Kilka godzin temu otrzymaliśmy oficjalne informacje co do najbliższych zmian w League of Legends. Niektóre z zapowiedzi nie zostały ostatecznie wypuszczone na serwer, zaś w kilku przypadkach pojawiły się inne przekształcenia. Nie mniej jednak już od jutra będziemy musieli przyzwyczaić się do nowego porządku, dlatego najlepiej jest dowiedzieć się co przygotowali dla nas twórcy gry.

Bohaterowie

Zapowiadane transformacje Xin Zhao oraz Akali ujrzały światło dzienne. Ciekawe rozwiązanie otrzymał włócznik, który dostał wsparcie w przypadku budowania go w nieco inny niż dotychczas sposób.

Osłabieni

  • Gnar
    • Hipersiła (W):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia (z 10–50  na 0–40 pkt)
  • Hecarim
    • Szał (Q):
      • Mniejsze obrażenia (z 60–228 na 60–208 pkt)
  • Karthus
    • Zrównanie z Ziemią (Q):
      • Mniejsze obrażenia (z 45–125 na 45–115 pkt)
  • Lillia
    • Melodyjna Kołysanka (R):
      • Dłuższy czas odnowienia (z 130–90 na 150–110 sekund)
  • Renekton
    • Dominus (R):
      • Mniejsze dodatkowe zdrowie (z 250–700 do 250–550 pkt)
  • Urgot
    • Czystka (W):
      • Mniejsze obrażenia efektów przy trafieniu (z 75% do 50%)

Wzmocnieni

  • LeBlanc
    • Zniekształcenie (W):
      • Mniejszy koszt many (z 60–120 do 60–100 pkt)
  • Pyke
    • Widmowy Odpływ (E):
      • Krótszy czas odnowienia (ze stałych 15 do 15–11 sekund)
  • Sylas
    • Petrucytowa Eksplozja (Bierna):
      • Większa prędkość ataku (z 80% do 125%)
    • Królobójca (W):
      • Krótszy czas odnowienia (z 13–7 na 13–6 pkt)
      • Mniejszy koszt many (z 70–110 do 60–100 pkt)
      • Mniejsze skalowanie leczenia (z 50% AP do 45% AP)
  • Volibear
    • Wściekłe okaleczenie (W):
      • Większe leczenie przy ataku na zranionym potworze (z 50 do 100%)
    • Rozszczepiacz Niebios (E):
      • Większy limit obrażeń (ze 150–750 do stałych 750 pkt)

Zmienieni

  • Akali
    • Mniejsze podstawowe zdrowie (z 575 na 500 pkt)
    • Większy przyrost zdrowia co poziom (z 95 do 105 pkt)
    • Piętno Zabójczyni (Bierna):
      • USUNIĘTO: Atak w rywala po wejściu do pierścienia nie będzie przywracał już energii
    • Technika Pięciu Cięć (Q):
      • Większy koszt energii na pierwszych poziomach, ale mniejszy na późniejszych (z 120–100 na 130–70 pkt)
      • USUNIĘTO: Na piątym poziomie nie będzie już zadawał dodatkowych obrażeń stworom i potworom
    • Osłona Zmierzchu (W):
      • NOWE: Zapewnia premię 80 punktów do maksymalnej energii
    • Salto Shurikena (E):
      • Większe łączne obrażenia (ze 100–380 [+70% AD i +100% AP] na 100–450 [+85% i +120% AP])
      • Mniejszy procent łącznych obrażeń przy pierwszym ataku (z 50% do 30%)
      • Większy procent łącznych obrażeń przy drugim ataku (z 50% do 70%)
    • Skrytobójcze Wykończenie (R):
      • ZMIANA: Pierwszy atak będzie zadawał obrażenia magiczne
      • Większe obrażenia pierwszego ataku (ze 125–325 [+50% dodatkowego AD] na 80–360 [+50% dodatkowego AD i 30% AP])
  • Xin Zhao
    • Zdecydowanie (Bierna):
      • Zmieniony przelicznik leczenia (z 10-112 [+10% AD] [+40% AP] na 7-92 [+10% AD] [+55% AP] pkt)
      • Od teraz poprawnie zabiera ładunki Zdecydowania po trafieniu atakiem podstawowym po użyciu Z Wiatru Grom (W)
      • Większy przelicznik leczenia z mocną umiejętności (z 40% na 55%)
    • Cios Trzech Szponów (Q):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia (z 20-52 na 16-52 pkt)
    • Z Wiatru Grom (W):
      • Mniejszy czas odnowienia (z 12-8 na 12-6 sekund)
      • Większy zasięg pchnięcia włócznią (z 900 na 1000 jednostek)
      • Większa prędkość pchnięcia (z 5000 na 6250 jednostek)
      • NOWE: Pchnięcie włócznią rzuca trafionym stworom i bohaterom wyzwanie oraz zapewnia wizję celu na 3 sekundy
      • NOWE: Obrażenia pchnięcia włócznią wzrastają do maks. 33% w zależności od szansy na uderzenie krytyczne
      • Większy koszt many (z 45 na 60 pkt)
      • Dłuższy czas używania umiejętności (z 0,5-0,4 na 0,5 sekund)
      • Mniejsze obrażenia stworom (z 50 na 50-0% na poziomach 1-16)
      • NOWE: Umiejętność dostanie wizualną aktualizację
      • NOWE: Umiejętność posiada teraz przelicznik mocy umiejętności przy pchnięciu włócznią (50%)
    • Zuchwała Szarża (E):
      • Większy zasięg na celach, którym rzucono wyzwanie (do 1100)
    • Garda Półksiężyca (R):
      • NOWE: Umiejętność posiada teraz przelicznik mocy umiejętności (110%)

Przedmioty i systemy

Riot postanowił zmniejszyć zasoby niektórych zbyt mocnych przedmiotów, inne zaś zdecydował się ulepszyć. Dodatkowo deweloperzy wsparli nieco problemy wczesnego etapu dżunglowania.

Osłabione

  •  Krwiożerczy Łowca (Runa)
    • Mniejszy podstawowy wszechwampiryzm (z 1 na 0%)
    • Mniej wszechwampiryzmu co ładunek (z 1,7 na 1,5%)
  •  Zwinne Nogi (Runa)
    • Mniejszy przelicznik leczenia (z 30 na 20% AP)
  • Ostrze Zniszczonego Króla
    • Mniej kradzieży życia (z 12 na 10%)
    • Więcej obrażenia Syfonu (z 40-120 na 40-150 pkt)
  • Gruboskórność Steraka
    • ZMIANA: Każdy ładunek Zewu Krwi po pierwszym jest osłabiony o 50%
  • Łamacz Falangi
    • Mniej zdrowia (z 300 na 200 pkt)
  • Naramiennik Poszukiwacza
    • Mniej pancerza co eliminację (z 1 na 0,5; maksymalnie 15, nie 30)
  • Roślinna Bariera
    • Mniej odporności na magię (z 0,5 na 0,3; maksymalnie 9, nie 15)
    • Mniej mocy umiejętności (z 25 na 20)
  • Kostur Pustki
    • Więcej mocy umiejętności (z 65 na 70 pkt)
    • Większy koszt (z 2500 na 2700 szt. złota)

Wzmocnione

  • Pieśń Bitewna Shurelyi
    • Mniejszy czas odnowienia Inspiracji (z 90 na 75 sekund)
  • Nawałnica Luden
    • NOWE: Zadawanie obrażeń bohaterom za pomocą umiejętności skraca czas odnowienia o 0,5 sekundy (maks 3 sekundy na użycie umiejętności)
  • Słoneczna Egida
    • ZMIANA: Płonące cele będą otrzymywać teraz do 12% dodatkowych obrażeń magicznych w zależności od ich maksymalnego zdrowia
    • Większe przyspieszenie umiejętności (z 15 na 20 jednostek)
  • Zabójczy Kapelusz Rabadona
    • Mniejszy koszt (z 3800 na 3600 szt. złota)

Zmienione

  • Nieśmiertelny Łuklerz
    • Mniej kradzieży życia (z 12 na 10%)
    • Linia Życia: Nie zapewnia już kradzieży życia
    • NOWE: Zyskaj obrażenia od ataku przy aktywacji (13-35 pkt)
    • Większa wartość tarczy (z 250-700 na 300-800)
  • Teleportacja
    • Teleportacja nie przyznaje już Respawn Homeguards, jak i samego Homeguards
    • Większa prędkość poruszania się (z 30-50 na 50%)
    • Mniejszy czas odnowienia (z 420-240 na 420-210 sekund)
  • Cierpienie Liandry'ego 
    • USUNIĘTO: Przebicie odporności na magię z każdą sekundą w przypadku podpalonego celu (z 5% do 0%)
    • NOWE: Od teraz gwarantuje dodatkowe obrażenia magiczne (maksymalnie 12%) przeciwko bohaterom zależnie od ich dodatkowego zdrowia (maksymalnie 1250 pkt)
  • Żelazny Bicz
    • Mniejszy koszt (z 1200 na 1100 szt. złota)
    • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 15 na 20 sekund)
  • Porażenie
    • Więcej podstawowego leczenia (z 70 na 90 pkt)
  • Ponurnik (Gromp)
    • Stwór będzie teraz dawał więcej doświadczenia (z 125-168,75 na 135-182,25 pkt)
    • Stwór skuteczniej wyleczy postać (z 60-230 na 90-243 pkt)

Naprawione błędy/Drobne zmiany:

  • Składniki przedmiotów z dużą liczbą ścieżek przedmiotów nie będą już na siebie nachodzić. Dzieci Kołczanu Południa mogą odetchnąć z ulgą.
  • Sygnalizowanie statystyki wszechwampiryzmu będzie od teraz pokazywało prawidłowe wartości zamiast błędnych. Tak powinno być od początku, prawda?
  • Możecie szybko wybrać przedmioty z ekwipunku, gdy sklep jest otwarty, wciskając odpowiadający im skrót klawiszowy. Wyzwólcie swojego wewnętrznego zakupowicza wyścigowego!
  • Więcej naprawionych błędów i ulepszeń wydajności.
  • KLIENT LEAGUE: Napisano od nowa kod, który odpowiadał za ciągłe wyskakiwanie powiadomień dotyczących fragmentów klucza (będziemy się temu dalej przyglądać).
  • KLIENT LEAGUE: Naprawiono problem z danymi obecności graczy, w wyniku którego osoby w poczekalni nie widniały jako online i/lub ich ikony przywoływacza nie aktualizowały się po zmianie.
  • KLIENT LEAGUE: Poprawiono rozmiar obrazków nagród za honor.
  • KLIENT LEAGUE: Odnaleziono brakujące obrazki niektórych opisów misji.
  • KLIENT LEAGUE: Gracze mogą teraz wyłączyć powiadomienia o nowej zawartości w Kolekcji w ustawieniach.
  • Poprawiono formatowanie tekstu i nazewnictwo w opisie Teleportacji.
  • W — Piekielne Ostrze Kassadina od teraz prawidłowo zapewnia ładunki many z Łzy Bogini.
  • Łupieżca Tarcz Wężowego Kła nie nakłada się już na stwory i wieże.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że drugi atak W — Wirującego Ostrza Samiry czasami nie zadawał obrażeń.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że czas odnowienia efektu biernego Całunu Banshee, Uchylenia, nie wyświetlał się w ekwipunku gracza.
  • Naprawiono dwa błędy, które sprawiały, że ataki z W — Czystki Urgota i umiejętności biernej — Miotacza Światła Luciana nie liczyły się jako osobne ataki przy kumulowaniu Manamune, przy trafieniu Muramaną, Huraganem Runaana i Krwiożerczą Hydrą.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt bierny Syzygium Ornna, Wiecznie Wschodzący Księżyc, nie zaczynał się odnawiać, jeśli bohater używał podstawowych ataków, posiadając w ekwipunku Czarny Tasak.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt bierny Gruboskórności Steraka, Zew Krwi, nie leczył jego użytkownika za każdego bohatera, z którym walczył.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekty przy trafieniu Muramany nie były nakładane co 3 ataki, gdy gracz miał Ostrze Gniewu Guinsoo.
  • Shyvana od teraz prawidłowo zyskuje dodatkową regenerację Furii z Podniebnych Smoków i Duszy Podniebnego Smoka.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że kliknięcie prawym przyciskiem myszy na Długi Miecz w przepisie Kołczanu Południa w ramach przepisów Nieśmiertelnego Łuklerza, Potęgi Wichury lub Pogromcy Krakenów prowadziło do przypadkowego zakupu Sztyletu, który znajduje się obok.
  • R — Burza Lodu Anivii nie wyłącza się już po użyciu Hextechowego Pasa Rakietowego.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że trzeci obszarowy atak Stokrotki błędnie brał pod uwagę obrażenia od ataku Iverna zamiast Stokrotki.