STS
fot. Activision

Nadchodzą zmiany związane z balansem broni w Warzone

Pod koniec ubiegłego tygodnia Raven Software powróciło do wprowadzania zmian w celu zachowania odpowiedniego balansu w Call of Duty: Warzone. Oprócz niewielkiej łatki aktualizacyjnej twórcy podzielili się z graczami także informacjami na temat tego, na czym planują się wkrótce skupić. Aktualizacje z 5 i 7 stycznia Zmiany, które wprowadziły najnowsze łatki, skupiają się głównie na […]

Pod koniec ubiegłego tygodnia Raven Software powróciło do wprowadzania zmian w celu zachowania odpowiedniego balansu w Call of Duty: Warzone. Oprócz niewielkiej łatki aktualizacyjnej twórcy podzielili się z graczami także informacjami na temat tego, na czym planują się wkrótce skupić.

Aktualizacje z 5 i 7 stycznia

Zmiany, które wprowadziły najnowsze łatki, skupiają się głównie na problemach, które zgłaszali gracze w trakcie okresu bożonarodzeniowo-noworocznego. Najważniejszą z nich jest naprawa zglitchowanej skórki do operatora Francisa, który stawał się częściowo niewidoczny dla przeciwników. Błąd ten był niezwykle irytujący i był obiektem dyskusji w mediach społecznościowych. Dodatkowo osłabiona została strzelba Double Barrel (Dwururka) w wersji Akimbo. Potrafiła ona powalić przeciwnika jednym strzałem, co zdecydowanie psuło czerpanie przyjemności z gry dla innych graczy.

Pełną listę zmian można znaleźć tutaj.

Plany na dalszy balans

Raven Software oznajmiło też, że niebawem osłabione zostaną lekki karabin maszynowy Bren oraz pistolet maszynowy MP-40.  W ostatnim czasie należą one do najczęstszych wyborów wśród graczy. Twórcy CoD: Warzone poinformowali, że zdają sobie sprawę z tego, że wielu z nich poświęca długie godziny na zdobywanie kolejnych poziomów broni, które następnie są nerfione i w efekcie często niegrywalne. Dlatego też postanowili już zawczasu ostrzec tych, którzy próbują teraz zmaksymalizować poziom tych karabinów. 

Kolejnym aspektem zapowiedzianym przez twórców gry jest usunięcie ADS Bloom z broni pochodzących z Call of Duty: Vanguard. Mechanika ta polega na tym, że pomimo korzystania z przyrządów celowniczych, bronie nigdy nie są w stu procentach celne, a pocisk trafia jedynie w okolice punktu, w który wcelowany jest gracz. Jako że karabiny i pistolety z wcześniejszych odsłon Call of Duty nie korzystały z tej mechaniki, planowane zmiany mają na celu wyrównanie użyteczności broni z Modern Warfare, Black Ops Cold War oraz Vanguarda.  

Co więcej, w sobotę Raven Software za pośrednictwem swojego konta w serwisie Twitter udzieliło kolejnych informacji na temat dalszych planów związanych z balansem broni. Jednym z głównych celów jest ponowne wydłużenie czasu potrzebnego, by zabić przeciwnika (ang. time to kill, ttk). By tego dokonać, zmieniona ma zostać wartość ADS speed (prędkość wycelowania) w wielu broniach. Twitter szybko został zalany falą negatywnych komentarzy nawiązujących do planowanych aktualizacji. Jednym z głównych argumentów przeciwko zapowiedzianym zmianom jest fakt, że premiują one statyczną, a tym samym nudną grę. Jako alternatywę, gracze proponowali między innymi zwiększenie zdrowia operatorów. Z tą opcją mieli oni już do czynienia podczas tymczasowego trybu gry Żelazne Próby. Tryb spotkał się z pozytywnym odbiorem wśród graczy.

Śródsezonowa aktualizacja Warzone

Od startu sezonu minął już ponad miesiąc, więc niebawem powinna się ukazać śródsezonowa aktualizacja. W ubiegłych latach były one dość obszerne, a zatem możemy założyć, że wraz z nią balans broni może zostać polepszony. Od pewnego czasu twórcy zaczęli liczyć się również z opiniami społeczności, w tym głównie youtuberów oraz streamerów. Dlatego ciekawi wszystkich to, czy odniosą się oni do uwag fanów Call of Duty i czy wezmą je pod uwagę przy najnowszych zmianach. 

Tagi: , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Pierwszy Major roku odwołany. Świat Doty 2 w potrzasku

Nowy rok w Dota Pro Circuit 2021/22 nie zaczyna się po myśli fanów moby i jej graczy. Valve ogłosiło, że pierwszy Major sezonu został odwołany. Główny...