W VALORANCIE rozpoczyna się II Akt 2. odcinka rywalizacji, a to oznacza nową aktualizację. Ta oznaczona została numerem 2.04 i wraz z nią na serwerach zadebiutuje m.in. zaprezentowana już jakiś czas temu postać o imieniu Astra.

Pochodząca z Ghany agentka dzięki licznym zdolnościom świetnie sprawować się będzie pod kątem kontroli tłumu. Pomogą jej w tym m.in. umiejętności ogłuszające czy też przyciągające wrogów w konkretne miejsca. Dodatkowo Astra w ramach specjalnego skilla będzie mogła postawić ogromną ścianę, która na dobrą sprawę odseparuje część mapy, jednocześnie zatrzymując pociski oraz wygłuszając kroki. Jest to technika dobrze znana fanom Overwatcha, bo podobną umiejętność w grze Blizzarda posiada Symmetra, chociaż u niej przybiera ona nieco bardziej ograniczoną formę, gdyż obejmuje tylko tworzenie osłony bez zmniejszania widoczności.

CZYTAJ TEŻ:
Riot zaprezentował piętnastą agentkę VALORANTA. Poznajcie Astrę

Modyfikacje dosięgły także potyczek rankingowych, co powinno ucieszyć wszystkich graczy. W końcu bowiem wraz z rozpoczęciem nowego aktu nie utracimy całego wywalczonego wcześniej progresu i do odzyskania rangi wystarczać będzie tylko jeden mecz rozstawiający. Nieco inaczej wygląda to w przypadku osób z rangami Promienisty lub Nieśmiertelny, bo one, chociaż zachowają swoją dotychczasową pozycję w tabeli, to utracą aż 90% oceny rankingowej. Wszystko po to, by najlepsi mogli udowodnić, że nadal są... najlepsi. Jednocześnie Riot, aby zmniejszyć skalę smurfowania, obniżył wymagania jeżeli chodzi o możliwość wspólnej zabawy ze znajomymi na niższych poziomach.

Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian, poniżej znajduje się natomiast pełna lista modyfikacji:

Aktualizacja agentów

  • Szeregi agentów zasila Astra! Oto jej umiejętności:
    • Q – PULS NOWEJ | Umieść Gwiazdki w Postaci Astral (X). AKTYWUJ Gwiazdkę, aby zdetonować Puls Nowej. Puls Nowej ładuje się przez chwilę, po czym uderza, ogłuszając wszystkich graczy znajdujących się w strefie rażenia
    • E – MGŁAWICA | Umieść Gwiazdki w Postaci Astral (X). AKTYWUJ Gwiazdkę, aby zmienić ją w Mgławicę (dym). Użyj (F) na Gwiazdce, żeby dokonać jej Rozproszenia, pozwalając tym samym na umieszczenie jej po krótkiej chwili w nowym miejscu. Rozproszenie tworzy na krótko fałszywą Mgławicę w miejscu położenia Gwiazdki, nim ta powróci
    • C – STUDNIA GRAWITACYJNA | Umieść Gwiazdki w Postaci Astral (X). AKTYWUJ Gwiazdkę, aby stworzyć Studnię Grawitacyjną. Studnia Grawitacyjna przyciąga do środka znajdujących się w pobliżu graczy, a następnie wybucha, wywołując wrażliwość u wszystkich wciąż uwięzionych agentów
    • X – POSTAĆ ASTRAL / KOSMICZNY PODZIAŁ | AKTYWUJ (X), aby wejść w Postać Astral, w której możesz umieszczać Gwiazdki za pomocą STRZAŁU PODSTAWOWEGO. Gwiazdki można aktywować później, zmieniając je w Puls Nowej, Mgławicę lub Studnię Grawitacyjną. Gdy Kosmiczny Podział jest naładowany, użyj STRZAŁU ALTERNATYWNEGO w Postaci Astral, aby rozpocząć celowanie, a następnie STRZAŁU PODSTAWOWEGO, aby wskazać dwa miejsca. Nieskończony Kosmiczny Podział łączy dwa wybrane przez ciebie punkty. Kosmiczny Podział blokuje pociski i znacząco wycisza dźwięk

Aktualizacja trybów

  • Eskalacja
    • Drzwi wyjściowe teleportera na mapie Bind są teraz otwarte na stałe – jeśli zamierzacie się przy nich czaić, bądźcie gotowi na walkę z przeciwnikami!
    • Współczynnik wyboru mapy Bind został wyważony

Aktualizacja gry rankingowej

  • Wasza ranga nie zostanie obniżona wraz z rozpoczęciem aktu
    • Jeśli mieliście rangę Promienisty lub Nieśmiertelny, zachowacie swoją pozycję w tabeli rankingowej, jednak wasza ocena rankingowa (OR) zostanie obniżona o 90%, a wszyscy gracze o randze Promienisty spadną do rangi Nieśmiertelny, ponieważ będą musieli ponownie udowodnić, że w nowym akcie są najlepszymi z najlepszych
    • Osiągnięcie rangi Promienisty wymaga teraz zarówno uplasowania się w pierwszej 500 graczy w waszym regionie, jak i zdobycia określonej wartości OR
    • Aby w nowym akcie ponownie być widocznymi w tabeli rankingowej, musicie ukończyć swój mecz rozstawiający
  • Musicie rozegrać tylko 1 mecz rozstawiający, aby wasza ranga była widoczna
    • Wasza OR (i potencjalnie wasza ranga) może ulec zmianie w zależności od tego, jak wypadniecie w meczu rozstawiającym, jednak o maksymalnej zmianie zadecyduje wyłącznie ten mecz
  • Gracze, którzy dotychczas nie rozegrali gier rankingowych w tym odcinku, będą musieli wziąć udział w 5 meczach rozstawiających, by zdobyć początkową rangę. Zdobycie rangi Promienisty będzie o wiele bardziej wymagające. Teraz przed awansowaniem do niej musicie osiągnąć odpowiedni poziom OR. Wymagane wartości OR będą zależeć od regionu – całkowitej liczby graczy i rozłożenia OR
  • Regionalne wymagania dotyczące rangi Promienisty
    • LATAM oraz KR: 100 pkt. OR
    • BR: 200 pkt. OR
    • NA oraz APAC: 300 pkt. OR
    • EU: 400 pkt. OR
  • Zaraz po wydaniu tego patcha internetowy ranking zostanie tymczasowo wyłączony na potrzeby konserwacji – powinien być dostępny ponownie w ciągu 24–48 godzin
  • W niedalekiej przyszłości ograniczymy średnią łączną liczbę punktów OR za zwycięstwo/porażkę o 5
  • Po wprowadzeniu tego patcha zmienimy działanie degradacji graczy, by spadek rozpoczynał się od 70 pkt. OR (poprzednio było to 80 pkt. OR)
  • Rangi nie będą już wyświetlane na ekranie wyboru agenta ani w grze. Będą jednak nadal widoczne na ekranie końca gry
  • Osoby z niższą rangą mogą teraz dołączyć do kolejki z większą liczbą znajomych i współgraczy

Jakość rozgrywki

  • Dodaliśmy taktyczne komendy
    • W ramach poprawy koordynacji drużyny i dzielenia się informacjami rozbudowaliśmy niektóre z automatycznie odgrywanych kwestii wypowiadanych przez agentów w trakcie rundy
    • Teksty wypowiadane przez postać, takie jak „Widzę Spike’a” czy „Widzę wrogów”, zawierać będą także informacje dotyczące „superregionu” mapy (np. „Widzę Spike’a na C” albo „Widzę wrogów na B”)
  • Oprócz tego dodaliśmy opcję wyświetlania taktycznych komend w oknie czatu
    • Możliwość zmiany tego ustawienia dostępna jest w opcjach w zakładce „Dostępność”. Włączenie tej opcji sprawi, że komendy taktyczne zostaną także wyświetlone na czacie. Linie tekstowe są zmodyfikowane, by w lepszy sposób pokazać, kto je wypowiedział. Przykładowo: kiedy Sova powie „Widzę wroga na B”, na czacie wyświetlona zostanie informacja w stylu „Sova zauważył WROGA na B”
  • Komendy taktyczne – FAQ
    • Komendy taktyczne nie zostaną włączone w trybach
    • Komendy taktyczne można wyłączyć
    • Wyciszanie komend taktycznych przez VOIP można wyłączyć
    • Wyświetlanie komend taktycznych na czacie można włączyć
  • Zwiększono liczbę klatek klienta średnio o 3% na sprzęcie średniej i wyższej klasy w grach 10-osobowych poprzez optymalizację zarządzania ekwipunkiem

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego serwer gry niestandardowej wpadał w nieskończoną pętlę
  • Naprawiono reakcję Kuli Duszy Reyny podczas jej aktywacji w sytuacji asystowania przy zabójstwie postaci innych niż gracze
  • Naprawiono licznik trwania Kuli Duszy Reyny, który nie pokazywał faktycznego czasu jej trwania
  • Naprawiono błędy powstające w momencie, gdy Omen teleportował się swoim Krokiem w Mrok na wąskie obszary ograniczone ścianami Sage, a następnie był wpychany w te ściany
  • Naprawiono niedziałające wskaźniki aktywnego ulta dla następujących postaci: Killjoy, Cypher, Brimstone, Sage, Breach, Jett i Viper