fot. YouTube/Riot Games

Patch 11.2 trafił do League of Legends, a wraz z nim Viego i masa aktualizacji bohaterów i przedmiotów

Minionej nocy na serwerach League of Legends pojawiła się kolejna aktualizacja oznaczona numerem 11.2. Aktualizacja szczególnie radosna dla fanów Dr Mundo, bowiem to właśnie Szaleńcowi z Zaun Riot Games poświęciło sporo uwagi w tym patchu, wzmacniając aż trzy jego umiejętności. Oprócz tego wraz z łatką 11.2 w grze pojawi się również Viego, aczkolwiek na chwilę obecną nie jest on dostępny w grze, choć to zmieni się pewnie już w nadchodzących dniach. A co jeszcze przyniosła druga aktualizacja LoL-a w tym roku? Tego dowiecie się poniżej.

CZYTAJ TEŻ:
Znamy umiejętności nowego bohatera w LoL-u – Viego

Bohaterowie

Łącznie aż dziewiętnastu czempionów doczekało się modyfikacji, a w przypadku większości z nich możemy mówić o wzmocnieniach. Prócz wspomnianego Mundo zdecydowano się usprawnić chociażby LeBlanc, Sennę, Trundle’a oraz Varusa. Znacznie krótsza jest lista osłabionych czempionów, na której znajdziemy m.in. Akali, Maokaia oraz Nunu. Trójka bohaterów doczekała się również innych modyfikacji, które trudno jednoznacznie określić mianem wzmocnień lub osłabień. Tercet ten stanowią Aatrox, Olaf oraz Zoe – szczególnie na ostatnią warto zwrócić uwagę, bowiem w jej przypadku mowa o poprawkach zaklęć z odłamków upuszczanych przez stwory. Na sam koniec powiedzmy o skórkach – jak co aktualizację, tym razem również pojawią się w grze zupełnie nowe dodatki z tej kategorii. 11.2 zaoferuje skiny z kolekcji Zniszczonych oraz Zwojów Shan Hai.

Osłabieni

  • Akali
    • Technika Pięciu Cięć (Q):
      • Większy koszt energii (ze 120-80 na 120-100 pkt)
  • Darius
    • Noxiańska Potęga (bierna):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia (z 30-230 na 20-205 pkt)
  • Elise
    • Jadowite Ugryzienie (Q):
      • Mniejsze obrażenia (z 70-230 na 70-210 pkt)
  • Ivern
    • Wybuchowe Nasiono (E):
      • Mniejsze skalowanie wytrzymałości tarczy (z 90% na 80% AP)
  • Maokai 
    • Rzut Sadzonką (E):
      • Większy koszt many (z 60-80 na 60-100 pkt)
      • Mniejsze skalowanie obrażeń (z 1% co 100 AP na 0,8% co 100 AP)
  • Nunu
    • Mniejsza prędkość poruszania się (z 345 na 340)
    • Mniejsze podstawowe zdrowie (z 570 na 540)

Wzmocnieni

  • Azir
    • Piaskowy Szturm (Q):
      • Niższy czas odnowienia umiejętności (z 15-7 na 14-6 sekund)
  • Caitlyn
    • Większy przyrost AD co poziom (z 2,88 na 3,3 pkt)
  • Dr Mundo
    • Zatruty Tasak (Q):
      • Więcej zdrowia odnowionego przy uderzeniu (z 40% na 50%)
      • Więcej zdrowia odnowionego przy zabiciu z (80% na 100%)
    • Masochizm (E):
      • Większe obrażenia (z 3-5% na 4-6% maksymalnego zdrowia)
    • Sadyzm (R):
      • Większa wartość leczenia (z 50-100% na 60-110% maksymalnego zdrowia)
  • LeBlanc
    • Wyższa wartość zdrowia co poziom (z 92 na 97 pkt)
    • Znak Złośliwości (Q):

      • Mniejszy koszt many (z 50-90 na 50-70 pkt)
  • Nocturne
    • Zwiastun Zmierzchu (Q):
      • Krótszy czas odnowienia (z 10 sekund na 8 sekund)
    • Paranoja (R):
      • Krótszy czas odnowienia (ze 150-100 sekund na 140-90 sekund)
  • Senna
    • Większe skalowanie prędkości ataku (z 0,2 na 0,3)
    • Rozgrzeszenie (bierna)
      • Większa szansa pojawienia się Upiora z Mgły bez zabójstwa (z 22% na 28%)
      • Więcej złota za zabicie Upiora z Mgły (z 3 na 8)
    • Przebijająca Ciemność (Q):

      • Większy współczynnik leczenia (z 25% na 40% AP)
      • Większy współczynnik obrażeń (z 40% na 50% AD)
  • Shaco
    • Cios w Plecy (Bierna):

      • Większe obrażenia (z 10-25 na 20-35 pkt)
  • Soraka
    • Deszcz Gwiazd (Q):
      • Więcej odnawianego zdrowia (z 50-90 na 50-110 pkt)
    • Astralne Natchnienie (W):
      • Więcej odnawianego zdrowia (z 80-220 [+60% AP] na 90-230 [+70% AP])
  • Trundle
    • Chaps (Q):
      • Większy współczynnik dodatkowych obrażeń (z 10-50% na 15-55% AD)
    • Zamarznięte Terytorium (W):
      • Większa dodatkowa prędkość ataku (z 20-100% na 30-110%)
  • Varus
    • Większy przyrost many (z 33 na 40 pkt)
    • Łańcuch Zepsucia (R):
      • Krótszy czas odnowienia umiejętności (z 120-60 sekund na 100-60 sekund)

Zaktualizowani

  • Aatrox
    • Doskok Umbry (E):
      • NOWOŚĆ: samoleczenie jest od teraz zwiększone do 26-50% podczas Zagłady Świata (R)
    • Zagłada Świata (R):
      • Mniejsze samoleczenie (z 50-100% na 30-60%)
  • Olaf
    • Zgubne Uderzenia (W):
      • Większa kradzież życia (z 14-22% na 16-24%)
      • Mniejsze wzmocnienie leczenia (z 0-50% na 0-33%, zależnie od brakującego zdrowia)
  • Zoe
    • Złodziejka Czarów (W):
      • Zaktualizowano odłamki zaklęć upuszczane przez stwory (od teraz mogą wypaść: Omen Randuina, Naszyjnik Żelaznych Solari, Turbochemiczny Pojemnik, Pieśń Bitewna Shurelyi, Widmowe Ostrze Youmuu, Chłeptacz Posoki, Łamacz Falangi, Szpon Ciemnego Typa). Odkupienie od teraz nie będzie wypadać.

Przedmioty

Zmiany w przedmiotach praktycznie w ogóle nie różnią się od tych, które w zeszłym tygodniu zapowiadał Mark Yetter. Wiele ze zaktualizowanych itemów będzie miało obecnie nową ścieżkę budowy, co bezpośrednio wpłynie na ich koszt. Poza tym kilka z nich dostało aktualizacje podstawowych statystyk, jak pancerz czy odporność na magię.

  • Chempunkowy Łańcuchowy Miecz
    • Mniejszy koszt (z 2700 na 2600 szt. złota)
    • Mniej dodatkowego zdrowia (z 200 na 150 pkt)
  • Glewia Umbry
    • Mniejszy łączny koszt (z 2800 na 2600 szt. złota)
    • Mniej dodatkowych obrażeń od ataku (z 55 na 50 AD)
    • Zmiana w ścieżce budowy (od teraz wymagane będą Ząbkowany Sztylet, 2 x Długi Miecz oraz 800 szt. złota)
  • Hextechowy Pas Rakietowy
    • Mniej dodatkowej prędkości poruszania się (z 50% na 2 sekundy na 30% na 1,5 sekundy)
  • Huragan Runaana
    • Zmiana w ścieżce budowy (od teraz wymagane będą Zapał, 2 x Sztylet oraz 950 szt. złota)
    • Więcej dodatkowej prędkości ataku (z 40% na 45%)
  • Imperialny Mandat
    • Czas odnowienia umiejętności będzie od teraz rozpoczynał się przy nałożeniu efektów kontroli tłumu (CC)
  • Kamienna Płyta Gargulca
    • Większa premia do pancerza i odporności na magię umocnienia (z 3% [maks. 15%] na 5% [maks. 25%])
  • Pieśń Bitewna Shurelyi
    • Mniej dodatkowego zdrowia (z 350 na 200 pkt)
    • Zamiast dawać 5% dodatkowej prędkości poruszania się, przedmiot będzie dodawał 40 pkt mocy umiejętności
    • Więcej podstawowej regeneracji many (z 50% na 100%)
    • Zmiana w ścieżce budowy (od teraz wymagane będą Rozgrzany Klejnot, Lustro ze Szkła Bandle oraz 750 szt. złota)
  • Pogromca Krakenów
    • Od teraz będzie brał pod uwagę mnożniki następujących umiejętności: Severum (Q) Apheliosa, Lotos Śmierci (R) Katariny, Czystka (W) Urgota
  • Potęga Wichury
    • Większy czas odnowienia Urwania Chmury (z 60 na 90 sekund)
  • Rękawica Mroźnego Ognia
    • Mniejszy koszt (z 3200 na 2800 szt. złota)
    • Zmieniona ścieżka budowy (od teraz wymagane będą Żar Bami, Lekka Szata, Opończa Antymagiczna oraz 950 szt. złota)
    • Więcej przyśpieszenia umiejętności (z 15 na 20 jednostek)
    • Mniej pancerza (50 na 25)
  • Oszroniony Uścisk (ulepszenie Ornna)
    • Więcej odporności na magię (z 35 na 40)
    • Więcej przyśpieszenia umiejętności (z 20 na 25 jednostek)
    • Mniej pancerza (65 na 40)
  • Słoneczna Egida
    • Mityczna pasywna umiejętność, zamiast dawać 5 przyśpieszenia umiejętności, będzie dawać 5% nieustępliwości i odporności na spowolnienia za każdy legendarny przedmiot
  • Turbochemiczny Pojemnik
    • Zmieniona ścieżka budowy (od teraz wymagane będą Żar Bami, Lekka Szata, Opończa Antymagiczna oraz 950 szt. złota)
    • Mniejszy koszt (z 3200 na 2800 szt. złota)
    • Więcej przyśpieszenia umiejętności (z 15 na 20 jednostek)
    • Mniej odporności na magię (z 50 na 25)
    • Mityczna pasywna umiejętność, zamiast dawać 5% nieustępliwości i odporności na spowolnienia, będzie dawać 5 przyśpieszenia umiejętności
  • Turbodoładowany Hexperyment (ulepszenie Ornna)
    • Mniej odporności na magię (z 65 na 40)
    • Mniej pancerza (z 55 na 40)
    • Więcej przyśpieszenia umiejętności (z 20 na 25)
  • Wężowy Kieł
    • Mniejszy koszt (z 2800 na 2600 szt. złota)
    • Zmieniona ścieżka budowy (od teraz wymagane będą Żar Bami, Lekka Szata, Opończa Antymagiczna oraz 950 szt. złota)
    • Mniej dodatkowych obrażeń od ataku (z 60 na 55 AD)
  • Widmowy Tancerz
    • Zmieniona ścieżka budowy (od teraz wymagane będą Zapał, 2x Sztylet oraz 950 szt. złota)
    • Więcej dodatkowej prędkości ataku (z 40% na 45%)
  • Złodziej Esencji
    • Zmiana przywracania many Czaroostrza (z 3% maks. many na 40% obrażeń zadanych Czaroostrzem [przed uwzględnieniem redukcji obrażeń])

Naprawy błędów w przedmiotach

  • Przedmioty zakupione z zapisanego zestawu przedmiotów od teraz będą się pojawiać w poprawnych miejscach, w których zostały one zapisane w zakładce kolekcji.
  • Ta zmiana pojawiła się w patchu 11.1, ale zapomnieliśmy o niej wspomnieć (och, ironio)! Sklep będzie zapamiętywał przypięte i otwarte zakładki pomiędzy grami.
  • Ostrze Zniszczonego Króla od teraz poprawnie pojawia się w sklepie z przedmiotami, gdy gracz skorzysta z filtru przedmiotów z prędkością ruchu.
  • Czynności, które automatycznie zamykają sklep z przedmiotami, nie powodują już, że gracze nie mogą używać umiejętności i Czarów Przywoływacza.
  • Koszt Chempunkowego Łańcuchowego Miecza został zmieniony na poprawną wartość w sklepie z przedmiotami.
  • Naprawiono błąd, który powodował zawieszenie gry przy przełączaniu między oknami (lub zmianie rozdzielczości) i kliknięciu w pole wyszukiwania w sklepie z przedmiotami.

Naprawy błędów w grze

  • KLIENT LEAGUE: Postęp Patronów nie zasłania już głosów honoru w poczekalni po grze.
  • KLIENT LEAGUE: Poprawiono kod, by zmniejszyć liczbę niewyłapanych błędów Javascript ważnej wtyczki, która uruchamia się przed wejściem do wyboru bohaterów.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze musieli wcisnąć Shift + Enter dwukrotnie, by napisać „gg wp” po eksplozji Nexusa.
  • Soraka nie może już utrzymywać premii do prędkości ruchu, gdy przyczepiła się do niej Yuumi z niskim poziomem zdrowia.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Herold czasami nie zadawał obrażeń wieży.
  • Prędkość obrotów E — Osądu Garena bierze od teraz pod uwagę premię do prędkości ataku z legendarnych przedmiotów zapewnianą przez mityczny bierny efekt Mocy Trójcy.
  • R — Lodowy Grobowiec Lissandry nie nakłada już efektu osłabiającego Skupienia Horyzontalnego na wszystkich wrogów na obszarze umiejętności. Teraz efekt ten dotyka tylko unieruchomionego wroga.
  • Udyr nie jest już w stanie aktywować Wiecznie Wschodzącego Księżyca Zaćmienia jednym atakiem Q — Stylu Tygrysa lub R — Stylu Feniksa.
  • Po trafieniu wroga włócznią ze Spadającej Gwiazdy Pantheona ikona efektu spowolnienia poprawnie pojawi się na pasku efektów spowolnionego wroga.
  • Huragan Runaana nie zapewnia już mniej prędkości ataku niż jego komponenty.
  • Opisy Glewii Umbry, Wężowego Kła i Chempunkowego Łańcuchowego Miecza zostały zaktualizowane w zakładce kolekcji.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt osłabiający Skupienia Horyzontalnego resetował się, gdy Zyra korzystała z Poparzenia.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przedmioty do dżungli znikały z zakładki polecanych przedmiotów, jeśli gracz zakupił Odnawialną Miksturę.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że pięciokrotne użycie Porażenia nie pochłaniało przedmiotu do dżungli, pozwalając na sprzedanie go za złoto.
  • Q — Wirujący Topór Dravena nie generuje już więcej doładowań many Łzy Bogini, niż powinien.
Tagi: , , , , , , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Trzy polskie składy wciąż walczą o DreamHacka. Anonymo zmierzy się z AGO

Spośród tabunu polskich formacji CS:GO, które wczoraj zameldowały się na linii startu otwartych eliminacji do DreamHack Open January 2021, przetrwały...