VALORANT bogatszy o Lotus i Split

VALORANT wzbogacony został więc o mapę Lotus, która podobnie jak Haven posiada trzy BS-y. Ale na tym nie koniec, bo doszło też do modyfikacji w puli dostępnych aren. Do tej powróciło bowiem Split, które przy okazji doczekało się szeregu usprawnień. Przy okazji deweloperzy z Riotu postanowili nieco poprawić działanie Mrocznej Osłony Omena. – Jednokierunkowe dymy są częścią rozgrywki w VALORANT, ale kontrowanie ich jest zbyt trudne, dlatego chcemy je ograniczyć do obszarów, w których możliwość ich użycia jest zamierzona. Będziemy bacznie obserwować, jak wpłynie to na siłę Omena – przyznała Jo-Ellen Aragon, kierowniczka ds. społeczności VALORANT.

Oto pełny opis patcha 6.0 do VALORANTA:

Aktualizacje systemów rozgrywki

  • Przerobiliśmy sposób, w jaki bronie przetwarzają dane wejściowe przybliżania i używania lunet podczas włączonego przełączania poziomu przybliżenia
    • Teraz powinno rzadziej dochodzić do sytuacji, w których występują różnice w poziomie przybliżenia pomiędzy klientem a serwerem w przypadku niekorzystnych warunków sieciowych, takich jak utrata pakietów czy odchylenia opóźnienia. Co więcej, dane wejściowe przybliżenia podczas korzystania z przełączania poziomu przybliżenia mogą być teraz buforowane wcześniej. Możliwe jest także buforowanie kilku przejść pomiędzy poziomami przybliżenia jednocześnie

Aktualizacje map

  • Nowa mapa: Lotus
    • Lotus to nowa 3-punktowa mapa, która oferuje różnorodne możliwości rotacji. Sprawdźcie, jakie tajemnice skrywają wrota tych starożytnych ruin
    • Pamiętajcie, że kolejka tylko z mapą Lotus będzie grywalna jedynie w trybie Szybka Gra przez tydzień. Następnie przechodzi do rotacji map w trybach rankingowym i nierankingowym w patchu 6.1
  • Split
    • Split powraca z kilkoma usprawnieniami, by atakowanie odbywało się szybciej
    • Główna A – obszar pierwszego starcia dla atakujących został poszerzony i dodano niewielki gzyms, umożliwiający różne zagrywki
    • Podsadzanie na Głównej A – miejsce do podsadzania obok Kuli zostało pomniejszone, by atakujący mieli nową pozycję, z której mogą obserwować punkt A
    • Rusztowanie A – półka nad podłogą została usunięta, dzięki czemu atakującym łatwiej jest przeprowadzić zagrania
    • Wieża A – część z tyłu Wieży została wypłaszczona, by ułatwić walkę na Pochylni obu drużynom
    • Dół środek – gracze mogą teraz po cichu zeskoczyć ze środkowej platformy, skok na środkową skrzynię jest łatwiejszy do wykonania
    • Wieża B – nie można już wskoczyć na skrzynię po stronie obrońców
    • Zakamarek z linami B – usunięto narożnik, by ułatwić sprawdzanie tego miejsca
  • Rotacja map
    • Breeze i Bind zostały usunięte z rotacji map w trybach rankingowym i nierankingowym, ale nadal można na nich grać w innych trybach
  • Mroczna Osłona Omena (E)
    • Mroczna Osłona umieszczona wewnątrz ścian będzie teraz upadać na wysokość najbliższego podłoża
  • Zdolności użytkowe agentów
    • Większość zdolności użytkowych agentów (z wyjątkiem mołotowów, gdyż nie zostało to jeszcze zaimplementowane) będzie zadawać obrażenia zniszczalnym drzwiom na Lotus oraz płytom ściennym na Ascent i Haven

Aktualizacja gry rankingowej

  • Przypomnienie o resecie wraz z rozpoczęciem odcinka: Nowy odcinek oznacza reset rang! Wasze rangi rozstawiające będą niższe niż na końcu odcinka 5. Powodzenia we wspinaczce!
  • Dla wszystkich graczy: Wzrosty i spadki oceny rankingowej będą zależeć bardziej od wygranych i przegranych i nieco mniej od konkretnej różnicy w wygranych rundach meczu
  • Dla graczy, w przypadku których istnieje spory rozrzut pomiędzy ich rangami a MMR: Wzrosty OR będą uzależnione w większym stopniu od indywidualnych wyników w meczu zamiast różnicy w rundach. Ranga powinna również szybciej uzyskać zbieżność z MMR

Zmiany postępów

  • Wprowadzamy ulubione warianty!
    • Zapoznaliśmy się z waszymi uwagami i dodaliśmy możliwość wybierania ulubionych wariantów skórek broni (wraz z pewnymi zmianami interfejsu, celem lepszego wsparcia nowej funkcji). Teraz, gdy wybierzecie ulubiony wariant, tylko ulubione warianty będą w potencjalnej puli broni, które możecie zabrać do gry, jeśli wybraliście opcję „Losowa ulubiona skórka” dla tego rodzaju broni
    • Po wprowadzeniu funkcji wszystkie warianty waszych ulubionych skórek broni zostaną dodane do ulubionych, by zapewnić spójność z bieżącym funkcjonowaniem

Naprawione błędy

  • Pas amunicji Odina nie będzie się już pojawiać w pozycji poziomej podczas wymieniania przywieszek na broń w podglądzie modeli
    Po wprowadzeniu funkcji wszystkie warianty waszych ulubionych skórek broni zostaną dodane do ulubionych, by zapewnić spójność z bieżącym funkcjonowaniem
  • Ascent – naprawiono błąd, w wyniku którego można było zniszczyć drzwi na rynku, używając zdolności na ścianie obok nich
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Potykacz (C) Cyphera mógł zostać umieszczony przez Kulę Bariery (C) Sage
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego obiekty takie jak pułapki nie otrzymywały obrażeń, jeśli zostały umieszczone w ogniu po mołotowie, który był już aktywny
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Szperacze (X) Skye były widoczne na minimapie, podczas gdy wciąż były niewidzialne, jeśli gracz miał w polu widzenia ich ukrytą lokację
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego stłumienie nie przerywało kontroli Grasanta (C) Fade
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Viper mogła wyłączyć swojego ulta, Gniazdo Żmij (X), będąc stłumioną
  • Naprawiono różne interakcje obrażeń
    • Blokada (X) Killjoy teraz prawidłowo otrzymuje obrażenia ze wszystkich umiejętności
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Wilczy Cios (Q) Skye zadawał obrażenia wrogiemu Wilczemu Ciosowi (Q) i Sowiemu Dronowi (C) Sovy
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Furia Łowcy (X) Sovy i Wstrząs Wtórny (C) Breacha nie zadawały obrażeń Bombowej Pace (Q) Raze
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Pożoga (C) Phoenixa nie zadawała obrażeń Zatoce (Q) Harbora, Bombowej Pace (Q) Raze, Rzutowi Okiem (C) Reyny, Strzale Zwiadowczej (E) Sovy i punktowi/ZERO (E) KAY/O
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Ostrzał Orbitalny (X) Brimstone’a nie zadawał obrażeń Zatoce (Q) Harbora
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Wstrząs Wtórny (C) Breacha, Gwóźdź Programu (X) i Farbujący Granat (E) Raze zadawały obrażenia sojuszniczemu Nanorojowi (C) Killjoy
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Furia Łowcy (X) Sovy zadawała obrażenia sojuszniczemu Prześladowcy (E) Fade
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Nanorój (C) Killjoy, Gorące Dłonie (E) i Pożoga (C) Phoenixa nie zadawały obrażeń Schadzce (E) i Znakowi Rozpoznawczemu (C) Chambera