Opis Nuke

Najbardziej wymagająca mapa z puli turniejowej. Podobna schematem gry do Inferno, aczkolwiek znacznie bardziej skomplikowana. Na Inferno są dwa miejsca, o których kontrolę trzeba walczyć – banan na głębokość auta i środek na głębokość rozwidlenia. Odpowiednikami na Nuke są rampa i dwór, ponieważ to ich przejęcie daje dostęp terrorystom do dolnego site'u i zmusza antyterrorystów do reakcji, dlatego tak często można zobaczyć linię granatów dymnych rzucanych na outside. To komunikacja między rotującym i graczami kryjącymi te pozycje jest kluczowa w defensywie, bo są one niemożliwe do utrzymania w pojedynkę. Dodatkowo pilnując pochylni łączysz role kotwicy i rotującego, bowiem lepiej nie oddawać jej kontroli, natomiast walka o nią nie jest konieczna przez niemożliwość podłożenia bomby w tym miejscu.

Plan Forsaken i reakcje los kogutos

Miłosz "Sh3nanigan" Klimczak w tym meczu grał jako stand-in zastępując Tomasza "tomiko" Urodę. O ile po stronie terro może łatwiej dopasować się do drużyny, to po CT musiał kryć jakąś pozycje. Zajął rampę więc oznaczało to problemy komunikacyjne wśród trójki odpowiedzialnej za wejścia na bombsite B. Forsaken postanowiło to wykorzystać bez litości. Ich założeniem na stronę atakującą było wywieranie na tyle dużej presji na rampie, żeby osłabić obronę rywala w innych częściach mapy. Pora zacząć notować, dzisiejszy temat: Słabość w ustawieniu CT – wykorzystanie przy ataku i szybka naprawa ustawienia w obronie.

Początek meczu

Pierwsze punkty wpadły na konto Kogutów, jednak antyterroryści mimo wygranych rund regularnie tracili zawodników na pochylni. Drużyna atakująca postanowiła wykorzystać ten fakt przy najbliższej rundzie na pełnym wyposażeniu. Zdobyła w tym miejscu entry fraga i domknęła bombsite A. Reakcja przeciwników mogła być o niebo lepsza… Przy trzech graczach na górnym BS-ie ani jeden nie pilnował gniazda po odpuszczeniu rampy. Poskutkowało to łatwą rundą dla rywali, którzy już na tym etapie zauważyli słabość oponenta i przez większość czasu korzystali z tego samego ustawienia.

Runda 5.

Punkt pierwszy: Reakcja w ustawieniu antyterrorystów na swoje kłopoty

Tym razem Forsaken postanowiło skorzystać z fake’a. Zawodnicy tej formacji rzucili standardową ścianę granatów dymnych i posłali tam jednego gracza. Miał on za zadanie uniemożliwić zdobycie informacji przez Kogutów najpierw na dworze i później na kwadracie. Reszta zawodników ponownie weszła na rampę. Strona CT miała już przygotowaną odpowiedź na tę taktykę: podwojenie pochylni i skrót kwadratu w drugie tempo po stracie rampy. Chociaż decyzje były trafne, to rundę przegrano przez brak zgrania. Najpierw para na rampie się nie spisała, ponieważ Miłosz "Sh3nanigan" Klimczak, spadając z barierki, pozostawił Karola "Enzo" Lasotę osamotnionego. Ten zdobył jednego fraga, lecz to terroryści po tej wymianie byli w lepszej sytuacji, kontrolując więcej przestrzeni na mapie. Później gracze z A, skracając pozycję, pojedynczo strzelali się z Filipem "AxEcHo" Czajką, co dało mu dwie łatwe eliminacje.

https://youtu.be/NyLkbjL6Wdk?t=454

Runda 8.

Punkt drugi: Double fake swojej poprzedniej taktyki

Problemy z kryciem rampy i jej stałe podwajanie przez antyterrorystów mogły oznaczać jedną rzecz – więcej przestrzeni na dworze. Forsaken perfekcyjnie sprzedało swój podwójny fake. AxEcHo przeszedł do feniksa niezauważony za linią smoke'ów i mołotowem po tym, jak Mikołaj „mouz” Karolewski złapał kontakt na pochylni i sprawił, że zawodnicy pilnujący outside’u natychmiastowo rotowali, by pomóc na rampie. Reszta terrorystów weszła dworem już zauważona, jednak mouz zdobył eliminację ze snajperki, po której kRaSnaL zszedł do wentów, lecz tam już czekał na niego rywal. Po wyłączeniu Sh3nanigana reszta rundy była raczej formalnością dla drużyny atakującej, bowiem zajęła ona już dolny site.

https://youtu.be/NyLkbjL6Wdk?t=826

Runda 12.

Punkt trzeci: Aktywna gra CT w innych sektorach mapy

Forsaken po dwóch szybkich wejściach na A postanowiło wrócić do ustawienia z rundy ósmej, z tym że los kogutos przygotowało na to kolejną kontrę. Podwójny skrót dworu zapewnił antyterrorystom przewagę. Aby terroryści weszli w pułapkę w jednej części mapy, w innej musisz grać adekwatnie do ustawienia. Dlatego w tym czasie Sh3nanigan kupował czas innym, wyrzucając wszystkie swoje granaty we wczesnym etapie rundy. Dopiero po nich terroryści weszli na rampę w sytuacji 4 na 3 w przewadze Kogutów. Udało im się wyizolować pojedynki przez spóźnionego rotującego, ale ostatecznie Koguty i tak rundę wygrały, jednak nie obyło się bez błędów.

https://youtu.be/NyLkbjL6Wdk?t=1185

Bombsite A

los kogutos mogło sobie pozwolić na eksperymentowanie z ustawieniem dzięki solidnej obronie na górnym BS-ie. Uległa ona dwa razy, będąc domykana od gniazda, lecz przez resztę połowy spisywała się na medal. Nieważne czy od kwadratu, czy od dworu – zawsze radziła sobie z wejściami zarówno szybkimi, jak i w drugie tempo. Mogła nawet oddać rywalom entry fraga, a i tak była w stanie nie dopuścić do podłożenia bomby przez rywali. To w dużej mierzę dzięki niej Koguty zdołały zakończyć stronę CT wynikiem 9:6.

https://youtu.be/NyLkbjL6Wdk?t=1285

https://youtu.be/NyLkbjL6Wdk?t=1462