Kolejna aktualizacja CS2

Ale wydajność to słowo klucz, jeżeli chodzi o najświeższy update CS2. W związku z tym pojawiła się również widoczna podczas rozgrywki telemetria, która pokaże nam np. FPS-y czy też obecny ping. Co jednak ciekawe, ten element bardzo szybko okazał się obarczony błędem. W jego wyniku liczba klatek prezentowanych przez telemetrię gry różniła się od tej w nakładce Steama. Ale to już przeszłość, bo wszystko naprawiono, o czym zapewnił jeden z deweloperów Valve, Fletcher Dunn. Tak czy inaczej, Counter-Strike 2 otrzymał też poprawki dla kilku map. I to poprawki dotyczące clippingu granatów czy bomby. W tym drugim wypadku chodzi o sytuacje, gdy ładunek lądował poza obszarem gry, co uniemożliwiało jego ponowne podniesienie.

Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Animacje

  • naprawiono animacje podczas wchodzenia po drabinie
  • naprawiono w menu agentów uzbrojonych w tasery
  • naprawiono animację trzymania noża Kukri podczas sekwencji zespołowego intro

Oglądanie

  • komendy spec_lock_to_accountid i spec_lock_to_current_player i są teraz dostępne dla casterów/obserwatorów
  • komendy spec_player i spec_goto działają teraz w CSTV i podczas odtwarzania dema
  • ustawienie serwera tv_secure_bypass pozwala teraz obserwatorom HLAE na połączenie do zabezpieczonych przez VAC serwerów CSTV

Rozgrywka

  • w trybie Deathmatch Zeus może być zakupiony po każdym odrodzeniu i kupiony ponownie, jeżeli nie jest się w trybie losowej broni
  • w trybie Deathmatch zdobycie drugiej eliminacji z Zeusa na tym samym życiu da podwójną zdobycz punktową
  • komenda serwera mp_modify_timeouts pozwoli na dodawanie/odejmowanie przerw taktycznych dla CT/T, jeżeli plik kopii zapasowej zostanie przywrócony lub zespół w błędy sposób wziął przerwę taktyczną zamiast technicznej

Logi

  • początek i koniec rozgrzewki będą od teraz tworzyć komunikat loga w logu serwera gry
  • raportowane obrażenia nie są już obarczone błędem podczas raportowania w logu serwera gry

Różne

  • poprawiono płynność animacji modelu, gdy klatki na sekundę po stronie klienta spadają lub są niestabilne
  • naprawiono błąd z implementacją powiązań klawiszy opartych na skankodzie. Przypisane klawisze są teraz niezależne od ustawień regionalnych
  • dodano element HUD-u diagnostyki wydajności, który może być konfigurowana w menu ustawień gry (telemetria)
  • usunięto cq_netgraph i cq_netgraph_problem_show_auto. Zamiast tego należy używać cl_hud_telemetry_serverrecvmargin_graph_show
  • naprawiono pojawiające się czasami problemy z połączeniem do lokalnych serwerów treningowych bez połączenia ze Steamem
  • naprawiono problem z animacją rangi na koniec meczu w trybie Turniejowym
  • naprawiono problemy z wydajnością lunety snajperskiej i dostosowano obróbkę wizualną
  • dodano różne poprawki wydajności

Mapy

  • Vertigo
    • naprawiono clipping granatów wokół jednostki AC na BS-ie B
    • naprawiono clipping filaru na respie terro, który potencjalnie mógł pozwolić na wyrzucenie bomby do niedostępnego obszaru
  • Nuke
    • dostosowano clipping w okolicach wejścia do wentów, by uniknąć przenikania stóp graczy przez geometrię wentów
    • dostosowano kolizję siatki przesuwanych drzwi na rampie
  • Anubis
    • dodano i usunięto miejsce boosta w okolicach drabini na respie terro
    • naprawiono kilka miejsc, w których bomba mogła zostać wyrzucona poza mapę
  • Overpass
    • poprawiono clipping
    • naprawiono znikającą siatkę