Wyzwania już niebawem na serwerze!
Riot dwa dni temu na swojej oficjalnej stronie opublikował długie oświadczenie, w którym podsumował dotychczasowy stan rozgrywki. Ponadto przedstawił on również aktualne problemy systemu rywalizacji w grze i ewentualne rozwiązania. Na samym początku możemy przeczytać o celach, jakie założył sobie producent LoL-a. Te skupiają się głównie na chęci stworzenia możliwie jak najbardziej wyrównanej sytuacji na serwerze, ale też o możliwościach rozwoju i zdobywaniu osiągnięć.
Z tego powodu już dobre kilka miesięcy temu Riot opracował system Wyzwań, który miałby znacznie urozmaicić rozgrywkę. I to dla każdego rodzaju graczy, poczynając od weteranów kolejki rankingowej, aż po koneserów trybu ARAM. Wszystko po to, aby każdy miał chęć zdobywania kolejnych postępów w grze, a co za tym idzie, po prostu grania. Po przetestowaniu tego planu na serwerach PBE okazało się najwidoczniej, że spełnia on założenia twórców. Dlatego też już niebawem, a konkretniej od patcha 12.9, wszyscy będą mogli cieszyć się Wyzwaniami.
Drastyczne zmiany w kolejce rankingowej
W dalszej części ogłoszenia Riot przedstawił swoje wnioski na temat aktualnego stanu trybu rankingowego. Przyznał on, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, bowiem wiele problemów zostało rozwiązanych. Nadal jednak istnieje spore pole manewru, które właśnie producenci chcą wykorzystać. Twórców LoL-a nie zadowala nadal rozstrzał w grach zarówno solo/duet, jak i kolejki elastycznej. Mowa tutaj głównie o grach z udziałem boosterów, będących według Riotu niezdrowymi dla rozgrywki. Trudno się dziwić, wszak osoby rywalizujące na co dzień na niższym szczeblu rankingu odczuwają ten problem w dużej liczbie potyczek.
Jak zatem producenci mają zamiar zaradzić temu problemowi? Rozwiązanie wydaje się kuriozalne albo co najmniej zaskakujące. Deweloperzy tytułu rozważają zmianę aktualnej kolejki solo/duet na grę wyłącznie indywidualną. Oznacza to, że od teraz, pnąc się w hierarchii systemu ligowego, musielibyśmy robić to w pojedynkę. Sensowność takowej metody argumentowana jest tym, że wszelkie aspekty brane wcześniej pod uwagę zostaną jeszcze bardziej polepszone. Mimo to plany prawdopodobnie są odległe, gdyż Riot nadal jest zmuszony wymyślić coś dla wszystkich duetów, które nie decydowały się dotychczas na grę w kolejce elastycznej, a jedynie w klasycznym trybie rankingowym. – Zanim wprowadzimy jakiekolwiek znaczące zmiany w obecnym systemie ― pamiętając o wszystkich powyższych argumentach ― chcemy mieć pewność, że nasze duety, których jest naprawdę dużo, znajdą dla siebie środowisko do rywalizacji – czytamy w artykule.
Oczywiście samych zmian i przemyśleń jest znacznie więcej, bo dotyczą one również właśnie zmodyfikowania rozgrywki elastycznej czy chociażby cyklicznych wydań Clashy oraz najprostszego typu gier, jak wybór w ciemno. Niemniej najistotniejszą z nich jest właśnie prawdopodobieństwo modyfikacji w obszarze kolejki solo/duet, które mogą spotkać się ze złym odbiorem w środowisku graczy, szczególnie na wyższym poziomie. Tam już od dawna podawano w wątpliwość zmiany co do gry w pojedynkę na poziomie Mistrzowskim oraz wyżej, a teraz przecież kwestia ta dotyczyć będzie każdej z rang.