Dwunasta aktualizacja League of Legends już za kilka godzin pojawi się na serwerach gry. Standardowo wcześniej poznaliśmy kompletny i ostateczny opis zmian, jakie przyniesie ze sobą nadchodząca łatka. Najbardziej patcha 11.12 wyczekują zapewne fani odświeżonego Dr. Mundo, bo jego nowa wersja będzie dostępna właśnie w tej aktualizacji. Oprócz tego twórcy gry uwagę poświęcili wyłącznie innym postaciom, oczywiście nie zmieniając ich kompletnie, lecz jedynie nanosząc poprawki. Tym razem nie zobaczymy więc żadnych modyfikacji wśród przedmiotów czy run, a oprócz bohaterów do gry trafiło też kilka poprawek do kodu oraz dwie nowe skórki.

Nowe szaty (i wszystko inne) doktora

Miesiące od ogłoszenia reworka Dr. Mundo, nieco mniej czasu od prezentacji pierwszych planów dotyczących szaleńca z Zaun oraz tylko dwa tygodnie od oficjalnej prezentacji nowego wyglądu tej postaci i jej umiejętności. I już tylko kilka godzin, nim wszyscy będziemy mogli zagrać nowym Mundo. Od jutra na dobre pożegnamy się z okręgiem ognia dookoła tego czempiona (o ile oczywiście nie zdecydujecie się na kupno Żaru Bami), jak również jego starej, dość prostej umiejętności biernej. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji zapoznać się z nową wersją Mundo, możecie nadrobić to, przechodząc do poniższego artykułu.

CZYTAJ TEŻ:
Znamy szczegóły i wygląd nowego Mundo. Jak prezentuje się odświeżony Szaleniec z Zaun?

Osłabieni bohaterowie

Nowa wersja Dr. Mundo to nie jedyne nowości, jakie czekają nas w patchu 11.12. Modyfikacje pojawią się łącznie wśród szesnastu innych postaci – połowa z nich otrzymała wzmocnienia, a połowa oberwała nerf hammerem. Najpierw przyjrzymy się tym drugim. Wśród osłabionych znalazły się m.in. pojawiający się często na profesjonalnej scenie Kai'Sa oraz Renekton, ale też widziani na tym poziomie bardzo rzadko Nasus czy Talon.

  •  Gnar
    • Mniej podstawowych obrażeń od ataku (z 59 na 57 pkt)
  •  Kai'Sa
    • Icathiański Deszcz (Q):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 8–6 na 10–6 sekund)
  •  Nasus
    • Duszożerca (bierna):
      • Mniejsza kradzież życia (z 12–24 na 10–22%)
  •  Renekton
    • Rzeź Niewiniątek (Q):
      • Mniejsze leczenie z uderzenia jednostki innej niż bohater (z 3-7 + 4% dodatkowego AD [wzmocnione: 9–21 + 12% dodatkowego AD wzmocnione] na 2–6 + 3% dodatkowego AD [wzmocnione: 6–18 + 9% dodatkowego AD])
  •  Talon
    • Rozpruwanie (W):
      • Mniejsze obrażenia przy pierwszym uderzeniu (z 45–105 +55% dodatkowego AD na 40-80 +40% dodatkowego AD)
      • Mniejsze obrażenia przy powrocie (z 45–145 +70% dodatkowego AD na 50–170 +80% dodatkowego AD)
  •  Udyr
    • Styl Feniksa (R):
      • Mniejsze obrażenia stożka (z 60-130 +70% AP na 50-275 +80% AP)
  •  Varus
    • Kołczan Rozkładu (W):
      • Mniejsze bonusowe obrażenia (z 10,8–25,2 na 9–21% brakującego zdrowia)
  •  Wukong
    • Mniej obrażeń co poziom (z 4 na 3,5 pkt)
    • Miażdżący Cios (Q):
      • Mniejszy przelicznik AD (z 50 na 45%)

Wzmocnieni bohaterowie

Nerfy nerfami, a co słychać wśród postaci, które otrzymały wzmocnienia? Ich liczbę już znacie, o ile uważnie czytaliście wcześniejszą część artykułu, lecz jeśli chodzi o konkrety, to największe zmiany pojawiły się u Apheliosa. Oprócz podstawowych statystyk zmieniono również działalność jego Severum i Crescendum. Pozostałe usprawnienia nie są aż tak szeroko rozpisane, lecz warto zwrócić uwagę na krótszy czas odnowienia umiejętności ostatecznej Rammusa oraz większą prędkość ogromnej bomby Ziggsa.

  • Aphelios
    • Więcej odporności na magię (z 26 na 30 pkt)
    • Więcej obrażeń co poziom (z 2,4 na 3 pkt)
    • Zdolności Broni (Q):
      • Zmiana liczby ataków Severum (z 6 +1 co 33% dodatkowej prędkości ataku na 6 +1 co 50% dodatkowej prędkości ataku)
      • Zmiana obrażeń Severum (z 10-30 + 21–30% AD na 10-40 + 20–35% AD)
      • Mniej leczenia umiejętności biernej Severum przy podstawowych atakach (z 3-20% na 3-10%)
      • Więcej leczenia umiejętności biernej Severum przy umiejętnościach (z 3-20% na 9-30%)
      • Większe obrażenia Crescendum (z 25-85 +35-50% AD na 31-100 +40-60% AD)
  •  Draven
    • Wirujący Topór (Q):
      • Większe obrażenia dodatkowe (z 35–55 + 65–105% dodatkowego AD na 40–60 +70-110% dodatkowego AD)
  •  Hecarim
    • Więcej pancerza (z 32 na 35 pkt)
    • Szał (Q):
      • Większy przelicznik z dodatkowego AD (z 75 na 85%)
  •  Illaoi
    • Więcej many co poziom (z 40 na 50 pkt)
  •  Jarvan IV
    • Złota Egida (W):
      • Krótszy czas odnowienia (z 12 na 9 sekund)
  •  Malphite
    • Trzask Pioruna (W):
      • Większe obrażenia przy uderzeniu (z 10–50 +10% pancerza na 15–55 +15% pancerza)
  •  Rammus
    • Kula Obronna (W):
      • Więcej bonusowego pancerza (z 30 na 40 pkt)
    • Podniebne Trzaśnięcie (R):
      • Krótszy czas odnowienia umiejętności (ze 130–90 na 110–80 sekund)
  •  Ziggs
    • Skacząca Bomba (Q):
      • Większe obrażenia (z 85–265 na 85–285 pkt)
    • Megapiekelna Bomba (R):
      • Większa prędkość bomby (z 1550 na 2250 pkt)

Pełną listę zmian znajdziecie pod tym adresem.