Cztery mapy wylatują z CS2, cztery wchodzą

W CS2 doszło m.in. do wymiany map. Ale spokojnie, nie chodzi tutaj o pulę turniejową, która wykorzystywana jest np. na esportowych imprezach. Zamiast tego po pięciu miesiącach z gry zniknęły Grail, Dogtown, Brewery oraz dziejąca się na terenie Polski Jura. Ich miejsce zajęły jednak cztery nowe areny. I tak do trybu Skrzydłowy dodano Rooftop i Transit, podczas gdy klasyczne formy zabawy otrzymały Palacio oraz Golden. I ponownie mamy tutaj polski akcent, bo rzeczone Rooftop oraz Palacio to pola bitwy, których współautorem jest nasz rodak, Kacper "Slimek" Śliwa. Co więcej, ulokowana w Portugalii mapa w ubiegłym roku zajęła nawet trzecie miejsce podczas Mapcore x FACEIT Big Adventures Contest.

Poza mapami do CS2 trafiło sporo pomniejszej zawartości. Na tę składa się m.in. 45 nowych zawieszek do broni w ramach kolekcji Missing Link Community Charms oraz Dr. Boom Charms. Mało? Do tego dochodzi 38 nowych naklejek z kolekcji 2025 Community Stickers i Sugarface 2 Stickers. Jednocześnie Valve usunęło ze Zbrojowni Gallery Case, Graphic Collection oraz naklejki Character Craft. Macie w swoich ekwipunkach Steam skrzynię Galerii? Trzymajcie ją więc, bo jej cena może powoli rosnąć. Tak czy inaczej, poza wyżej wspomnianymi CS2 doczekało się zmian w przejściu kamery obserwatora, lekkich poprawek lunety snajperskiej oraz wielu dodatków związanych ze skryptowaniem map.

Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Zbrojownia

  • dodano kolekcję Missing Link Community Charms, na którą składają się 23 nowe przywieszki stworzone przez artystów z warsztatu społeczności Counter-Strike'a
  • dodano kolekcję Dr. Boom Charms, na którą składają się 22 nowe przywieszki
  • dodano kolekcję 2025 Community Stickers, na którą składa się 29 nowych naklejek stworzonych przez artystów z warsztatu społeczności Counter-Strike'a
  • dodano kolekcję Sugarface 2 Stickers, na którą składa się 9 nowych naklejek w temacie Sugarface
  • usunięto Gallery Case, Graphic Collection i naklejki Character Craft ze Zbrojowni

Rozgrywka

  • licznik zgonów na tablicy wyników będzie teraz rósł, jeżeli gracze zginą od wybuchu bomby C4
  • ograniczono bonus za serię zabójstw Zeusem-x27 w trybie Deathmatch
  • naprawiono nieprawidłowe przesunięcie pikseli dla lunety snajperskiej większej niż jeden piksel
  • dodano odwzorowanie niedokładności w lunetach snajperskich
  • breloki będą od teraz lekko drżeć, gdy gracz wywoła słyszalny odgłos kroków

Obserwacja

  • na wybranych mapach dodano wsparcie dla nowego przejścia kamery obserwatora, które podążą do kolejnego będącego celem obserwacji gracza najkrótszą ścieżką
  • wyposażenie obserwowanego gracza w grze automatycznie zamknie się na koniec meczu
  • wyposażenie obserwowanego gracza w grze będzie od teraz pokazywać zużycie i wzór rękawic

Mapy

  • usunięto mapy społeczności Jura, Grail, Dogtown i Brewery ze wszystkich trybów gry
  • dodano mapy społeczności Palacio i Golden do trybów Turniejowy, Uproszczony i Deathmatch
  • dodano mapy społeczności Rooftop i Transit w trybie Skrzydłowy
  • Ancient / Shoots
    • dodano różne poprawki przenikania gracza

Różne

  • dodano pomniejsze poprawki w wyglądzie broni MAC-10 i R8 Revolver
  • naprawiono awarię spowodowaną brakującymi efektami działania pocisków
  • dodano deformatory (deformator kratowy i prosty deformator zginający) do narzędzi warsztatu – Hammer
  • ponownie uruchomiono przykładową zawartość w train_zoo przy użyciu deformatorów kratowych i zginających

Skryptowanie map

  • zaktualizowano ogólną obsługę błędów. Wyjątek zostanie zgłoszony, gdy metoda zostanie wywołana z nieprawidłową wartością "this". Błąd zostanie zarejestrowany w dzienniku, a domyślna wartość pasująca do zadeklarowanego zwracanego typu zostanie zwrócona, gdy metoda zostanie wywołana z nieobsługiwanymi argumentami
  • poprawiono wydajność radzenia sobie z wartościami Vector, QAngle i Color jako argumentami i zwracanymi wartościami
  • podczas interpretacji argumentu Color wartości RGBA będą ograniczone do maksymalnie 255
  • dodano przeciążenie dla każdej z poniższych metod, które akceptują pojedynczy obiekt zwracający wszystkie parametry. Poprzednie przeciążenie zostało wycofane
    • Instance.DebugScreenText
    • Instance.DebugLine
    • Instance.DebugBox
    • Instance.DebugSphere
    • Instance.EntFireAtName
    • Instance.EntFireAtTarget
    • Entity.Teleport
  • zmieniono wszystkie wywołania zwrotne, by akceptowały pojedynczy obiekt zwracający wszystkie parametry
  • dodano Instance.OnScriptReload
  • wycofano Instance.OnReload i Instance.OnBeforeReload
  • dodano Instance.TraceLine
  • dodano Instance.TraceSphere
  • dodano Instance.TraceBox
  • dodano Instance.TraceBullet
  • wycofano Instance.GetTraceHit
  • dodano Instance.OnPlayerReset
  • dodano Instance.OnBeforePlayerDamage
  • dodano Instance.OnPlayerDamage
  • dodano Instance.OnPlayerJump
  • dodano Instance.OnPlayerLand
  • dodano Instance.OnGunReload
  • dodano Instance.OnBulletImpact
  • dodano Instance.OnPlayerPing
  • dodano Instance.OnGrenadeBounce
  • dodano Instance.OnKnifeAttack
  • dodano Instance.IsFreezePeriod
  • dodano Entity.GetOwner
  • dodano Entity.SetOwner
  • dodano Entity.GetParent
  • dodano Entity.SetParent
  • dodano Entity.IsAlive
  • dodano Entity.IsWorld
  • dodano Entity.TakeDamage
  • dodano CSPlayerPawn.DropWeapon
  • dodano CSWeaponData.GetDamage
  • dodano CSWeaponData.GetRange
  • dodano CSWeaponData.GetRangeModifier
  • dodano CSWeaponData.GetPenetration