Zmiany systemowe w patchu 13.15 do Teamfight Tactics

W porównaniu do ostatniej aktualizacji Teamfight Tactics, tym razem czeka nas kilka naprawdę ciekawych zmian. Oprócz ostatnio rutynowych prac nad portalami dostajemy też reorganizację dystrybucji przedmiotów pomiędzy poszczególnymi rundami. Zmniejszy się liczba komponentów otrzymywanych z Raptorów, zagęści zaś ich częstotliwość przy Skalniakach i Wilkach. Modyfikacji ulega też element, który będzie miał wpływ na niektóre wzmocnienia. Mianowicie najsilniejsze jednostki będą traktowane na równi z innymi przy wyliczaniu nałożonych przedmiotów.

Portale

  • Lavender Sea zostanie zastąpione przez The Hall of Nine
    • Na początku każdej rundy wszyscy uczestnicy będą otrzymywać ten sam obiekt z szerokiej puli przedmiotów.
  • Modyfikacja Shifting Sands
    • Każdy dostanie efekt Ławki Pandory.
  • Petricite Forest dostanie nową nazwę, Ehrenmount.

Cechy bohaterów Teamfight Tactics w patchu 13.15

Wyjątkowo aktualizacja 13.15 niesie za sobą wyłącznie wzmocnienia. Wśród nich znajdują się między innymi osłabieni w ostatnim patchu pogromcy. Jeszcze większego buffa dostali zaś Herold i Baron, którym to ostatnio dodano już odrobinę obrażeń i zdrowia. Nie poskąpiono też mocy łotrom, którzy mimo niedawnych poprawek krwawienia i dodanej niewrażliwości na kontrolę tłumu w trakcie skoku wciąż nie należeli do nazbyt grywalnych.

Wzmocnienia

  • Bastion
    • Zwiększenie pancerza i odporności na magię: ze 160-500 do 170-600.
  • Noxus
    • Zwiększenie ilości punktów życia: ze 160-500 do 170-600.
    • Zwiększenie podstawowego AD i AP: z 16-50 do 17-60.
    • Zmniejszenie procentowego wzmocnienia za każde zabójstwo: z 10% do 5%.
  • Łotrzy
    • Zwiększenie efektu krwawienia przy czterech bohaterach: z 40% do 50%.
    • Poprawienie logiki doskoków.
  • Zaun
    • Zdjęcie postaci na ławkę będzie usuwać modyfikację.
    • Pierwszy mod zawsze będzie ofensywny lub hybrydowy. Drugi zaś hybrydowy lub defensywny.
  • Pogromcy
    • Zwiększenie progu wzmocnienia: z 60% do 66%.
  • Technogeniusz
    • Wzmocnienie progu egzekucji Goldinatora: z 10% do 12%.
  • Pustka
    • Wzmocnienia Herolda: mana z 60-120 do 80-120, hp z 950 do 1050, modyfikacje na poszczególnych etapach rozgrywki.
    • Wzmocnienie Barona: HP z 1100 do 1250, modyfikacje na poszczególnych etapach rozgrywki.

Modyfikacja

Piltover w aktualizacji 13.15 przechodzi generalne zmiany. Jako iż region ten nie należał do ulubionych wśród graczy, postanowiono spróbować to nieco naprawić poprzez uproszczenie mechanizmu za nim stojącego. Na pierwszy strzał idzie dystrybucja mocy i złota. Oba będziemy otrzymywać przy wygranej. Dla zrekompensowania takiego wzmocnienia obniżona jednak zostanie moc T-Hexa. Jego Hextech Breath zaś odblokować będzie można przy 20 punktach mocy. Im większy łańcuch przegranych, tym większy boost. Nie będzie się również dało już sprzedać T-Hexa dla złota. Dostosowany zostanie łup.

Bohaterowie Teamfight Tactics – aktualizacja 13.15 zdominowana przez Ryze'a

Tu zdecydowanie należy się dłuższą chwilę pochylić nad Ryzem, który to dostał masywne zmiany w każdym z regionów dostępnych w aktualnym sezonie Teamfight Tactics. W większości dostaliśmy buffy, jest też jednak kilka pomniejszych osłabień, a nawet dość kontrowersyjnych modyfikacji, jak w przypadku portalów z Zaun. I choć lista aktualizowanych bohaterów była długa i bez niego, deweloperzy, szykując patch 13.15, nie znali litości

Wzmocnienia

  • Cassiopeia
    • Redukcja czasu rzucania zaklęcia, najbardziej odczuwalna przy wyższej szybkości ataku.
    • W przypadku śmierci celu w trakcie rzucania zaklęcia zostanie ono przekierowane na kolejnego oponenta.
  • Kayle
    • Zwiększenie AD: z 25 do 30.
  • Poppy
    • Zwiększenie tarczy z umiejętności specjalnej: z 290-350 do 310-350.
  • Samira
    • Umiejętność specjalna nie może już chybić celu.
    • Zmniejszenie czasu rzucania zaklęcia.
  • Galio
    • Zwiększona redukcja obrażeń umiejętności specjalnej: z 20-25% do 20-30%.
  • Swain
    • Zmniejszony koszt many: z 40-80 do 30-70.
    • Zwiększone bonusowe HP: z 450-500 do 450-550.
    • Zwiększone obrażenia na sekundę zadawane przez umiejętność specjalną: z 25-60 do 35-75.
  • Teemo
    • Zwiększone obrażenia umiejętności specjalnej: z 200-500 do 230-535.
  • Garen
    • Zwiększone procentowo zadawane obrażenia fizyczne podczas kręcenia się: z 72-80% do 75-85%.
  • Jayce
    • Jego zaklęcia będą teraz śledzić swój cel.
    • Jeżeli cel umrze przed trafienie, pocisk namierzy najbliższego przeciwnika.
  •  Rek'Sai
    • Zwiększona procentowa siła ataku umiejętności specjalnej: z 300-315% do stałych 315%.
  • Azir
    • Zwiększone obrażenia umiejętności specjalnej: z 95-500 do 100-550.
  • Gwen
    • Będzie próbować uderzać w kilka celów, jeżeli będzie to możliwe.
  • Kai'Sa
    • Zwiększony koszt many umiejętności specjalnej: z 40-140 do 30-125.

Osłabienia

  • Malzahar
    • Naprawienie błędu sprawiającego, że Malzahar rzucał zaklęcie pod złymi kątami.
    • Zmniejszenie siły zaklęcia: z 200-450 do 185-420.
    • Zmniejszenie liczby celów: z 3 do 2.
  • Kassadin
    • Zmniejszone obrażenia umiejętności specjalnej: ze 150-325 do 135-300.
  • Sett
    • Zmniejszone obrażenia umiejętności specjalnej: z 200-465 do 180-420.
  • Taliyah
    • Zmniejszona bazowa liczba punktów many: z 20-60 do 0-60.
  • Akshan
    • Zmniejszone AD: z 65 do 60.
  • Urgot
    • Zwiększony koszt many umiejętności specjalnej: z 30-90 do 40-100.
    • Zmniejszona procentowa siła ataku umiejętności specjalnej: z 275% do 250%.
    • Zmniejszone obrażenia umiejętności specjalnej: z 50-500 do 40-500.
    • W ramach rekompensaty będzie uderzał dużo szybciej.
  • Ahri
    • Zmniejszone obrażenia Kradzieży Esencji: ze 115/170/1000 do 100/150/1000.
  • Sion
    • Przyspieszono utratę punktów życia po reanimacji: z 12/8/0% do 15/10/0%.

Modyfikacje

  • Soraka
    • Zmniejszone wzmocnienie leczenia: z 40% do 33%.
    • Zwiększone obrażenia umiejętności specjalnej: ze 115-265 do 125-290.
  • Ryze (Bandle City)
    • Zmniejszona bazowa liczba punktów many: z 50/75 do 30/75.
    • Zmniejszony czas rzucania zaklęcia: z 2,5 do 2 sekund.
    • Na planszę przywoływana będzie najmocniejsza jednostka.
    • Ilość many przywołanej jednostki zwiększona: z 25/40/200 do 25/70/200.
  • Ryze (Demacia)
    • Zmniejszona siła tarczy z umiejętności specjalnej: z 720/1080/9999 do 600/900/9999.
    • Zwiększona moc umiejętności specjalnej: z 250/375/999 do 300/450/999.
  • Ryze (Freljord)
    • Czas trwania portalu zredukowany o 1 sekundę.
    • Zwiększona moc umiejętności specjalnej: z 300-2000 do 300-3500.
    • Zwiększony zasięg na całą planszę.
  • Ryze (Ionia)
    • Zmniejszony czas rzucania zaklęcia: z 3,5 do 2 sekund.
    • Zmniejszona bonusowa szybkość ataku: z 50/60/300% do 30/40/300%.
    • Od teraz będzie zadawał 175-3500 bonusowych obrażeń przy unieruchamianiu.
  • Ryze (Noxus)
    • Zmniejszony czas rzucania zaklęcia: z 2,5 do 2 sekund.
  • Ryze (Piltover)
    • Zmniejszony czas rzucania zaklęcia: z 2,5 do 2 sekund.
    • Zwiększona moc umiejętności specjalnej: z 250-1999 do 275-3000.
    • Zwiększone wzmocnienie obrażeń dla sojuszników: z 12/15/500% do 15/20/500%.
  • Ryze (Shadow Isle)
    • Zmniejszony czas rzucania zaklęcia: z 2,5 do 2 sekund.
    • Oznaczone jednostki będą powstawać nawet po śmierci bohatera.
    • Umiejętność specjalna będzie rzucana na bohatera o najniższej liczbie punktów życia.
    • Zwiększona liczba punktów życia przywracanych bohaterów: z 40/60/100% do 40/80/300%.
  • Ryze (Shurima)
    • Zmniejszony czas rzucania zaklęcia: z 2,5 do 2 sekund.
    • Zwiększona moc umiejętności specjalnej: ze 150-2000 do 175-2500.
  • Ryze (Targon)
    • Zmniejszony czas rzucania zaklęcia: z 6 do 4 sekund.
    • Zwiększone procentowe obrażenia od maksymalnej liczby punktów zdrowia: z 15/20/100% do 18/25/100%.
  • Ryze (Zaun)
    • Zmniejszona moc umiejętności specjalnej: ze 155-2006 do 110-2006.
    • Zwiększono ilość złota niezbędnego do przywoływania portali: z 15 do 20.
    • Zwiększono liczbę bazową portali: z 3/6/25 do 5/8/25.

O aktualnie panujących zmianach możecie przeczytać tutaj. Szczegółowe omówienie patcha 13.15 zaś znajduje się w klipie poniżej. Wkrótce będzie też do przeczytania na oficjalnej stronie gry.