STS
IEM Katowice 2020
fot. ESL/Adam Łakomy

IEM Katowice 2021 najchętniej oglądanym turniejem online w CS:GO na Twitchu

Mimo pandemii i rozegrania turnieju w pełni online, Intel® Extreme Masters Katowice znów zgromadził przed ekranami ogromną widownię. Same rozgrywki w CS:GO wygenerowały oglądalność na poziomie 18 295 416 godzin[1], a w szczytowym momencie śledziło je ponad 550 000 osób, co czyni je najchętniej oglądanymi rozgrywkami online w CS:GO, transmitowanymi na Twitchu. Niespodzianek nie zabrakło także w obszarze […]

Mimo pandemii i rozegrania turnieju w pełni online, Intel® Extreme Masters Katowice znów zgromadził przed ekranami ogromną widownię. Same rozgrywki w CS:GO wygenerowały oglądalność na poziomie 18 295 416 godzin[1], a w szczytowym momencie śledziło je ponad 550 000 osób, co czyni je najchętniej oglądanymi rozgrywkami online w CS:GO, transmitowanymi na Twitchu. Niespodzianek nie zabrakło także w obszarze samej rywalizacji esportowej. Mistrzowie IEM Katowice 2021 w CS:GO, StarCraft® II i WarCraft 3 nie tylko zapisali się na kartach historii esportu, ale zgarnęli także spory kawałek z puli nagród, która w ramach pierwszego sezonu ESL Pro Tour wyniosła 7 mln dolarów[2]. IEM Katowice 2021 zakończył tym samym cykl 25 turniejów składających się na pierwszy sezon ESL Pro Tour, którego sumaryczna oglądalność wyniosła ponad 200 mln godzin.

„Nawet w trudnym pandemicznym roku, byliśmy w stanie osiągnąć to, co sobie założyliśmy gdy ogłaszaliśmy ESL Pro Tour w roku 2019” – powiedział Michał Blicharz, VP Product Development w ESL. „Intel Extreme Masters Katowice było turniejem wieńczącym cykle turniejowe w CSGO, StarCraft II i WC3 i stanowi punkt odniesienia dla naszych pozostałych wydarzeń rozgrywanych w ramach ESL Pro Tour.

Niespodziewany finał w CS:GO i totalne zaskoczenie w StarCraft® 2

W finale IEM Katowice 2021, Gambit Esports pokonało Virtus Pro 3:1 i tym samym wygrało swój pierwszy puchar na tym turnieju, zapisując się na zawsze na kartach historii CS:GO. Drużyna zgarnęła także lwią część, bo aż 400 tys. dolarów, z puli 1 mln dolarów orazcenny punkt do Intel® Grand Slam, w którym powalczy o nagrody z kolejnej puli miliona dolarów.

Ogromnym zaskoczeniem okazał się także finał StarCraft® II, w którym 18-letni, włoski gracz Riccardo „Reynor” Romiti” pokonał 3:2 Joo „Zest” Sung-wooka. W ten sposób został pierwszym w historii IEM Katowice mistrzem w StarCraft® II spoza Korei. Wygrana powiększyła stan konta młodego Włocha o 65 tys. z całkowitej puli 250 tys. dolarów. Finałowy mecz oglądało ponad 77 000 widzów z całego świata, a oglądalność całego turnieju w StarCraft II wyniosła 2 371 290 co świadczy o ożywieniu społeczności esportowej skupionej wokół StarCraft® II i sukcesie formatu EPT.

W grze WarCraft 3, Abdulaziz „CrunCher” Abed pokonał dotychczasowego zwycięzcę DreamHack Summer, Fall i Winter, Victora „Hitmana” Lina. Wygrana w ostatnim turnieju tego sezonu ESL Pro Tour, zagwarantowała mu tytuł Mistrza DreamHack WarCraft III Open 2020 Regional Championship America.

W ramach ESL Pro Tour wyemitowano ponad 1000 godzin transmisji, a sam cykl umocnił swoją pozycję  jednego z najbardziej lubianych turniejów CS:GO, StarCraft® II i WarCraft 3. Rozgrywana online i transmitowana z wirtualnego studia produkcja była kolejnym przykładem unikalnych możliwości, jakie ESL rozwinęło w czasie globalnej pandemii, aby utrzymać wysoką jakość i zbudować pozycję lidera branży esportowej.

Więcej informacji na temat ESL Pro Tour i nadchodzącego sezonu można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej cyklu. Najnowsze aktualizacje, dotyczące Intel® Extreme Masters, dostępne są na stronie turnieju, materiały wideo są zawieszone na kanale IEM na YouTube. Następnym przystankiem dla Intel® Extreme Masters jest start 16 sezonu, który rozpocznie IEM Summer Online. Obserwujcie nas też na kanałach LinkedIn, Twitter lub Facebook.

Tagi: , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

CoD: Warzone znowu "schudnie". Gra zajmie mniej miejsca na dysku

Call of Duty: Warzone od początku swojego istnienia mierzy się z wieloma problemami. Jednym z nich są oczywiście cheaterzy psujący innym zabawę, ale n...