CS2 pokaże wam, jak się skacze!

Skakanie w CS2 to rzecz, którą robi się raczej częściej niż rzadziej. A to po to, by dostać się na jakąś wyżej położoną miejscówkę. To znowu, by szybko sprawdzić, czy wróg gdzieś się nie kręci. Bardziej doświadczeni stosują natomiast tzw. bunny hopy. Jeżeli chodzi o zmianę wprowadzoną wraz z dzisiejszą aktualizacją, to ta tyczyć ma się spójności. Spójność to bardzo ładne i jednocześnie mądrze brzmiące słowo. W tym wypadku skupiono się na tym, by kolejne wzbicia się w górę były do siebie bardziej podobne w kwestii wysokości. I to niezależnie od miejsca, w którym to wzbicie wykonujemy. Rzadziej też powinny nam się przytrafiać sytuacje, gdy wyskoczymy, a serwer powie nam: "O nie, nie, koleżko. Wcale nie uważam, byś wyskoczył! Wracaj na ziemię, gagatku!". Dodatkowo ulepszono rozbrajanie bomby, gdy w okolicach leży broń. Dzięki temu przypadkowe podnoszenie karabinu, gdy my chcieliśmy po prostu rozbroić C4, nie powinno już mieć miejsca.

Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Skakanie

  • poprawiono spójność wysokości skoku, by mieściła się w granicach 0,015625 jednostki niezależnie od odległości od początku mapy według koordynat (0,0,0)
    • poprzednio zarówno w CS:GO, jak i w CS2 wysokość skoku mogła różnić się nawet do 0,03125 jednostki w zależności od odległości od początku mapy
  • poprawiono spójność udanego lądowania na powierzchniach bardzo zbliżonych do maksymalnej wysokości skoku
  • na wysokość skoku nadal wpływa stamina. Gdy używamy komendy cl_showpos 2, stamina na początku skoku jest raportowana. Z kolei wynik jest kodowany kolorem w zależności od możliwej wysokości skoku
  • naprawiono błąd z wyświetlaniem cl_showpos, które czasami pokazywało nieprawidłową wysokość skoku podczas skakania z pochyłych powierzchni
  • naprawiono niektóre sytuacje, gdy klienta cofało do dołu podczas skoku, gdyż serwer nie zgadzał się z tym, że ten skok się odbył


Różne

  • dostosowano logikę podnoszenia broni, gdy ta leży obok C4, nadając priorytet rozbrajaniu bomby nad przypadkowym podnoszeniem broni
  • wrogowie będą teraz konsekwentnie odtwarzać animację odepchnięcia przy trafieniu z najbliższej odległości, gdy kula przejdzie przez dwa hitboksy o równym priorytecie (np. gdy zarówno prawa, jak i lewa noga zostaną trafione)
  • wybuchy granatu odłamkowego w dymie usuwają teraz nagromadzone efekty zasłony dymnej u graczy będących w dymie i w zasięgu eksplozji granatu
  • dodano poprawki stabilności

Mapy

  • Dust2
    • naprawiono luki w geometrii