Wzmocnienia bohaterów

Jako iż nowy patch jest dość specyficzny i nie skupia się tak naprawdę wokół balansowania postaci, pula modyfikacji jest dość uboga. Głównym celem zostali bohaterowie, których jednym z podstawowych przedmiotów jest np. Ostrze Gniewu Guinsoo. W tym celu uzupełniono nieco skalowanie z mocą umiejętności.

  • Akshan
    • Nieczysta Walka (B)
      • Obrażenia bierne podczas ładunku: dodano +60% mocy umiejętności.
    • Bumerang Mściciela (Q)
      • Dodatkowa prędkość ruchu po trafieniu wrogiego bohatera: dodano +5% za każde 100 punktów mocy umiejętności.
  • Kalista
    • Rozdarcie (E)
      • Spowolnienie: dodano +5% za każde 100 punktów mocy umiejętności.
      • Obrażenia fizyczne: dodano +20% mocy umiejętności.
      • Dodatkowe obrażenia ładunku: dodano +20% mocy umiejętności.
  • Kindred
    • Wilczy Szał (W)
      • Obrażenia magiczne: dodano +20% mocy umiejętności.
    • Narastający Strach (E)
      • Spowolnienie: dodano +5% za każde 100 punktów mocy umiejętności.
  • Neeko
    • Kwitnący Wybuch (Q)
      • Zwiększone obrażenia dodatkowe przeciwko potworom: z 30-70 do 35-95 pkt.
    • Rozdzielnokształtna (W)
      • Zwiększone obrażenia dodatkowe przeciwko potworom: z 50 do 75 pkt.
    • Skoczny Rozkwit (R)
      • Zwiększony skalowanie obrażeń z mocą umiejętności: z +100% do +120% mocy umiejętności.
  • Vayne
    • Akrobacja (Q)
      • Dodatkowe obrażenia fizyczne przy następnym ataku: dodano +50% mocy umiejętności.

Nowe przedmioty

Teraz czas na tę ciekawszą część aktualizacji. Do gry powraca utęskniona Kosa Statikka, a wraz z nią wychodzą również trzy nowe przedmioty dla wspierających.

  • Kosa Statikka (3000 szt. złota)
    • Obrażenia od ataku: 45 pkt.
    • Prędkość ataku: +25%.
    • Szansa na trafienie krytyczne: +20%.
    • Rażenie Prądem (B): naładowane ataki wywołują łańcuch piorunów, który zadaje między 60-170 punktów obrażeń (+50% mocy umiejętności). Ataki trafiają 6-17 celów w promieniu 600 jednostek.
  • Kielich Błogosławieństwa (900 szt. złota)
    • Zdrowie: 200 pkt.
    • Podstawowa regeneracja many: 50%.
    • Harmonia (B): dodatkowe 25% regeneracji zdrowia za każde dodatkowe 25% regeneracji many.
  • Echa Helii (2300 szt. złota)
    • Moc umiejętności: 30 pkt.
    • Zdrowie: 200 pkt.
    • Przyspieszenie umiejętności: 15.
    • Podstawowa regeneracja many: 125%.
    • Pochłanianie Duszy (B): zadawanie obrażeń wrogiemu bohaterowi zapewnia do dwóch odłamków duszy. Leczenie lub usłanianie sojuszników wykorzystuje odłamki, lecząc ich o dodatkowe 20-100 punktów życia oraz zadając 30-200 punktów życia przeciwnikowi.
    • Dysonans (B): dodatkowe 3 punkty mocy za każde 25% podstawowej regeneracji many.
    • Mityczna bierna: 5 jednostek przyspieszenia umiejętności dla wszystkich legendarnych przedmiotów.
  • Lament Krzyczącego Miasta (ulepszone przez Ornna Echa Helii)
    • Moc umiejętności: 60 pkt.
    • Zdrowie: 300 pkt.
    • Przyspieszenie umiejętności: 20.
    • Podstawowa regeneracja many: 225%.
  • Naszyjnik Studni Życia (1050 szt. złota)
    • Zdrowie: 150 pkt.
    • Pancerze: 25 pkt.
    • Przyspieszenie umiejętności: 5 jedn.

Zmiany istniejących przedmiotów

Tutaj najważniejsze jest wspomnienie o niemal kompletnej przeróbce Guinsoo. Jest on jednym z tych przedmiotów, który przeistacza się z legendarnego w mityczny. Z całego tego grona przechodzi on jednak niezaprzeczalnie największą metamorfozę. Dostaje bowiem aż pięć nowych cech do swojego wachlarza możliwości. Wszystkie przedmioty, które podlegają zmianom, wymienione zostały poniżej.

Zamiana z legendarnych na mityczne:

  • Ostrze Gniewu Guinsoo
  • Ostrze Nieskończoności
  • Szybkie Ostrza Navori
  • Widmowe Ostrze Youmuu

Zamiana z mitycznych na legendarne:

  • Nieśmiertelny Łuklerz
  • Pogromca Krakenów
  • Szpon Ciemnego Typa
  • Imperialny Mandat

Balans przedmiotów

Przekształcanie niektórych części ekwipunku z legendarnego na mityczny i odwrotnie wiąże się ze zmianami ekonomii gry i samego balansu siły i umiejętności biernych. W związku z tym potężna pula przedmiotów musi zostać zaadaptowana do nowych warunków. Balans ten nie jest ostateczny i wpływ poszczególnych jego elementów na rozgrywkę będzie obserwowany w trakcie kilku najbliższych aktualizacji, by jak najlepiej zoptymalizować metę przed drugą połową sezonu. Na ten moment jednak z pewnością najbardziej uradują się wszyscy wspierający, ponieważ to właśnie ich przedmioty dostały najwięcej miłości.

Wzmocnienia:

  • Krwiopijec
  • Potęga Wichury
  • Rtęciowy Bułat
  • Nieśmiertelne przypomnienie
  • Kolekcjoner
  • Ognisty Trybularz
  • Zasłona Równości
  • Naszyjnik Żelaznych Solari
  • Odnowienie Kamienia Księżycowego
  • Świetlista Cnota
  • Odkupienie
  • Kostur Płynącej Wody
  • Czujny Kamienny Totem
  • Baczny Kamienny Totem
  • Wielka Zima
  • Chłeptacz Posoki
  • Kadłubołamacz
  • Pozdrowienia Lorda Dominika
  • Zaginiony Rozdział
  • Zabójczy Kapelusz Rabadona
  • Gruboskórność Steraka
  • Łamacz Falangi
  • Moc Trójcy

Modyfikacje:

  • Widmowy Tancerz
  • Gniewonóż
  • Ognista Armata
  • Wygięty Łuk
  • Huragan Runaana
  • Klinga Burzy
  • Mroczne ostrze Draktharru
  • Ogniolubny Topór
  • Odłamek Kircheis
  • Maska Otchłani
  • Chemtechowy Skaziciel
  • Błogosławieństwo Mikaela
  • Pieśń Bitewna Shurelyi
  • Konwergencja Zeke'a

Osłanienia:

  • Zapał (nerf)
  • Przysięga Rycerska
  • Boski Łamacz
  • Siła Natury
  • Paszcza Malmortiusa

Pełna lista zmian znajduje się tutaj.

Pozostałe zmiany

Patch 13.10 pełen jest też mniejszych, choć wcale nie mniej istotnych, ulepszeń. Wśród nich mamy skrócony czas transformacji teleportu o zawrotne 4 minuty, modyfikację momentu wypuszczenia stworów na linie górną i dolną, która zrówna się ze środkową aleją. Dodatkowo czas obrony terytorialnej zostanie przyspieszony o 6 minut, co powinno wpłynąć znacząco na dynamikę gry. Mniej słodko wieści się mają dla leśników. Ci znowu dostają po łapach, gdyż jedno z narzędzi sprzyjających gankom i sprawnemu poruszaniu się po dżungli zostaje im odebrane w początkowej fazie gry. Wybuchowe Szyszki przy ścianach rzeki pojawiać się będą bowiem dopiero w dziewiątej minucie.

Zmiany dotknęły również wizji. Dalekowidzenie dostaje aż trzy nowe umiejętności. Będzie zapewniać wizję również poprzez ściany, dodatkowo będzie sygnalizować ujawnionych przeciwników. Jeżeli któryś z oponentów wejdzie w zasięg talizmanu, ten wyśle sygnał, rozszerzy zasięg swojej wizji i wybuchnie. W przypadku Soczewki, dostaje ona dodatkową wizję dla całej drużyny posiadacza i dodatkowy ładunek. Niestety kosztem czasu odnowienia i trwania.