Całkiem soczysty balans w wersji 25.18

Jak zapowiedziano w ubiegłym tygodniu, patch 25.18 należy jeszcze do kategorii tych lekkich. Dostajemy tu więc listę bohaterów relatywnie długą, niemniej wcale nie jest ona okraszona wielkimi zmianami. Po stronie wzmocnień najwięcej dzieje się u Hweia. Jego umiejętność pasywna oraz Temat: Udręka będą miały zwiększone przeliczniki z AP, podczas gdy Kałuża Odbić (WQ) jeszcze dodatkowo podstawowe obrażenia. Nieco mniej modyfikacji, skupionych głównie wokół obrażeń Podwójnego Kła (E) oraz gospodarki many, dotknie Cassiopei. Siła rażenia będzie też nieco większa u Jayce'a, Vel'Koza, Ashe oraz Garena. Na liście znalazł się też Amumu, którego zabawa z czasem odnawiania i kosztem Rzutu Bandażem (Q) ma ułatwić nieco rozgrywkę zwolennikom linii wsparcia.

Koniec ery mobilnych magów?

Nieco więcej zaplanowane jest w zakresie osłabień. Meta nakierowana głównie na szybkie postacie AP z dość dużą wytrzymałością sprawia, że nie mają one zbyt wielu niekorzystnych wymian na środkowej alei. W związku z tym obrażenia takich jednostek, jak Annie, Azir, Galio czy Aurora zostaną nieco przytemperowane. Podobnie sprawy się mają w przypadku Qiyany oraz Sylasa, którzy dumnie wkroczyli z powrotem na leśne salony. Jednak z nieco za dużym przytupem. Dlatego w tym pierwszym przypadku utracimy nieco mocy, podczas gdy w drugim jedynie modyfikatory obrażeń przeciwko potworom. Azir, pomimo raptem pięcioprocentowych wzmocnień półtora miesiąca temu, również okazał się nieco zbyt silny. Dlatego jego Powstańcie! (W) powraca do stanu oryginalnego. Dostaliśmy też Volibeara ze znerfioną zdolnością pasywną, jest także oczekiwana Yunara – utraci ona nieco statystyk podstawowych, a także czasu trwania oraz szybkości poruszania się przy użyciu Kroków Kanmeiów (E).

Głębsze modyfikacje na horyzoncie

Znacznie więcej zaplanowano dla Illaoi i Briar. Kapłanka Nagakabourossy w wersji 25.15 dostała szereg pokaźnych zmian. Miały one za zadanie nieco ułatwić grę nią, skupiając się wokół rzadszych, choć bardziej dotkliwych ataków. Już wówczas była ona umieszczona w kategorii osłabień. Tym razem jednak deweloperzy planują dalej balansować zmiany. Zdolność pasywna nie będzie już produkować macek przy teleportacji. Sroga Lekcja (W) traci swoje skalowanie zależne od poziomu umiejętności, by bić stałe 3,5% obrażeń od maksymalnego zdrowia przeciwnika, podczas gdy czas utrzymywania się Próby Ducha (E) zostanie zwiększony o sekundę.

Jak to określił Matt "Riot Phroxzon" Leung-Harrison, Briar stała się aktualnie "zbyt uczciwa" na wyższym poziomie rozgrywki. A jako iż najwyraźniej nie takie jest założenie bohaterki, zmiany dotkną głównie jej umiejętności specjalnej. Będzie ona trudniejsza do skontrowania, równolegle jednak zadając nieco mniej obrażeń. Także drodzy miłośnicy ARAM-ów, przygotujcie się!

Pozostałe zmiany w wersji 25.18

Chociaż Sunfire Cape (Płaszcz Ognia Słonecznego) jest szczególnie uwielbiany na tankach w sytuacji grania przeciwko innym bohaterom z potężną defensywą, zarówno on, jak i Bami's Cinder (Żar Bami) stały się przedmiotami zbyt sytuacyjnymi. Nie dostarczają one bowiem dostatecznie mocy, by zachęcić szerszą publikę do sięgania po nie na Summoner's Rifcie. W związku z tym oba dostaną wzmocnienia do obrażeń przeciwko potworom. Kolejnym za słabym elementem ekwipunku jest Mercurial Scimitar (Rtęciowy Bułat), stosowany głównie dla swoich właściwości pasywnych. By zachęcić graczy do zakupu nie tylko w celu dodatkowego oczyszczenia z efektów kontroli tłumu, otrzymuje on nieco więcej obrażeń i czasu trwania szybkości poruszania się, kosztem jednak odrobiny odporności na magię.

Więcej informacji na temat patcha 25.18 już wkrótce pojawi się na stronie League of Legends. Szczegóły dotyczące aktualnej wersji gry znajdziecie zaś tutaj.