Wzmocnienia bohaterów
Jako iż nowy patch jest dość specyficzny i nie skupia się tak naprawdę wokół balansowania postaci, pula modyfikacji jest dość uboga. Głównym celem zostali bohaterowie, których jednym z podstawowych przedmiotów jest np. Ostrze Gniewu Guinsoo. W tym celu uzupełniono nieco skalowanie z mocą umiejętności.
- Akshan
- Nieczysta Walka (B)
- Obrażenia bierne podczas ładunku: dodano +60% mocy umiejętności.
- Bumerang Mściciela (Q)
- Dodatkowa prędkość ruchu po trafieniu wrogiego bohatera: dodano +5% za każde 100 punktów mocy umiejętności.
- Nieczysta Walka (B)
- Kalista
- Rozdarcie (E)
- Spowolnienie: dodano +5% za każde 100 punktów mocy umiejętności.
- Obrażenia fizyczne: dodano +20% mocy umiejętności.
- Dodatkowe obrażenia ładunku: dodano +20% mocy umiejętności.
- Rozdarcie (E)
- Kindred
- Wilczy Szał (W)
- Obrażenia magiczne: dodano +20% mocy umiejętności.
- Narastający Strach (E)
- Spowolnienie: dodano +5% za każde 100 punktów mocy umiejętności.
- Wilczy Szał (W)
- Neeko
- Kwitnący Wybuch (Q)
- Zwiększone obrażenia dodatkowe przeciwko potworom: z 30-70 do 35-95 pkt.
- Rozdzielnokształtna (W)
- Zwiększone obrażenia dodatkowe przeciwko potworom: z 50 do 75 pkt.
- Skoczny Rozkwit (R)
- Zwiększony skalowanie obrażeń z mocą umiejętności: z +100% do +120% mocy umiejętności.
- Kwitnący Wybuch (Q)
- Vayne
- Akrobacja (Q)
- Dodatkowe obrażenia fizyczne przy następnym ataku: dodano +50% mocy umiejętności.
- Akrobacja (Q)
Nowe przedmioty
Teraz czas na tę ciekawszą część aktualizacji. Do gry powraca utęskniona Kosa Statikka, a wraz z nią wychodzą również trzy nowe przedmioty dla wspierających.
- Kosa Statikka (3000 szt. złota)
- Obrażenia od ataku: 45 pkt.
- Prędkość ataku: +25%.
- Szansa na trafienie krytyczne: +20%.
- Rażenie Prądem (B): naładowane ataki wywołują łańcuch piorunów, który zadaje między 60-170 punktów obrażeń (+50% mocy umiejętności). Ataki trafiają 6-17 celów w promieniu 600 jednostek.
- Kielich Błogosławieństwa (900 szt. złota)
- Zdrowie: 200 pkt.
- Podstawowa regeneracja many: 50%.
- Harmonia (B): dodatkowe 25% regeneracji zdrowia za każde dodatkowe 25% regeneracji many.
- Echa Helii (2300 szt. złota)
- Moc umiejętności: 30 pkt.
- Zdrowie: 200 pkt.
- Przyspieszenie umiejętności: 15.
- Podstawowa regeneracja many: 125%.
- Pochłanianie Duszy (B): zadawanie obrażeń wrogiemu bohaterowi zapewnia do dwóch odłamków duszy. Leczenie lub usłanianie sojuszników wykorzystuje odłamki, lecząc ich o dodatkowe 20-100 punktów życia oraz zadając 30-200 punktów życia przeciwnikowi.
- Dysonans (B): dodatkowe 3 punkty mocy za każde 25% podstawowej regeneracji many.
- Mityczna bierna: 5 jednostek przyspieszenia umiejętności dla wszystkich legendarnych przedmiotów.
- Lament Krzyczącego Miasta (ulepszone przez Ornna Echa Helii)
- Moc umiejętności: 60 pkt.
- Zdrowie: 300 pkt.
- Przyspieszenie umiejętności: 20.
- Podstawowa regeneracja many: 225%.
- Naszyjnik Studni Życia (1050 szt. złota)
- Zdrowie: 150 pkt.
- Pancerze: 25 pkt.
- Przyspieszenie umiejętności: 5 jedn.
Zmiany istniejących przedmiotów
Tutaj najważniejsze jest wspomnienie o niemal kompletnej przeróbce Guinsoo. Jest on jednym z tych przedmiotów, który przeistacza się z legendarnego w mityczny. Z całego tego grona przechodzi on jednak niezaprzeczalnie największą metamorfozę. Dostaje bowiem aż pięć nowych cech do swojego wachlarza możliwości. Wszystkie przedmioty, które podlegają zmianom, wymienione zostały poniżej.
Zamiana z legendarnych na mityczne:
- Ostrze Gniewu Guinsoo
- Ostrze Nieskończoności
- Szybkie Ostrza Navori
- Widmowe Ostrze Youmuu
Zamiana z mitycznych na legendarne:
- Nieśmiertelny Łuklerz
- Pogromca Krakenów
- Szpon Ciemnego Typa
- Imperialny Mandat
Balans przedmiotów
Przekształcanie niektórych części ekwipunku z legendarnego na mityczny i odwrotnie wiąże się ze zmianami ekonomii gry i samego balansu siły i umiejętności biernych. W związku z tym potężna pula przedmiotów musi zostać zaadaptowana do nowych warunków. Balans ten nie jest ostateczny i wpływ poszczególnych jego elementów na rozgrywkę będzie obserwowany w trakcie kilku najbliższych aktualizacji, by jak najlepiej zoptymalizować metę przed drugą połową sezonu. Na ten moment jednak z pewnością najbardziej uradują się wszyscy wspierający, ponieważ to właśnie ich przedmioty dostały najwięcej miłości.
Wzmocnienia:
- Krwiopijec
- Potęga Wichury
- Rtęciowy Bułat
- Nieśmiertelne przypomnienie
- Kolekcjoner
- Ognisty Trybularz
- Zasłona Równości
- Naszyjnik Żelaznych Solari
- Odnowienie Kamienia Księżycowego
- Świetlista Cnota
- Odkupienie
- Kostur Płynącej Wody
- Czujny Kamienny Totem
- Baczny Kamienny Totem
- Wielka Zima
- Chłeptacz Posoki
- Kadłubołamacz
- Pozdrowienia Lorda Dominika
- Zaginiony Rozdział
- Zabójczy Kapelusz Rabadona
- Gruboskórność Steraka
- Łamacz Falangi
- Moc Trójcy
Modyfikacje:
- Widmowy Tancerz
- Gniewonóż
- Ognista Armata
- Wygięty Łuk
- Huragan Runaana
- Klinga Burzy
- Mroczne ostrze Draktharru
- Ogniolubny Topór
- Odłamek Kircheis
- Maska Otchłani
- Chemtechowy Skaziciel
- Błogosławieństwo Mikaela
- Pieśń Bitewna Shurelyi
- Konwergencja Zeke'a
Osłanienia:
- Zapał (nerf)
- Przysięga Rycerska
- Boski Łamacz
- Siła Natury
- Paszcza Malmortiusa
Pełna lista zmian znajduje się tutaj.
Pozostałe zmiany
Patch 13.10 pełen jest też mniejszych, choć wcale nie mniej istotnych, ulepszeń. Wśród nich mamy skrócony czas transformacji teleportu o zawrotne 4 minuty, modyfikację momentu wypuszczenia stworów na linie górną i dolną, która zrówna się ze środkową aleją. Dodatkowo czas obrony terytorialnej zostanie przyspieszony o 6 minut, co powinno wpłynąć znacząco na dynamikę gry. Mniej słodko wieści się mają dla leśników. Ci znowu dostają po łapach, gdyż jedno z narzędzi sprzyjających gankom i sprawnemu poruszaniu się po dżungli zostaje im odebrane w początkowej fazie gry. Wybuchowe Szyszki przy ścianach rzeki pojawiać się będą bowiem dopiero w dziewiątej minucie.
Zmiany dotknęły również wizji. Dalekowidzenie dostaje aż trzy nowe umiejętności. Będzie zapewniać wizję również poprzez ściany, dodatkowo będzie sygnalizować ujawnionych przeciwników. Jeżeli któryś z oponentów wejdzie w zasięg talizmanu, ten wyśle sygnał, rozszerzy zasięg swojej wizji i wybuchnie. W przypadku Soczewki, dostaje ona dodatkową wizję dla całej drużyny posiadacza i dodatkowy ładunek. Niestety kosztem czasu odnowienia i trwania.