Valve znowu aktualizuje CS2
Tym razem twórcy CS2 pochylili się nad kwestią respów. I ta z pozoru wcale nie tak duża zmiana może mieć kolosalny wpływ na spotkania. To za sprawą timingów, które w wielu momentach są kluczowe. A teraz wszystkiemu towarzyszyć będzie o wiele mniejsza losowość. Wszak po wyrzuceniu z serwera gra przywróci nas dokładnie w to samo miejsce, które przypisano nam pierwotnie. Przy tej okazji naprawiono liczne błędy samej gry. Przykłady? Zabójstwa podczas rozgrzewki na deathmatchu nie będą się już wliczały do licznika nagrody. Z kolei posiadacze systemu Linux nie będą musieli martwić się, że podczas alt-tabowania Counter-Strike 2 im się zawiesi. Spoko, prawda? A to nie wszystko, bo lista nowości jest dłuższa.
Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:
Różne
- miejsce odrodzenia podczas ponownego połączenia z serwerem podczas zatrzymania rundy nie jest już losowo określane. Sekwencja miejsca odrodzenia jest teraz konfigurowana na początku mapy i zapisywana/przywracana z plików kopii zapasowej
- na oficjalnych serwerach matchmakingu gracze, którzy rozłączą się i podłączą podczas zatrzymania rundy, odrodzą się w miejscu, do którego byli przypisani na jej początku
- na serwerach społeczności gracze, którzy rozłączą się i podłączą podczas zatrzymania rundy, zostaną przypisani do jednego z pięciu miejsc przypisanych do drużyny w tej rundzie
- po przywróceniu z plików kopii zapasowej (co jest rekomendowane w ustawieniach turniejowych po rozłączeniu/podłączeniu) gracze odrodzą się w miejscu, do którego zostali oryginalnie przypisani na początku tej rundy
- naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł zobaczyć czarny ekran po wielokrotnym rozłączeniu i podłączeniu w trakcie przerwy technicznej
- naprawiono błąd, w wyniku którego gracze po rozłączeniu i podłączeniu do meczu turniejowego nieprawidłowo wpływali na algorytm odradzania botów
- naprawiono sytuacje, w których muzyka MVP nie była odtwarzana lub też odtwarzano ją wraz z muzyką kończącą rundę
- naprawiono błąd w trybie Deathmatch, w wyniku którego zabójstwa podczas rozgrzewki wliczały się do nagrody w formie zastrzyku wzmacniającego i do bonusowego wyniku Zeusa
- naprawiono błąd, w wyniku którego gracze po przejściu na niższą liczbę klatek na sekundę mogli skakać wyżej niż normalnie
- naprawiono błąd, w wyniku którego polecenie zmiany broni było czasami ignorowane przez serwer
- naprawiono problemy z renderowaniem cienia dymu i poprawiono wydajność
- naprawiono błąd, w wyniku którego gra mogła zawiesić się na systemie Linux podczas alt-tabowania
- naprawiono sytuacje, w których podczas kompilacji shaderów liczba klatek na sekundę mogła ulec zawieszeniu
- poprawiono działanie w sytuacji, gdy dane wejściowe użytkownika nie trafią na serwer na czas z uwagi na utratę pakietów lub też problemy z liczbą klatek na sekundę po stronie klienta
- dostosowano różne opisy zestawu muzycznego w NIGHTMODE Music Kit box (ISOxo, Knock2, and TWERL and Ekko & Sidetrack)
- naprawiono sytuację, gdy niektórzy gracze z Ameryki Północnej nie mogli zaakceptować meczu na serwerze w Europie, gdyż SDR wybierał nieprawidłową ścieżkę
- gracze, którzy zostaną wyrzuceni z oficjalnego serwera turniejowego z uwagi na zbyt dużą liczbę samobójstw, będą teraz otrzymywać cooldown w trybie Turniejowym
- dostosowano logikę śledzenia stanu bezczynności gracza, aby wykluczyć z niej moment zatrzymania rundy i przerwy
- kurczaki nie będą już wchodzić w interakcję z upuszczaną bronią
Mapy
- dostosowano priorytet miejsca odrodzenia w trybach Premier i Turniejowym dla map Anubis, Inferno, Mirage, Nuke, Overpass i Vertigo
- Inferno
- naprawiono zgłaszane przez społeczność luki w mapie i modelu wózka
- podniesiono sklejkę w górnej części banana, by ukryć widoczność głowy
- upłynniono poruszanie się po powierzchni na bananie i BS-ie A
- podniesiono wyjścia prowadzące z łącznika na mida
- usunięto ławkę przy łączniku niedaleko biblioteki
- usunięto pachołek przy underpassie
Warsztat
- naprawiono lightmapy, które są zakryte w rozdzielczości 4k w narzędziach warsztatu CS2
- zaktualizowano inspekcję naklejek, by wspierało wartość zużycia co do 0,1 i pasowała do zdrapywania naklejek
- dodano chropowatość tekstury do naklejek w folii w edytorze przedmiotów
- zaktualizowano system pomocy dla nowych właściwości naklejek