VALORANT dostał nowego patcha

VALORANT agentami stoi, nic więc dziwnego, że Riot tak dużą wagę przykłada do poprawek w tym obszarze. Rym razem zmian doczekała się m.in. Raze, która otrzymała znaczącego nerfa. Otóż od teraz jej Bum Bot, czyli specjalny robot namierzający przeciwników, będzie aktywny o połowę krócej! – Ze względu na czas trwania Bum Bot był zbyt skutecznym narzędziem zwiadowczym, zwłaszcza że może też on zadać obrażenia. Skracamy czas trwania, by narzędzie wykorzystywano głównie do szybkiego sprawdzania, co dzieje się za rogiem – tłumaczy we wpisie na oficjalnej strony gry Jo-Ellen "Riot JoEllenPDF" Aragon, kierowniczka ds. społeczności VALORANT. Ale to nie koniec.

Poprawki dosięgły również Killjoy, a konkretniej jej Działko oraz Blokadę. – Killjoy stała się najlepszą strażniczką w grze po ostatniej zmianie wyważenia Chambera i zwiększonej skuteczności Blokady. Gdy zajęliśmy się interakcjami systemowymi obrażeń i zdrowia w patchu 5.12, stwierdziliśmy, że nie będziemy zmniejszać zdrowia Działka Killjoy ze względu na jej pozycję w ekosystemie gry. Biorąc pod uwagę jej obecną pozycję, wprowadzamy poniższe zmiany – stwierdziła Aragon. Ponadto, co ważne, do VALORANTA zawitało zapowiadana już od jakiegoś czasu weryfikacja tekstu w czasie rzeczywistym, która dotychczas dostępna była jedynie w Ameryce Północnej.

Oto pełny opis patcha 6.03 do VALORANTA:

Aktualizacje agentów

  • Killjoy
    • Zmniejszono zdrowie Działka (E) ze 125 do 100 PZ. Zmniejszenie całkowitego zdrowia Działka sprawi, że wrogowie będą mogli łatwiej je zniszczyć, w szczególności słabszymi broniami
    • Zwiększono koszt Blokady (X) z 7 do 8 kredytów. Zadowala nas potęga ulta Killjoy, gdy wrogowie nie mają zamiaru szturmować lub walczyć podczas jego trwania, ale uważamy, że agentka może zbyt często go wykorzystywać
  • Raze
    • Skrócono czas trwania Bum Bota (C) z 10 do 5 sek.

Aktualizacje systemów rozgrywki

  • Dostosowano wykres błędu strzelania, by obrazował najgorszy możliwy wynik w postaci stopni od kierunku celowania. Wykres przedstawia teraz stopnie najgorszego przypadku jako możliwy wektor pocisku – wcześniej nie brał pod uwagi generacji tego wektora
  • Wprowadzono nowe ustawienie „Operator (Przytrzymaj)”, które pozwala graczom z trybem przełączania na przytrzymanie przycisku strzału alternatywnego, by przejść na drugi poziom przybliżenia (przybliżenie przed patchem 6.0)
  • Przywrócono zachowanie przybliżenia broni do tego przed patchem 6.0 podczas przechodzenia z wyposażenia broni do przybliżenia/celowania

Aktualizacja trybów

  • Szybka gra
    • Pamiętacie, jak wspomnieliśmy, że beta Szybkiej Gry dobiegnie końca w styczniu? Tak jakby skłamaliśmy. Wszyscy zdecydowali, że pozostawimy tryb w grze. Nie zapominajcie wysyłać nam uwag!

Zmiany społecznościowe

  • Dodano weryfikację tekstu w czasie rzeczywistym (na początku tylko w Ameryce Północnej) w ekranie wyboru agenta

Naprawione błędy

  • Wprowadzono zmiany w wysokości włosów Sage, Neon, Jett i Yoru w znormalizowanym zakresie pionowym
  • SI (np. Szperacze Skye [X]) będą teraz przechodzić przez połączenie w pobliżu strefy odrodzenia obrońców, którym można przejść tylko kucając na Pearl
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego KAY/O czasami mógł się poruszać po powaleniu w trakcie NULL/cmd (X)
  • Naprawiono błąd na Fracture, w wyniku którego gracz mógł spaść i zginąć, jeśli dwóch graczy w tym samym momencie używało tyrolki. Dzięki za zgłoszenie, redditowicze!
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego rozłączenie i ponowne dołączenie do gry kilka razy w jednej rundzie sprawiało, że drzwi na dowolnej mapie nieprawidłowo wyglądały tak, jakby były zamknięte/otwarte
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego szybkie spamowanie przycisku przybliżenia Marshalla czasami sprawiało, że luneta blokowała się w cyklu zmieniania stopnia przybliżenia