Trzynasta w tym sezonie aktualizacja League of Legends już dziś pojawi się na serwerach. Ta, w przeciwieństwie do poprzedniej, jest dosyć spora i co istotne, zawiera modyfikacje przedmiotów. Chociaż to mało powiedziane, bowiem to raczej właśnie one są tym razem głównymi aktorami. Może z wyjątkiem Tahm Kencha, który otrzymał długo wyczekiwanego reworka. Zajrzyjmy wtem w szczegóły.

Patch 11.13 wprowadza nowego Rzecznego Króla

Pomimo aktualizacji paru bohaterów, to w kontekście czempionów powinniśmy się skupić na Rzecznym Królu. Zmiany dotyczące jego jako jedyne nie są kosmetyczne. Zgodnie z oczekiwaniami na podstawie poprzednich doniesień, Tahm Kench stanie się od teraz o wiele agresywniejszym supportem. Wskazują na to zmiany w jego umiejętnościach, zwłaszcza w ultimate. Niemniej te zmiany idą w parze z osłabieniami ogólnych statystyk, co warto mieć również na uwadze.

Przejdźmy do znerfionych i zbuffowanych herosów. Osłabieni znowuż zostaną Rumble i Lee Sin, wzmocniony ponownie zostanie Aphelios, co może wskazywać na to, że Riot Games pragnie częściej go widywać w profesjonalnych rozgrywkach. No cóż, tak małe aktualizacje raczej tego nie sprawią.

Osłabieni bohaterowie

  •  Kayn
    • Dotyk Ostrza (W):
      • Efekt wizualny Dotyku Ostrza jest teraz widoczny, gdy Kayn rzuca tę umiejętność w kierunku wrogich bohaterów podczas przebywania wewnątrz elementów terenu
  •  Lee Sin
    • Nawałnica (E):
      • Mniejsze obrażenia (z 100-260 na 100-220 pkt)
  •  Rumble
    • Tarcza Złomu (bierna):
      • Dłuższy czas odnowienia (z 6 na 7-6 sekund)
      • Mniejsza dodatkowa prędkość ruchu (z 15-35 na 10-30%)
  •  Riven
    • Waleczność (E):
      • Mniejsza wytrzymałość tarczy (z 95-215 na 85-205 pkt)

Wzmocnieni bohaterowie

  • Aphelios
    • Zabójca i Wieszczka (Bierna):
      • Więcej destrukcji (z 4-24 na 5-30 pkt)
      • Większa obrażenia dodatkowe (z 4-24 na 4,5-27 pkt)
  •  Olaf
    • Większy przyrost zdrowia (z 93 na 100 pkt)
    • Większy przyrost many (z 0,58 na 0,6 pkt)
  •  Xayah
    • Bliźniacze Sztylety (Q):
      • Większe podstawowe obrażenia (z 45-125 na 50-150 pkt)
      • Większe maksymalne obrażenia (z 90-250 na 100-300 pkt)

Zmodyfikowani bohaterowie

  • Tahm Kench
    • Mniej zdrowia (z 600 na 570)
    • Mniejsza regeneracja zdrowia (z 100 na 95 pkt)
    • Większa regeneracja many (z 40 na 50 pkt)
    • Mniej pancerza (z 47 na 42 pkt)
    • Mniej odporności na magię (z 32,1 na 32 pkt)
    • Smakosz (Bierna):
      • Mniejsze obrażenia dodatkowe (z 4 na 2,5% maks. zdrowia)
    • Smagnięcie Językiem (Q):
      • NOWE:  MACHAJ WĘDKĄ, RYBY BĘDĄ: Tahm Kench może teraz rzucić R — Pożarcie w trakcie Smagnięcia Językiem, by połknąć bohaterów ogłuszonych Smagnięciem
      • NOWE: TO CI DOPIERO JĘZOR: Smagnięcie Językiem teraz leczy Tahma o 6/7/8/9/10% jego brakującego zdrowia w chwili, gdy wrogi bohater zostaje liźnięty
      • NOWE: RYBEŁ DEGUSTATOR: Smagnięcie Językiem nakłada teraz ładunek umiejętności biernej — Smakosza na smagniętych wrogów
      • NOWE: MOCNIEJ, LEPIEJ, SZYBCIEJ, POTĘŻNIEJ: Zasięg i szybkość Smagnięcia Językiem teraz skalują się z rozmiarem Tahma Kencha
      • Mniejsze spowolnienie (z 30-70 na 40%)
      • Krótszy czas działania spowolnienia (z 3 na 2 sekundy)
      • Dłuższy czas odnowienia (z 5 na 7-5 sekund)
      • Mniejszy koszty many (z 50 na 50-34 pkt)
    • Nur w Otchłań (W):
      • NOWE: CO CI POWIE RYBA… I SKĄD NADPŁYWA?: Tahm Kench przygotowuje się przez 1,35 sek., a następnie nurkuje na 0,15 sek., po czym pojawia się w wybranym miejscu, zadając 100/135/170/205/240 pkt obrażeń (+100% mocy umiejętności) i podrzucając wrogów na 1 sek. Trafienie wrogiego bohatera skraca czas odnowienia tej umiejętności o 30% i zwraca 30% jej kosztu many. Tahm Kench może zabrać Pożartych sojuszników ze sobą (sojusznicy zawsze mogą wyskoczyć, zanim Tahm skończy przygotowywać umiejętność). Wrogowie zobaczą, dokąd zmierza Tahm Kench dopiero po upływie 0,75 sek. czasu przygotowania umiejętności
      • Krótszy czas odnowienia (z 24-20 na 21-17 sekund)
      • Koszt – 60/75/90/105/120 pkt many
    • Gruba Skóra (E):
      • Dłuższy czas działania tarczy (z 2 na 2,5 sekund)
      • Leczenie szarym zdrowiem zwiększone do 10% maks. zdrowia na 0,25 sekund, aczkolwiek czas do aktywacji leczenia wydłużony do 4 sekund
    • Pożarcie (R):
      • NOWE: BEZ PODSYPKI NIE MA RYBKI: Tahm Kench połyka wybranego bohatera na 3 sek. Jeśli celem jest wrogi bohater, musi mieć on 3 ładunki umiejętności biernej — Smakosza. Umiejętność ta zadaje obrażenia magiczne w wysokości 100/250/400 pkt. + 15% (+5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia. Dodatkowo Tahm Kench jest uziemiony i spowolniony o 40%. Jeśli celem jest sojuszniczy bohater, otrzymuje on tarczę o sile 300/450/600 pkt. (+100% mocy umiejętności), która działa przez 2,5 sek. po zakończeniu Pożarcia. Tahm Kench również jest uziemiony i spowolniony o 40/25/10%, ale nadal może użyć W — Nura w Otchłań. Informacja o gotowości Pożarcia wyświetla się sojusznikom przy pasku zdrowia Tahma Kencha (wrogowie jej nie widzą)
  •  Viego
    • Ostrze Zniszczonego Króla (Q):
      • Mniejsze leczenie ze stworów (z 100 na 50%)
    • Ścieżka Przerażenia (E):
      • Większa dodatkowa prędkość ruchu (z 20-30 na 25-35%)
      • Większa prędkość pocisku (z 1000 na 1200 jednostek)
      • Większa długość obszaru pocisku (z 700 na 775 jednostek)

Nowe itemy w LoL-u

Nowy Tahm Kench to nie jedyna nowość, którą przynosi ze sobą patch 11.13. Warto bowiem pochylić się nad Łańcuchami Zguby i Kadłubołamaczem, czyli dwoma nowymi przedmiotami dla tanków, toplanerów i czas pokaże dla kogo jeszcze. Nad nimi już się pochylaliśmy w osobnych newsach, teraz jednak dostaliśmy konkretne statystyki, które są naprawdę imponujące. Niewątpliwie będą teraz testowane na wielu pozycjach i bohaterach.

Poza tym wzmocnione czy też osłabione zostały inne przedmioty, które regularnie widujemy w drabince rankingowej czy w profesjonalnych zmaganiach. Mowa tutaj chociażby o Łamaczu Falangi, Potędze Wichury czy Pancerzu Umrzyka. Dlatego też patch 11.13 niewątpliwie co nieco zamiesza w League of Legends.

  •  Łańuchy Zguby
    • Koszt: 2500 szt. złota
    • Przepis: Pas Giganta + Rozgrzany Klejnot + 800 szt. złota
    • Zdrowie: 650 pkt
    • Przyspieszenie Umiejętności: 20 jednostek
    • PRZYSIĘGA (UŻYCIE): Wybierz arcywroga, aby zacząć kumulować ładunki Wendety przez 60 sek. Przysięga ma globalny zasięg, musi zostać użyta poza walką i można to zrobić nawet po śmierci (90 sek. czasu odnowienia)
    • WENDETA: Otrzymuj o 1% mniej obrażeń od swojego arcywroga za każdy ładunek Wendety. Ten efekt zmniejszenia obrażeń zaczyna się na poziomie 0% i kumuluje się do 30% przez 60 sek
    • ZEMSTA: Przy maksymalnej liczbie ładunków twój arcywróg ma o 20% mniej nieustępliwości, gdy znajduje się w pobliżu ciebie
  •  Kadłubołamacz
    • Przepis: Kilof + Pożeracz + 825 szt. złota
    • Obrażenia: 50 pkt
    • Zdrowie: 300 pkt
    • Regeneracja Zdrowia: 150%
    • BIERNE: Jeśli w pobliżu nie ma sojuszniczych bohaterów, otrzymujesz 20-45 pkt. pancerza i odporności na magię (na poziomach 9-18), a także zadajesz o 20% więcej obrażeń wieżom. Duże stwory znajdujące się w pobliżu zyskują 60-135 pkt. pancerza i odporności na magię oraz zadają o 200% więcej obrażeń wieżom
  •  Łamacz Falangi
    • Więcej zdrowia (z 200 na 400 pkt)
    • Mniej obrażeń (z 45 na 40 pkt)
    • Usunięto: DOSKOK Zatrzymujące Cięcie nie pozwala już użytkownikowi na wykonanie doskoku na odległość 300 jedn.
    • NOWE: TNĄCY KROK:Zatrzymujące Cięcie można teraz rzucić podczas ruchu
    • Większe obrażenia zatrzymującego cięcia (z 75 na 100%)
    • Większe spowolnienie (z 40% w ciągu 2 sekund na 90%, które zanika do 40% w ciągu 3 sekund)
    • Krótszy czas odnowienia (z 20 na 15 sekund)
    • Mniejsza dodatkowa prędkość ruchu heroicznego kroku i mitycznego efektu biernego (z 30 na 20 jednostek; z 3 na 2%)
    • Więcej zdrowia ulepszenia Ornna (z 300 na 500 pkt)
    • Mniej obrażeń ulepszenia Ornna (z 55 na 50 pkt)
  •  Potęga Wichury
    • Mniejsza dodatkowa prędkość ruchu mitycznego efektu biernego i ulepszenia Ornna (z 3 na 2% w obu przypadkach)
  •  Zmora Licza
    • Mniejsza prędkość ruchu (z 10 na 8%)
    • Więcej mocy umiejętności (z 70 na 75 pkt)
  •  Kosmiczny Impuls
    • Więcej mocy umiejętności (z 75 na 80 pkt)
    • Mniejsza dodatkowa prędkość ruchu czarownego pląsu (z 10-30 na 20 jednostek)
  •  Czarny Tasak
    • Więcej zdrowia (z 400 na 450 pkt)
    • Mniej dodatkowej prędkości ruchu szału za każdy ładunek drążenia (z 5 [maks. 30] na 3 jednostki [maks. 18])
  •  Pancerz Umrzyka
    • Krótszy czas kumulacji niszczyciela statków (z 8 na 4 sekundy)
    • Mniejsza prędkość ruchu niszczyciela statków (z 60 na 40 jednostek)
    • Większe obrażenia niszczyciela statków (z 1 pkt obrażeń magicznych za każdy ładunek do maks 100 pkt na 1 pkt. obrażeń fizycznych za każdy ładunek [+100% podstawowych obrażeń od ataku], do maks. 40 pkt)
  •  Moc Trójcy
    • Większe obrażenia (z 30 na 35 pkt, z 40 na 45 przy ulepszeniu Ornna)
    • Mniejsza prędkość ruchu potrójnego uderzenia (z 25 na 20 jednostek)
  •  Taniec Śmierci
    • Więcej leczenia przeciwstawienia (z 10 na 15% maksymalnego zdrowia)
    • USUNIĘTO: CHÓD ŚMIERCI Udziały w zabójstwach bohaterów nie zapewniają już 30% dodatkowej prędkości ruchu na 2 sek.
  •  Pieśń Bitewna Shurelyi
    • Mniejsza prędkość ruchu inspiracji (z 60 na 30%)
  •  Szpon Ciemnego Typa
    • Dłuższy czas odnowienia (z 60 na 90 sekund)
    • Mniej destrukcji (z 21 na 18 pkt; z 29 na 26 przy ulepszeniu Ornna)
    • Piaskowe Machnięcie teraz będzie namierzać tylko wrogich bohaterów
  •  Cierpienie Liandry'ego
    • Mniejszy koszt skompletowania (z 1200 na 1000 szt. złota)
  •  Nawałnica Luden
    • Mniejszy koszt skompletowania (z 1250 na 1050 szt. złota)
  •  Wieczna Zmarzlina
    • Mniejszy koszt skompletowania (z 450 na 250 szt. złota)
  •  Odnowienie Kamienia Księżycowego
    • Większa siła leczenia i tarcz łaski gwiazd (z 6% za każdy ładunek do maks. 30% na 7% za każdy ładunek do maks. 35%)
  •  Boski Łamacz
    • Zmienione obrażenia czaroostrza (12% maks. zdrowia celu, jeśli posiadacz jest bohaterem walczącym w zwarciu, 9% jeśli jest bohaterem walczącym z dystansu)

Dodatkowo zmienione zostały dwie runy. Płaszcz Nimbu będzie zapewniał teraz 5-25% dodatkowej prędkości ruchu na 2 sekundy. Natomiast czas trwania wizji Ducha Poro został wydłużony do 90 sekund, tak samo jak czas trwania ujawnienia wroga, co będzie trwało teraz 6 sekund.

Co więcej, zmodyfikowane zostały obrażenia Wyzywającego i Mrożącego Porażenia. Oba z nich będą zadawać teraz 500 (+10% maks. zdrowia celu) pkt obrażeń nieuchronnych.

Pełną listę zmian znajdziecie pod tym adresem.