Patch 13.14 – bogactwo wzmocnień i bolesne osłabienia

Kluczowym punktem nadchodzącej aktualizacji w sekcji bohaterów na pewno powinna być premiera nowego Darkina. Zmiennokształtni i nie do końca humanoidalni czempioni to w League of Legends żadna nowość. Niemniej cała wataha postaci w jednym pakiecie... To zdecydowanie ciekawa odmiana. O Naafiri możecie poczytać tutaj. Patch 13.14 to też zmiany Yoricka, który w końcu doczeka się naprawy swoich interakcji z kradzieżą życia, Rell zaś – tak, zgadliście – kolejnych poprawek. Z pewnością aktualizacja zaboli graczy Rengara i Rek'Sai, którym zabierze ona dość sporo mocy.

Wzmocnienia

  • Aatrox
    • Ostrze Darkinów (Q)
      • Zmniejszono bazowe obrażenia: z 10–90 do 10–70 punktów.
      • Obrażenia przeciwko stworom zmodyfikowane: z 55% do skalujących się 55–75%.
      • Zwiększono skalowanie z całkowitymi obrażeniami od ataku: 60–80% całkowitego AD do 60–100% całkowitego AD.
  • Diana
    • Księżycowa Kaskada (W)
      • Zwiększono wytrzymałość tarczy: z 40–100 (+25% mocy umiejętności) do 45–105 (+30% mocy umiejętności).
      • Zwiększono skalowanie się obrażeń poszczególnych kul z mocą umiejętności: z 15% na 18%.
    • Lunarny Skok (E)
      • Zwiększono skalowanie z mocą umiejętności: z 50% do 60%.
  • Lissandra
    • Zrodzona z Lodu Niewola (bierna)
      • Nie będzie się już zatrzymywać na maksymalnym zasięgu przed wybuchem.
      • Zamarznięty Niewolnik będzie śledził przeciwników też do krzaków.
      • Niewolnicy będą ujawnieni przeciwnikom nawet we mgle wojny.
    • Odłamek Lodu (Q)
      • Będzie spowalniać wszystkich trafionych przeciwników.
      • Odłamek będzie rzucany z pozycji, w której się znaleźliśmy po użyciu umiejętności, a nie z tej sprzed.
    • Lodowy Grobowiec (R)
      • Zwiększono leczenie: z 90–190 (+25% mocy umiejętności) do 100–200 (+50% mocy umiejętności).
      • Zaktualizowano logikę umiejętności, odpowiadającą za zatrzymanie doskoków.
      • Zwiększono częstotliwość zadawanych obrażeń i spowolnienia: z 4 do 16 na sekundę.
  • Shaco
    • Podstęp (Q)
      • Zwiększono skalowanie umiejętności z dodatkowymi obrażeniami od ataku: z +50% do +60% dodatkowego AD.
      • Zwiększono bonusowe krytyczne uderzenie za dźgnięcie w plecy: z 40% do 55% dodatkowego AD.
  • Shyvana
    • Podwójne Ugryzienie (Q)
      • Zwiększono skalowanie się umiejętności z całkowitymi obrażeniami od ataku: z 20–80% do 20–100% całkowitego AD.
      • Dodano bonusową szybkość ataku dla kolejnych dwóch ciosów: 40–60% szybkości ataku.
      • Zwiększono czas odnawiania: z 7–5 do 8–6 sekund.
    • Ognisty Podmuch (E)
      • Obrażenia w zaznaczone cele zwiększone: z 3% punktów życia celu do 3% punktów życia +1% za każde 100 dodatkowego AD.
  • Volibear
    • Bezlitosny Grom (bierna)
      • Zwiększono skalowanie z mocą umiejętności: z 40% do 50% AP.
    • Wściekłe Okaleczenie (W)
      • Zwiększono odzyskiwanie punktów zdrowia: z 8–16% do 8–20% brakującego HP.
  • Xerath
    • Podstawowe statystyki
      • Zmniejszono liczbę punktów many: z 459 do 400.
    • Przypływ Many (bierna)
      • Zwiększono czas odnawiania: z 12 do 16 sekund.
      • Czas odnawiania będzie skrócony o 2 sekundy za każde zabójstwo i postęp w atakowaniu struktur.
    • Tajemny Rytuał (R)
      • Zwiększono liczbę użyć: z 3–5 do 4–6.
      • Zmniejszono obrażenia: z 200–300 (+45% mocy umiejętności) do 180–280 (+40% mocy umiejętności).
      • Dodano bonusowe obrażenia za każde trafienie przeciwnika: 20–30 (+5% mocy umiejętności).
  • Zyra
    • Cierniowy Ogród (bierna)
      • Obrażenia przyjęte przez sadzonki przez umiejętności obszarowe: zmniejszone z 4 do 3.
      • Obrażenia przyjęte przez sadzonki przez zasięgowe ataki podstawowe: zwiększone z 4 do 5.
      • Zamieniono 150% obrażeń zadawanych przeciwko normalnym potworom na 40–100 magicznych obrażeń zadawanych wszystkim potworom.
    • Szybki Wzrost (W)
      • Zwiększono liczbę nasion na pierwszym poziomie: z 1 do 2.
    • Korzenny Uścisk (E)
      • Nie będzie już zatrzymywać błysku w trakcie rzucania.
    • Duszące Ciernie (R)
      • Będzie teraz rzucane na maksymalnym zasięgu, bez zważania na ściany.
      • Zwiększono częstotliwość zadawanych obrażeń: z 4 do 16 na sekundę.

Osłabienia

  • Hecarim
    • Duch Postrachu (W)
      • Zmniejszono dodatkowy pancerz i odporność na magię: z 15–35 do 10–30.
  • Jax
    • Kontratak (E)
      • Zwiększono czas odnawiania się umiejętności: z 14–8 do 15–9 sekund.
    • Mistrz Broni (R)
      • Zwiększono koszt many: z 50 do 100.
  • Karthus
    • Zrównanie z Ziemią (Q)
      • Zmniejszono obrażenia na pierwszych poziomach umiejętności: z 45–115 do 43–115.
      • Zwiększono obrażenia zadawane potworom: z 95% do 100%.
    • Profanacja (E)
      • Zmniejszono ilość zwracanej many: z 15–55 do 10–50.
  • Kindred
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono liczbę punktów życia: z 580 do 610.
      • Zmniejszono pancerz: z 29 do 26 (odwrócenie zmian z poprzedniej aktualizacji).
    • Taniec Strzał (Q)
      • Zwiększono czas odnawiania się umiejętności: z 8 do 9 sekund.
      • Zmniejszono bazowe obrażenia: z 50–150 do 40–140.
  • Milio
    • Płoń! (bierna)
      • Zmniejszono obrażenia zadawane przez podpalenie: z 25–80 do 15–50.
    • Gorący Uścisk (E)
      • Zmniejszono szybkość poruszania się: z 15–25% do 12–20%.
  • Rell
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono pancerz: z 39 do 36.
    • Odkształcenie Formy (bierna)
      • Zmniejszono kradzież pancerza i odporności na magię: z 3% do 2% (maksymalnie: z 15% do 10%).
  • Rengar
    • Statystyki podstawowe:
      • Zmniejszono podstawową regenerację punktów zdrowia: z 7 do 6 pkt co pięć sekund.
    •  Dzikość (Q)
      • Zmniejszono konwersję krytycznego uderzenia: z 95% do 75%.
  • Rek'Sai
    • Zanurzenie/Wynurzenie (W)
      • Zmniejszono obrażenia: z 55–115 do 50–110.
    •  Ukąszenie Furii/Tunel (E)
      • Zmniejszono obrażenia: z 55–75 (+85 bonusowej siły ataku) do 5–25 (+70% bonusowej siły ataku).

Patch 13.14 wkracza w nowy split

Tu na największą uwagę zdecydowanie zasługuje Aksjomatyczny Łuk, który dostaje modyfikację swojej mechaniki. Dalej będzie zmniejszał czas odnawiania umiejętności specjalnej. Redukcja ta będzie się jednak skalować z naszą destrukcją – im więcej lethality, tym silniejszy efekt. Ostrze Nieskończoności zaś dostaje 10% więcej obrażeń przy trafieniu krytycznym kosztem niespełna 5 punktów AD. Niezadowoleni z aktualizacji z pewnością będą miłośnicy niedawno odzyskanej Kosy Statikka. Dostaje ona solidnie po łapach, tracąc aż do 100 punktów ataku przy naładowaniu. Drobne modyfikacje dotknęły też Moc Trójcy.

Dla tych, którzy planują drugi split rozpocząć od razu na Summoner's Rifcie, patch 13.14 także ma drobne zmiany. Dotyczą one obu wzmocnień – czerwonego oraz niebieskiego. To drugie będzie teraz skalować przyspieszenie umiejętności, zależnie od naszego poziomu. Na poziomach 1–6 będzie to dla nas oznaczać dość znaczące osłabienie, ale zyskamy na tym w późniejszych etapach gry. Podobnie sprawa wygląda z czerwonym buffem, którego czekają zmiany w przelicznikach podpalenia i spowolnienia. Ma to nieco osłabić wczesne ganki i zmniejszyć ich częstotliwość.

Warto też pamiętać, że 20 lipca wchodzi wydarzenie, które przedstawi po raz pierwszy od eventu z Odyseją świeży tryb na zupełnie nowej mapie. Soul Fighter miało swoją inaugurację ostatniej nocy w Stanach. W jej trakcie reprezentanci wszystkich regionów zmierzyli się w przeróżnych dziedzinach. Od tych sprawnościowych, po samo starcie na Arenie.

Patch 13.14 będzie miał swój szczegółowy opis już wkrótce na stronie League of Legends. Po więcej już znanych informacji dotyczących patcha 13.14 zapraszamy tutaj.