonans Napędu Z (bierna):
- Gragas
- Happy Hour (bierna):
- Większe leczenie z 6% do 8% maksymalnego zdrowia
- Pijacka Furia (W):
- Krótszy czas odnowienia z 6 do 5 sekund
- Happy Hour (bierna):
- Irelia
- Większe obrażenia od ataku z 63 na 65
- Fala Ostrzy (Q):
- Krótszy czas odnowienia z 12–8 do 11–7 sekund
- Ivern
- Zaklinacz Korzeni (Q):
- Krótszy czas odnowienia z 14–10 do 12–8 sekund
- Wybuchowe Nasiono (E):
- Większe skalowanie tarczy z 80% AP do 90% AP
- Krótszy czas odnowienia z 12–8 do 11–7 sekund
- Stokrotka! (R):
- Większa prędkość ataku Stokrotki z 0,623 do 0,7 jednostek
- Zaklinacz Korzeni (Q):
- Karthus
- Zrównanie z Ziemią (Q):
- Większe skalowanie obrażeń z 30% AP do 35% AP
- Mniejszy koszt z 20–44 do 20–40 punktów many
- Zrównanie z Ziemią (Q):
- Lee Sin
- Większy podstawowy pancerz z 33 do 36 punktów
- Osłona (W):
- Krótszy czas odnowienia z 14 do 12 sekund
- Nawałnica (E):
- Większe obrażenia podstawowe z 80–240 do 100–260 punktów (o 20 punktów na każdym poziomie)
- Lulu
- Lśniąca Lanca (Q):
- Większe obrażenia podstawowe z 80–200 do 70–210 punktów
- NOWE: Uderzenie przeciwnika oboma pociskami zadaje 25% więcej obrażeń
- USUNIĘTO: Pociski nie zadają mniejszych obrażeń kolejnym trafionym celom
- NOWE: Umiejętność zadaje 70% obrażeń stworom
- Lśniąca Lanca (Q):
- Mordekaiser
- Unicestwienie (Q):
- Większe obrażenia przeciwko odizolowanym wrogom z 20–40% do 30–50%
- Unicestwienie (Q):
- Nasus
- Wysysające Uderzenie (Q):
- Krótszy czas odnowienia z 8–4 do 7,5–3,5 sekundy
- Wysysające Uderzenie (Q):
- Nidalee
- Rzut Oszczepem (Q):
- Większe podstawowe obrażenia włóczni – minimalne z 70–130 do 70–150, maksymalne z 210–390 do 210–450, skalowanie obu z AP nie uległo zmianie
- Mniejszy koszt z 50–90 do 50–70 punktów many
- Pierwotna Moc (E):
- Mniejszy koszt z 60–120 do 50–90 punktów many
- Rzut Oszczepem (Q):
- Pantheon
- Mniejsza prędkość ruchu z 355 do 345 jednostek
- Wola Śmiertelnika (bierna):
- NOWE: Gdy Pantheon wróci do bazy używając Powrotu, zyskuje pięć ładunków
- Kometarna Włócznia (Q):
- Większy zwrot czasu odnowienia po szybkim wypuszczeniu z 50% do 60%
- Mniejszy koszt many z 40 do 30 punktów
- USUNIĘTO: od teraz nie spowalnia trafionych rywali
- Skok z Tarczą (W):
- Większe obrażenia podstawowe z 60–140 do 60–220 punktów
- Natarcie Egidy (E):
- USUNIĘTO: Nie blokuje już pocisków wież.
- Mniejsze spowolnienie przy zmianie kierunków z 50% do 25%
- NOWE: Kiedy Pantheon uderzy swoją tarczą, pochłania ładunki Woli Śmiertelnika, w zamian zyskując 60% prędkości poruszania się na 1,5 sekundy
- Spadająca Gwiazda (R):
- NOWE: zapewnia 10–30% przebicia pancerza
- NOWE: włócznia, która ląduje przed Pantheonem, zadaje obrażenia i spowalnia wrogów na małym obszarze
- Talon
- Rozpruwanie (W):
- Zwiększone obrażenia przy powrocie z 45-125 do 45-145
- Rozpruwanie (W):
- Warwick
- Wieczny Głód (Bierna):
-
- Zwiększone dodatkowe obrażenia z 10-44 na 12-46 (na poziomach 1-18; +15% obrażeń od ataku; +10% mocy umiejętności)
- POPRAWIONE: Poprawiono opis, który niepoprawnie informował, że wartość dodatkowych obrażeń Wiecznego Głodu wynosiła 8-42 zamiast 10-44, że wartość leczenia była równa obrażeniom zamierzonym zamiast zadanym, oraz że leczenie poniżej 25% zdrowia było zwiększone o 300% zamiast 250%
-
- Wieczny Głód (Bierna):
- Wukong
- Cios Nimbu (E):
-
- NOWE: Zadaje 150% obrażeń stworom
-
- Cios Nimbu (E):
- Rengar
- Bitweny Ryk (W):
-
- Zwiększone leczenie od obrażeń otrzymanych od potworów z 75% na 100%
- NOWE: Zadaje dodatkowe 65-130 obrażeń potworom
-
- Bitweny Ryk (W):
- Taliyah
- Utkana Salwa (Q):
-
- Umiejętność zadaje teraz 100% obrażeń stworom po pierwszym uderzeniu
-
- Utkana Salwa (Q):
- Twitch
- Zasadzka (Q):
- Zwiększona prędkość ataku z 30-50% na 40-60%
- Beczka Jadu (W):
- Zwiększona wartość spowolnienia z 25-45 na 30-50%
- Walę na Oślep (R):
- Zwiększone dodatkowa wartość ataku z 20-40 na 25-55
- Zasadzka (Q):
- Seraphine
- Zwiększone zdrowie co poziom z 80 na 90
- Dźwięk Przestrzenny (W):
- NOWE: Osobista tarcza Seraphine jest teraz silniejsza o 50% [wartość tarczy wynosi aktualnie 90-180 pkt. (zależnie od poziomu; +45% mocy umiejętności)]
- Yasuo
- Zwiększona prędkość ataku co poziom z 2.5% na 3.5%
- Yone
- Zwiększona prędkość ataku co poziom z 2.5% na 3.5%
Ogólne zmiany przedmiotów
Przedmioty to największa zagwozdka w trwającym obecnie w LoL-u presezonie. To głównie za sprawą nowych kategorii itemów – mitycznych i legendarnych. Nic więc dziwnego, że najnowsza aktualizacja (ponownie) najwięcej zmian przynosi właśnie w kategorii przedmiotów.
- Kolekcjoner
- Zabójca Kontraktowy działa tylko na wrogich bohaterów
- Muramana
- Obrażenia Szoku aktywują się przy umiejętnościach zadających obrażenia fizyczne i przy atakach podstawowych
- Ponownie dodano efekt wizualny gwiazdki, który pojawia się przy transformacji Manamune w Muramanę
- Ostrze Gniewu Guinsoo
- Od teraz zamienia szansę na trafienie krytyczne w obrażenia przy trafieniu, redukując szansę na trafienie krytyczne do 0%
- Konwergencja Zeke'a
- Mniejsze zdrowie z 300 na 250
- Mniejszy pancerz z 30 na 25
- Dłuższe działanie oznaczenia konwergencji z 4 na 8 sekund
- Większe dodatkowe obrażenia konwergencji z 25-50 na 30-70
- Naramiennik Poszukiwacza
- Mniejsza moc umiejętności z 30 na 20
Przedmioty startowe do dżungli
Dosyć mała, ale za to konkretna zmiana dotknęła przedmiotów dla leśników.
- Gradoostrze
- Ataki podstawowe nie zadają już obrażeń od efektu "Spalenie przy trafieniu"
- Żaronóż
- Ataki podstawowe nie zadają już obrażeń od efektu "Spalenie przy trafieniu"
Przedmioty z trafieniem krytycznym
Gracze, którzy zazwyczaj wybierają pozycję strzelca mogą być zadowoleni. Sporo przedmiotów pod trafienie krytyczne zostało poprawionych na lepsze.
- Potęga Wichury
- Większe obrażenia z 55 na 60
- Mniejszy czas odnowienia urwania wichury z 90 na 60 sekund
- Tajfun
- Większe obrażenia z 75 na 80
- Złodziej Esencji
- Większe obrażenia z 50 na 55
- Zapał
- Mniejszy koszt z 1200 na 1050 szt. złota
- Ognista Armata
- Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
- Widmowy Tancerz
- Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
- Śmiertelne Przypomnienie
- Mniejszy koszt z 2900 na 3000 szt. złota
- Większe obrażenia z 30 na 40
- Pozdrowienia Lorda Dominika
- Większe obrażenia z 30 na 35
- Ostrze Nieskończoności
- USUNIĘTO: Ostrze Nieskończoności nie zapewnia już skalowania obrażeń trafienia krytycznego z szansą na trafienie krytyczne (maks. 40% przy 100% szansie na trafienie krytyczne)
- NOWE: Teraz jeśli posiadacie co najmniej 60% szansy na trafienie krytyczne, Ostrze Nieskończoności zapewnia dodatkowe 35% obrażeń trafienia krytycznego
Mityczne przedmioty z maną
Tylko dwa przedmioty z maną zostały zaktualizowane, chociaż zmiany są minimalne.
- Nawałnica Luden
- Większe przyśpieszenie umiejętności z 10 na 20 jednostek
- Mniejsze przebicie odporności na magię z 10 na 6
- Wieczna Zmarzlina
- Większe przyśpieszenie umiejętności z 10 na 20 jednostek
Mityczne przedmioty z destrukcją
To samo co o przedmitoach z maną można rzec o przedmiotach z destrukcją. Minimalne poprawki.
- Mroczne Ostrze Draktharru
- NOWE: Efekt spowolnienia przy trafieniu Mrocznego Ostrza Draktharru od teraz jest nakładany tylko atakami podstawowymi w zwarciu (tak jak przed patchem 10.23)
- Zaćmienie
- Mniejsza wartość tarczy wiecznie wschodzącego księżyca dla bohaterów walczących na dystans ze 100 (+30% dodatkowych obrażeń od ataku) na 75 (+20% dodatkowych obrażeń od ataku)
Przedmioty dla obrońców
Obrońcy zdecydowanie byli za mocno we wczesnym etapie gry, stąd też przedmioty zazwyczaj przez nich wybierane zostały potraktowane nerf hammerem.
- Żar Bami
- Większy koszt z 1000 na 1100 szt. złota
- Słoneczna Egida
- Mniejsze zdrowie z 450 na 350
- Rękawica Mroźnego Ognia
- Mniejszy zasięg pola ośnieżenia z 275 na 250 jednostek
- Mniejszy efekt zwiększenia rozmiaru z 7,5% na 6%
- Turbochemiczny Pojemnik
- Krótszy czas działania spowolnienia superdoładowania z 2 na 1,5 sekundy
Przedmioty dla wspierających
Za to wspierający nie powinni mieć już takiego problemu z odpowiednim wyposażeniem się. Sporo itemów przez nich zakupywanych ma teraz obniżoną cenę.
- Lustro ze Szkła Bandle
- Mniejszy koszt z 365 na 265 szt. złota
- Chemtechowy Skaziciel
- Większy koszt z 450 na 550 szt. złota
- Ognisty Trybularz
- PRZEPIS: Bluźnierczy Bożek + Wzmacniająca Księga + Wzmacniająca Księga + 630 szt. złota
- Kostur Płynącej Wody
- PRZEPIS: Bluźnierczy Bożek + Wzmacniająca Księga + Wzmacniająca Księga + 630 szt. złota
- Imperialny Mandat
- Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
- Mniejsze obrażenia z 60-100 na 36-60
- Większe obrażenia sojusznika z 60-100 na 90-150
- Odnowienie Kamienia Księżycowego
- Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
- Większe leczenie łaski gwiazd z 60-90 na 70-100
- Mniejszy mnożnik leczenia łaski gwiazd podczas walki z 25% na sekundę (maks. 100%) na 12,5% na sekundę (maks.50%)
- Naszyjnik Żelaznych Solari
- Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
- Mniejsza wytrzymałość tarczy oddania z 250-420 na 230-385
- Pieśń Bitewna Shurelyi
- Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
- Mniejsze dodatkowe obrażenia inspiracji z 40-60 na 35-55
Naprawione Błędy
- KLIENT: Napis „Ta skórka jest już niedostępna” nie będzie się już pojawiał na początku wyboru bohaterów.
- KLIENT: Okno czatu nie przeskakuje już w lewo podczas wyboru bohaterów.
- KLIENT: Panel społeczności — po najechaniu myszką na znajomego karty ponownie prawidłowo wyświetlają rodzaj gry i bohatera, jeśli znajomy jest aktualnie w grze.
- Ujednoliciliśmy ikonę, która pojawia się przy celach o obniżonych odpornościach.
- Dubbing śmierci Renektona od teraz poprawnie odtwarza się we wszystkich językach.
- Trafienie umiejętnością bierną — Petrucytową Eksplozją Sylasa poprawnie zalicza się do trafień atakami.
- W — Ty i Ja! Yuumi od teraz poprawnie zaczyna się odnawiać, gdy bohaterka ta zostanie dotknięta efektami uroku lub podrzucenia.
- Kula, którą trzyma Kosmiczny Pożeracz Vladimir, od teraz poprawnie pojawia się z powrotem po odrodzeniu.
- W — Pływy Morskie Nami od teraz poprawnie zapewnia wrogom prędkość ruchu z umiejętności biernej — Spiętrzonych Fal.
- Kilkukrotne zaatakowanie tego samego celu jako Bard, korzystając z Meepów z umiejętności biernej — Zewu Wędrowca, od teraz poprawnie nakłada ponownie Imperialny Mandat.
- E — Wspinaczka Elise od teraz poprawnie wzmacnia efekty jej umiejętności biernej — Królowej Pająków.
- Ikony Poświęcenia Przysięgi Rycerskiej, Linii Życia Łuklerza, Rozerwania Duszy Nocnego Żniwiarza, Ponaddźwiękowości Hextechowego Pasa Rakietowego i Oddania Naszyjnika Żelaznych Solari od teraz poprawnie wyświetlają się na pasku wzmocnień.
- Kiedy Jhin jest wyposażony w Ostrze Gniewu Guinsoo i Huragan Runaana, pociski z jego czwartego strzału od teraz poprawnie zadają normalne obrażenia.
- Paski zdrowia bohaterów poprawnie odzwierciedlają wytrzymałość tarczy nawet po aktywacji efektu biernego Zaćmienia na Krwiopijcy, gdy inna tarcza jest aktywna.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że dało się zresetować czas odnowienia innego przedmiotu, jeśli zamieniono go miejscami w ekwipunku z dopiero co aktywowanym Blaskiem.
- Umiejętności, które wzmacniają atak podstawowy bohatera, od teraz prawidłowo aktywują Doładowanie Many przy atakowaniu potężnych potworów.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że zasięg ataku Kayle niezamierzenie zwiększał się po rozwinięciu jej R — Boskiego Osądu.
- Przywrócono współczynniki obrażeń od ataku E — Rozdarcia Kalisty do ich prawidłowych wartości.
- Karthus może od teraz poprawnie aktywować Skupienie Horyzontalne za pomocą swojego Q — Zrównania z Ziemią.
- Zabicie celu za pomocą Q — Przebicia Kalisty od teraz poprawnie przenosi wszystkie ładunki E — Rozdarcia z pierwotnego celu na następny cel.
- Kalista nie może już aktywować Elektryzacji ani Pędu Fazowego dwoma atakami (E — Rozdarciem tuż po ataku podstawowym lub Q — Przebiciu). Teraz będą się one aktywować poprawnie po 3 osobnych atakach/umiejętnościach.
- Poprawiono opisy wielu przedmiotów, by poprawnie odzwierciedlały właściwe wartości z gry w takich miejscach jak historia gier, ekran podsumowania rozgrywki itp.
- Wskaźnik zasięgu Pożogi od teraz poprawnie powiększa się wraz z bohaterem (np. w przypadku Cho’Gatha).
- W — Schronienie Ducha Shena nie blokuje już wszystkich umiejętności Katariny, które mają efekty przy trafieniu. Jej obrażenia pochodzące z samego zaklęcia powinny być zadane Shenowi.
- Wszystkie pociski Huraganu Runaana od teraz poprawnie zadają obrażenia biernego efektu Krwiożerczej Hydry.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze mogli użyć W — Salwy Ashe, gdy umiejętność ta odnawiała się, jeśli rozwinęli ją i użyli w tym samym momencie.
- Białe płytki nie pojawiają się już pod stopami Zeda podczas Powrotu i animacji śmierci.
- Małe Legendy mogą teraz zostać zapisane w wyborze ekwipunku w ARAM-ie, nawet jeśli jest to pierwsza gra po odblokowaniu Małej Legendy.