Cztery mapy wylatują z CS2, cztery wchodzą
W CS2 doszło m.in. do wymiany map. Ale spokojnie, nie chodzi tutaj o pulę turniejową, która wykorzystywana jest np. na esportowych imprezach. Zamiast tego po pięciu miesiącach z gry zniknęły Grail, Dogtown, Brewery oraz dziejąca się na terenie Polski Jura. Ich miejsce zajęły jednak cztery nowe areny. I tak do trybu Skrzydłowy dodano Rooftop i Transit, podczas gdy klasyczne formy zabawy otrzymały Palacio oraz Golden. I ponownie mamy tutaj polski akcent, bo rzeczone Rooftop oraz Palacio to pola bitwy, których współautorem jest nasz rodak, Kacper "Slimek" Śliwa. Co więcej, ulokowana w Portugalii mapa w ubiegłym roku zajęła nawet trzecie miejsce podczas Mapcore x FACEIT Big Adventures Contest.
Poza mapami do CS2 trafiło sporo pomniejszej zawartości. Na tę składa się m.in. 45 nowych zawieszek do broni w ramach kolekcji Missing Link Community Charms oraz Dr. Boom Charms. Mało? Do tego dochodzi 38 nowych naklejek z kolekcji 2025 Community Stickers i Sugarface 2 Stickers. Jednocześnie Valve usunęło ze Zbrojowni Gallery Case, Graphic Collection oraz naklejki Character Craft. Macie w swoich ekwipunkach Steam skrzynię Galerii? Trzymajcie ją więc, bo jej cena może powoli rosnąć. Tak czy inaczej, poza wyżej wspomnianymi CS2 doczekało się zmian w przejściu kamery obserwatora, lekkich poprawek lunety snajperskiej oraz wielu dodatków związanych ze skryptowaniem map.
Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:
Zbrojownia
- dodano kolekcję Missing Link Community Charms, na którą składają się 23 nowe przywieszki stworzone przez artystów z warsztatu społeczności Counter-Strike'a
- dodano kolekcję Dr. Boom Charms, na którą składają się 22 nowe przywieszki
- dodano kolekcję 2025 Community Stickers, na którą składa się 29 nowych naklejek stworzonych przez artystów z warsztatu społeczności Counter-Strike'a
- dodano kolekcję Sugarface 2 Stickers, na którą składa się 9 nowych naklejek w temacie Sugarface
- usunięto Gallery Case, Graphic Collection i naklejki Character Craft ze Zbrojowni
Rozgrywka
- licznik zgonów na tablicy wyników będzie teraz rósł, jeżeli gracze zginą od wybuchu bomby C4
- ograniczono bonus za serię zabójstw Zeusem-x27 w trybie Deathmatch
- naprawiono nieprawidłowe przesunięcie pikseli dla lunety snajperskiej większej niż jeden piksel
- dodano odwzorowanie niedokładności w lunetach snajperskich
- breloki będą od teraz lekko drżeć, gdy gracz wywoła słyszalny odgłos kroków
Obserwacja
- na wybranych mapach dodano wsparcie dla nowego przejścia kamery obserwatora, które podążą do kolejnego będącego celem obserwacji gracza najkrótszą ścieżką
- wyposażenie obserwowanego gracza w grze automatycznie zamknie się na koniec meczu
- wyposażenie obserwowanego gracza w grze będzie od teraz pokazywać zużycie i wzór rękawic
Mapy
- usunięto mapy społeczności Jura, Grail, Dogtown i Brewery ze wszystkich trybów gry
- dodano mapy społeczności Palacio i Golden do trybów Turniejowy, Uproszczony i Deathmatch
- dodano mapy społeczności Rooftop i Transit w trybie Skrzydłowy
- Ancient / Shoots
- dodano różne poprawki przenikania gracza
Różne
- dodano pomniejsze poprawki w wyglądzie broni MAC-10 i R8 Revolver
- naprawiono awarię spowodowaną brakującymi efektami działania pocisków
- dodano deformatory (deformator kratowy i prosty deformator zginający) do narzędzi warsztatu – Hammer
- ponownie uruchomiono przykładową zawartość w train_zoo przy użyciu deformatorów kratowych i zginających
Skryptowanie map
- zaktualizowano ogólną obsługę błędów. Wyjątek zostanie zgłoszony, gdy metoda zostanie wywołana z nieprawidłową wartością "this". Błąd zostanie zarejestrowany w dzienniku, a domyślna wartość pasująca do zadeklarowanego zwracanego typu zostanie zwrócona, gdy metoda zostanie wywołana z nieobsługiwanymi argumentami
- poprawiono wydajność radzenia sobie z wartościami Vector, QAngle i Color jako argumentami i zwracanymi wartościami
- podczas interpretacji argumentu Color wartości RGBA będą ograniczone do maksymalnie 255
- dodano przeciążenie dla każdej z poniższych metod, które akceptują pojedynczy obiekt zwracający wszystkie parametry. Poprzednie przeciążenie zostało wycofane
- Instance.DebugScreenText
- Instance.DebugLine
- Instance.DebugBox
- Instance.DebugSphere
- Instance.EntFireAtName
- Instance.EntFireAtTarget
- Entity.Teleport
- zmieniono wszystkie wywołania zwrotne, by akceptowały pojedynczy obiekt zwracający wszystkie parametry
- dodano Instance.OnScriptReload
- wycofano Instance.OnReload i Instance.OnBeforeReload
- dodano Instance.TraceLine
- dodano Instance.TraceSphere
- dodano Instance.TraceBox
- dodano Instance.TraceBullet
- wycofano Instance.GetTraceHit
- dodano Instance.OnPlayerReset
- dodano Instance.OnBeforePlayerDamage
- dodano Instance.OnPlayerDamage
- dodano Instance.OnPlayerJump
- dodano Instance.OnPlayerLand
- dodano Instance.OnGunReload
- dodano Instance.OnBulletImpact
- dodano Instance.OnPlayerPing
- dodano Instance.OnGrenadeBounce
- dodano Instance.OnKnifeAttack
- dodano Instance.IsFreezePeriod
- dodano Entity.GetOwner
- dodano Entity.SetOwner
- dodano Entity.GetParent
- dodano Entity.SetParent
- dodano Entity.IsAlive
- dodano Entity.IsWorld
- dodano Entity.TakeDamage
- dodano CSPlayerPawn.DropWeapon
- dodano CSWeaponData.GetDamage
- dodano CSWeaponData.GetRange
- dodano CSWeaponData.GetRangeModifier
- dodano CSWeaponData.GetPenetration