Hee, hee! Koniec krótkiej ery Smooth Criminal w CS2

W CS2 zauważono błąd, który wpływał na wygląd modeli postaci. Otóż agenci wychylali się w nietypowy sposób, gdyż ich stopy pozostawały w dotychczasowym miejscu. To z miejsca wywołało skojarzenia z Michaelem Jacksonem i skłonem antygrawitacyjnym, który pojawił się w teledysku do utworu Smooth Criminal. I dlatego też bug ochrzczono tą właśnie nazwą. Teraz jednak gra powinna być już od niego wolna. Dodatkowo, jak zapewniają twórcy, poprawie ma ulec widoczność graczy. To dzięki dostosowaniu shaderów postaci. Co znaczące, deweloperzy pochylili się też nad tym, że w CS zdarzało się, iż bohaterowie przenikali przez sufity. W oczywisty sposób psuło to wrażenia z zabawy, ale to też ma stać się już przeszłością.

Pełny opis nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Rozgrywka

  • gdy serwer nie zgadza się w kwestii wyposażenia gracza np. w momencie, gdy mecz zaczyna się podczas aktualizacji, menu zakupów będzie odzwierciedlać wyposażenie autoryzowane przez serwer
  • naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł przenikać przez sufity
  • dostosowano shadery postaci, by poprawić widoczność gracza

Animacje

  • naprawiono błąd "Smooth Criminal", który unieruchamiał stopy
  • dostosowano animacje wyboru zespołu i drużynowego intro z nożem, by współdziałały ze Sztyletami Cienia

Mapy

  • dodano różne poprawki i usprawnienia dla map Inferno, Mirage, Nuke, Overpass i Vertigo

Różne

  • dodano opcję "kolor gracza" w sekcji "kolor HUD" w ustawieniach, by kolor interfejsu w meczach turniejowych odpowiadał tobie lub graczowi wybranemu przez obserwatora
  • zmieniono "użyj kolorów gracza w Team ID" na domyślne "tak"
  • dodano ustawienie "duża liczba graczy", dzięki któremu avatary graczy są zastępowane przez liczbę graczy na minitablicy wyników podczas aktywnej części rund
  • naprawiono błąd, w wyniku którego zmiana graffiti w trakcie spotkania była opóźniona
  • dodano różne poprawki i usprawnienia dla skórek broni oraz naklejek

Narzędzia Warsztatu

  • nowy przycisk od zrzutów ekranu – wykonywanie zrzut ekranu okna gry i zapisuje plik .png na dysku. Użycie opcji "sprawdź" w przypadku szarego lub zielonego tła powoduje zapisanie pliku .png z ukrytymi elementami interfejsu oraz przezroczystym tłem
  • dodano mapy poglądowe Inferno oraz Ancient (workshop_preview_inferno oraz workshop_preview_ancient)
  • Workshop Item Editor – zintegrowany system pomocy zawiera szczegółowe poradniki (więcej podpowiedzi: Shift+F1) we wskazówkach. Te szczegółowe poradniki zawierają szczegółowe informacje o zakresach kolorów PBR, wartościach maskowania alfa zużycia/trwałości oraz wielu innych