Od kilku lat Counter-Strike: Global Offensive jest grą darmową, ale dziś wraz z nową aktualizacją wprowadzono zmiany, które nieco zmieniają tę sytuację. Co prawda sam tytuł nadal dodamy do steamowej biblioteki za darmo, ale już nie będziemy mogli cieszyć się pełnią doświadczenia. A wszystko przez zmiany w statusie Prime, którego bezpłatne zdobycie poprzez nabijanie poziomów i rozgrywanie spotkań nie będzie już możliwe. Od teraz jedną drogą, aby móc pochwalić się owym statusem, jest nabycie tzw. CS:GO Prime Status Upgrade, którego cena wynosi 55,99 zł. Nie będzie więc przesadą stwierdzenie, że CS ponownie stał się poniekąd grą płatną. Oczywiście obowiązku zakupu upgrade'u nie ma, aczkolwiek osoby tzw. Non-Prime będą musiały przygotować się dość spore ograniczenia.
CZYTAJ TEŻ: Ekspresowy efekt nowej aktualizacji? Ponad 10 tysięcy banów w CS:GO |
Non-Prime w CS:GO z wieloma ograniczeniami
Przede wszystkim nie będą one m.in. nabijać punktów doświadczenia oraz otrzymywać przedmiotów. Dodatkowo niedostępny będzie dla nich tryb rankingowy, co oznacza, że nie będą mogły one również nabijać rang. W związku z tym Valve wprowadziło zupełnie nowy tryb o nazwie mecze nierankingowe. Przygotowany on został właśnie z myślą o osobach, które z jakiegoś powodu nie chcą nabywać przepustki Prime, ale nadal chciałby móc grać w CS:GO w formacie 5v5. W owym trybie będą mogli spotkać się ze sobą zarówno ci, którzy nie mają statusu Prime, jak i ci, którzy go posiadają – w przypadku tych drugich rozgrywane mecze nie będą w żaden sposób wpływać na posiadaną rangę.
Pełny opis najnowszej aktualizacji CS:GO
Non-Prime
- konta bez statusu Prime nie będą dłużej zdobywać punktów doświadczenia, rang i przedmiotów. Zdobycie statusu Prime poprzez granie także nie będzie już możliwe
- konta bez statusu Prime nie będą mogły brać udziału w meczach rankingowych
- konta bez statusu Prime nie będą mogły aktywować przedmiotów bonusowych PD i nie będą otrzymywać też medali za służbę
Mecze nierankingowe
- przedstawiamy mecze nierankingowe w trybach Turniejowym, Skrzydłowy oraz Strefa Zagrożenia
- mecze nierankingowe nadal będą wykorzystywać matchmaking oparty na umiejętnościach, ale nie będą wpływać na poziom rangi
- konta bez statusu Prime będą mogły rozgrywać wyłącznie mecze nierankingowe, podczas gdy konta status Prime posiadające będą mogły wybierać pomiędzy trybami Rankingowym i Nierankingowym
- mecze rankingowe zawsze odbywać się będą pomiędzy graczami posiadającymi status Prime, zaś mecze nierankingowe będą przeznaczone dla mieszanej puli graczy
VScript
- dodano “DebugDrawBoxAngles” w celu tworzenia zorientowanych ramek ograniczających. Wykorzystanie: DebugDrawBoxAngles( ent.GetOrigin(), ent.GetBoundingMins(), ent.GetBoundingMaxs(), ent.GetAngles(), r, g, b, a, time)
- dodano funkcje “GetBoundingMinsOriented” oraz “GetBoundingMaxsOriented”, które zwracają wyrównane do osi pole ograniczające encji, biorąc pod uwagę jej obecną orientację
MISC
- tryb Sparing został usunięty z turniejowego matchmakingu i został zastąpiony przez matchmaking nierankingowy
- dodano przycisk importu do warsztatu, który ypobiera plik .tga i generuje plik .vtf. Jeżeli nazwa pliku .tga zawiera "_normal", wygenerowany plik .vft zostanie skompilowany z oznaczeniem "normal"