W całej historii Counter-Strike'a nie powstała arena bardziej ikoniczna niż Dust2. Piaszczysta mapa po dziś dzień cieszy się ogromną popularnością wśród społeczności i na dobrą sprawę stała się swego rodzaju "synonimem" CS-a, będąc stałym elementem każdego większego turnieju.

Nic więc dziwnego, że za rework drugiego Dusta wziął się jeden z fanów gry, Daniil Lebedev. Pochodzący z Europy Wschodniej grafik opracował odświeżoną wersję legendarnej mapy, ale nie w CS:GO, a w równie legendarnym CS-ie 1.6. W efekcie otrzymaliśmy nowe tekstury w zaskakująco wysokiej jak na możliwości leciwego silnika rozdzielczości, liczne dodatkowe efekty, takie jak dynamiczne cienie czy też odblaski na niektórych powierzchniach. Niemniej Lebedev nie poprzestał tylko na kwestiach graficznych i dodał coś od siebie, znacznie rozbudowując wyższe piętra areny, dodając do niej zupełnie nowe przejścia i tworząc nieistniejące wcześniej możliwości. Poniżej obejrzeć można wycieczkę po Duście2 2020:

Wszyscy, którzy chcieliby na własną rękę przekonać się, jak z bliska wygląda Dust2 w wersji 1.6 na miarę naszych czasów, mają taką możliwość, bo twórca udostępnił mapę do pobrania. Pod tym adresem znajduje się edycja przygotowana z myślą o Counter-Strike'u, pod tym zaś przystosowana do Half-Life'a.