Już dziś na publicznych serwerach VALORANTA pojawiła się nowa aktualizacja oznaczona numerem 3.05. Wraz z nią rozpoczął się Akt II w ramach 3. odcinka zmagań rankingowych, a to oznacza, że w grze pojawiły się też pewne warte wspomnienia nowości.

Nowa mapa i inne modyfikacje

Jedną z nich jest nowa mapa. Areną numer osiem jest oficjalnie zapowiedziane już jakiś czas temu Fracture, które wprowadza do VALORANTA zupełnie nowe rozwiązania. Obrońcy będą bowiem odradzać się w centralnej części mapy, podczas gdy BS znajdować się będą na jej krańcach. Jakby tego było mało, na polu walki obecne będą linki, które pozwolą na szybkie przemieszczanie się z jednego końca na drugi i to nie tylko ekipie grającej w defensywie, ale również tej atakującej. A to gwarantuje wiele nieprzewidywalnych sytuacji, których świadkami będziemy mogli być tylko na Fracture. Zresztą, już teraz można przekonać się o tym samemu.

Co ponadto? Pewnych zmian doczekało się kilku agentów, którzy za pomocą swoich umiejętności będą mogli od teraz niszczyć przedmioty pozostawione przez rywali. Pojawiły się też pewne usprawnienia wydajności oraz modyfikacja przepustki bojowej, która zdecydowanie powinna przypaść graczom do gustu. Mianowicie, jeżeli wykupimy wersję premium, otrzymamy dopalacz punktów doświadczenia, który działać będzie aż do końca Aktu II. Dodatkowo przywrócono również kręgi 1/2/3 w randze Nieśmiertelny – przez to też zaktualizowano ograniczenia regulujące dobieranie się w grupy w grach rankingowych.

Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian:

Pełny opis najnowszej aktualizacji VALORANTA:

Aktualizacja agentów

  • Breach
    • Od teraz Wstrząs Wtórny zadaje obrażenia: Botowi Alarmowemu Killjoy, Nanorojowi Killjoy, Blokadzie Killjoy, Potykaczowi Cyphera, Rzutowi Okiem Reyny, Kuli Bariery Sage, Strzale Zwiadowczej Sovy, Punktowi/ZERO KAY/O
  • Brimstone
    • Od teraz Ostrzał Orbitalny zadaje obrażenia: Nanorojowi Killjoy, Potykaczowi Cyphera, Kuli Bariery Sage, Strzale Zwiadowczej Sovy, Punktowi/ZERO KAY/O
  • Sova
    • Od teraz Furia Łowcy zadaje obrażenia: Nanorojowi Killjoy, Potykaczowi Cyphera, Kuli Bariery Sage, Strzale Zwiadowczej Sovy, Punktowi/ZERO KAY/O
  • Killjoy
    • Zmniejszono spowolnienie wywoływane oznaczaniem nabojami Działka z 72,5% do 29,5%
  • Raze
    • Zmniejszono maksymalne obrażenia Bum Bota ze 125 pkt. do 80 pkt.
    • Zmniejszono minimalne obrażenia Bum Bota z 50 pkt. do 30 pkt.
    • Zmniejszono koszt Bum Bota z 400 do 300 kredytów

Aktualizacja map

  • NOWA MAPA: Fracture jest już dostępna!
CZYTAJ TEŻ:
VALORANT z nową mapą. Zobaczcie, jak wygląda Fracture

Aktualizacja gry rankingowej

  • Kręgi 1/2/3 w randze Nieśmiertelny powracają!
    • Tabela rankingowa zostanie zaktualizowana, by rozróżniać graczy znajdujących się w różnych kręgach rangi Nieśmiertelny
  • Zaktualizowano ograniczenia regulujące dobieranie się w grupy w grach rankingowych, by dostosować je do powrotu kręgów 1/2/3 w randze Nieśmiertelny
    • Diament 1 → Nieśmiertelny 1
    • Diament 2 → Nieśmiertelny 2
    • Diament 3 → Nieśmiertelny 3
  • Dostosowano rozkład rang w trybie rankingowym tak, jak zostało to opisane w tym artykule
  • Kolejka tylko do Fracture!
    • Ta kolejka to zwykły, nierankingowy tryb, w którym gracze będą mogli zapoznać się z nową mapą, zanim rozegrają na niej mecz w rozgrywkach rankingowych
    • Kolejka tylko do Fracture będzie dostępna przez 2 tygodnie. Po tym czasie Fracture zostanie uwzględniona w innych trybach – również w rankingowym

Zmiany postępów

  • Dodatkowe PD do Przepustki Bojowej Premium
    • Ulepszenie Przepustki bojowej do wersji premium zapewni dopalacz PD w wysokości 3% do zdobywanych postępów w Przepustce bojowej dla wszystkich dobieranych gier do końca aktu II
  • Nie działa to wstecz, więc ulepszając Przepustkę bojową na wczesnym etapie, zyskacie największą liczbę PD
  • Dopalacz PD nie działa dla codziennych i cotygodniowych misji

Zmiany społecznościowe

  • Zaktualizowano wykrywanie AFK, by uniemożliwić graczom farmienie poziomów Przepustki/konta poprzez pozostawanie AFK w trybach gry takich jak Deathmatch czy Bitwa na Śnieżki

Aktualizacja wydajności

  • Zaktualizowano obliczanie opóźnienia, by nie obejmowało czasu klatki serwera
  • Usprawniono oznaczenia wykorzystywane przez NVIDIA Reflex
    • NVIDIA Reflex jest wykorzystywane do obniżania i pomiaru opóźnienia renderowania. Ta aktualizacja powinna umożliwić technologii Reflex zapewnienie lepszego tempa klatek poprzez dodanie obecnych znaczników oraz naprawę tych starszych

Naprawione błędy

  • Agenci
    • Naprawiono błąd powodujący, że nakładające się na siebie dymy sojuszniczej i wrogiej Viper mogły spowodować, że efekt krótkowzroczności i obrażenia od rozpadu nigdy się nie kończyły
    • Naprawiono błąd powodujący, że Omen mógł utknąć w innych obiektach, jeśli te blokowały drogę powrotną jego umiejętności Z Cieni
    • Omen nie będzie już wyposażał swojej broni wolniej, niż było to zamierzone po rzuceniu Mrocznej Osłony
    • Astra nie będzie już wyposażała swojej broni wolniej, niż było to zamierzone po rzuceniu Postaci Astral
    • Naprawiono błąd powodujący, że fale NULL/cmd KAY/O niszczyły szkło na mapie Ascent
  • Tryb rankingowy
    • Naprawiono błąd powodujący, że tabela rankingowa ładowała się w nieskończoność podczas prób wyszukania konkretnego gracza
  • Funkcje esportowe
    • Ekran ładowania powinien teraz prawidłowo wyświetlać trenerom wszystkie informacje o wybranych agentach (skład agentów obu drużyn itp.)
    • Naprawiono błąd powodujący, że obserwujący moderatorzy nie mogli wyświetlić opcji „Zatrzymaj czas w grze”, jeśli rozłączyli się, a następnie połączyli ponownie w trakcie rundy