Valve znowu aktualizuje CS2

Tym razem twórcy CS2 pochylili się nad kwestią respów. I ta z pozoru wcale nie tak duża zmiana może mieć kolosalny wpływ na spotkania. To za sprawą timingów, które w wielu momentach są kluczowe. A teraz wszystkiemu towarzyszyć będzie o wiele mniejsza losowość. Wszak po wyrzuceniu z serwera gra przywróci nas dokładnie w to samo miejsce, które przypisano nam pierwotnie. Przy tej okazji naprawiono liczne błędy samej gry. Przykłady? Zabójstwa podczas rozgrzewki na deathmatchu nie będą się już wliczały do licznika nagrody. Z kolei posiadacze systemu Linux nie będą musieli martwić się, że podczas alt-tabowania Counter-Strike 2 im się zawiesi. Spoko, prawda? A to nie wszystko, bo lista nowości jest dłuższa.

Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Różne

  • miejsce odrodzenia podczas ponownego połączenia z serwerem podczas zatrzymania rundy nie jest już losowo określane. Sekwencja miejsca odrodzenia jest teraz konfigurowana na początku mapy i zapisywana/przywracana z plików kopii zapasowej
    • na oficjalnych serwerach matchmakingu gracze, którzy rozłączą się i podłączą podczas zatrzymania rundy, odrodzą się w miejscu, do którego byli przypisani na jej początku
    • na serwerach społeczności gracze, którzy rozłączą się i podłączą podczas zatrzymania rundy, zostaną przypisani do jednego z pięciu miejsc przypisanych do drużyny w tej rundzie
    • po przywróceniu z plików kopii zapasowej (co jest rekomendowane w ustawieniach turniejowych po rozłączeniu/podłączeniu) gracze odrodzą się w miejscu, do którego zostali oryginalnie przypisani na początku tej rundy
  • naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł zobaczyć czarny ekran po wielokrotnym rozłączeniu i podłączeniu w trakcie przerwy technicznej
  • naprawiono błąd, w wyniku którego gracze po rozłączeniu i podłączeniu do meczu turniejowego nieprawidłowo wpływali na algorytm odradzania botów
  • naprawiono sytuacje, w których muzyka MVP nie była odtwarzana lub też odtwarzano ją wraz z muzyką kończącą rundę
  • naprawiono błąd w trybie Deathmatch, w wyniku którego zabójstwa podczas rozgrzewki wliczały się do nagrody w formie zastrzyku wzmacniającego i do bonusowego wyniku Zeusa
  • naprawiono błąd, w wyniku którego gracze po przejściu na niższą liczbę klatek na sekundę mogli skakać wyżej niż normalnie
  • naprawiono błąd, w wyniku którego polecenie zmiany broni było czasami ignorowane przez serwer
  • naprawiono problemy z renderowaniem cienia dymu i poprawiono wydajność
  • naprawiono błąd, w wyniku którego gra mogła zawiesić się na systemie Linux podczas alt-tabowania
  • naprawiono sytuacje, w których podczas kompilacji shaderów liczba klatek na sekundę mogła ulec zawieszeniu
  • poprawiono działanie w sytuacji, gdy dane wejściowe użytkownika nie trafią na serwer na czas z uwagi na utratę pakietów lub też problemy z liczbą klatek na sekundę po stronie klienta
  • dostosowano różne opisy zestawu muzycznego w NIGHTMODE Music Kit box (ISOxo, Knock2, and TWERL and Ekko & Sidetrack)
  • naprawiono sytuację, gdy niektórzy gracze z Ameryki Północnej nie mogli zaakceptować meczu na serwerze w Europie, gdyż SDR wybierał nieprawidłową ścieżkę
  • gracze, którzy zostaną wyrzuceni z oficjalnego serwera turniejowego z uwagi na zbyt dużą liczbę samobójstw, będą teraz otrzymywać cooldown w trybie Turniejowym
  • dostosowano logikę śledzenia stanu bezczynności gracza, aby wykluczyć z niej moment zatrzymania rundy i przerwy
  • kurczaki nie będą już wchodzić w interakcję z upuszczaną bronią

Mapy

  • dostosowano priorytet miejsca odrodzenia w trybach Premier i Turniejowym dla map Anubis, Inferno, Mirage, Nuke, Overpass i Vertigo
  • Inferno
    • naprawiono zgłaszane przez społeczność luki w mapie i modelu wózka
    • podniesiono sklejkę w górnej części banana, by ukryć widoczność głowy
    • upłynniono poruszanie się po powierzchni na bananie i BS-ie A
    • podniesiono wyjścia prowadzące z łącznika na mida
    • usunięto ławkę przy łączniku niedaleko biblioteki
    • usunięto pachołek przy underpassie

Warsztat

  • naprawiono lightmapy, które są zakryte w rozdzielczości 4k w narzędziach warsztatu CS2
  • zaktualizowano inspekcję naklejek, by wspierało wartość zużycia co do 0,1 i pasowała do zdrapywania naklejek
  • dodano chropowatość tekstury do naklejek w folii w edytorze przedmiotów
  • zaktualizowano system pomocy dla nowych właściwości naklejek