League of Legends

Przedsezon zawitał na serwery LoL-a – opis patcha 6.22

Przedwczoraj zakończył się sezon rankingowy League of Legends. Przed nami okres przedsezonu, w którym będziemy mogli przetestować nowości, jakie Riot Games zdecydował się wprowadzić w sezonie 2017. Zmian w rozgrywce jest wiele, a niektóre z nich już opisywaliśmy – między innymi aktualizację specjalizacji oraz zmiany w umiejętnościach asasynów. Jednak to zaledwie początek nowości, które niesie ze sobą okres między sezonami. Wszystkie innowacje możemy już śmiało testować – wczoraj w nocy na serwerach pojawił się pierwszy patch przedsezonowy oznaczony numerem 6.22.

Bohaterowie

Zacznijmy od aktualizacji asasynów. Chociaż prezentowaliśmy już niektóre zmiany w działalności między innymi Katariny, Talona czy Rengara, to zmiany dotknęły również innych czempionów. W przypadku Fizza wzmocniono kilka jego umiejętności oraz zredukowano ich czas odnowienia oraz koszt many. Jednak największą zmianą jest ultimate – od teraz jego rekin przywołany z Mącenia Wody (R) będzie tym większy, im dalej została rzucona umiejętność.

Kolejnym zmienionym czempionem jest Kha’Zix. Osoby grające nim jeszcze bardziej będą musiały koncentrować się na wyłapywaniu osamotnionych celów, bowiem zarówno Zakosztuj Ich Strachu (Q), jak i Kolec Pustki (W) będą bardziej skuteczne właśnie wobec odizolowanych bohaterów. O innych zmianach w umiejętnościach asasynów możecie poczytać pod tym adresem.

Niewidzialność

W przedsezonie będziemy mieli do czynienia z totalnie zmodyfikowanym pojęciem ukrycia się czempionów. Ukrywanie się może oznaczać od teraz kamuflaż lub niewidzialność. Pierwszy z nich trwa dłużej, ale łatwo jest go wykryć przez zbliżenie się do czempiona lub wieży oraz dzięki Totemom Kontroli (o których później). Niewidzialność jest krótkotrwała, ale wykryć ją potrafią wyłącznie wieże. Walka z Wukongiem, Akali lub innymi bohaterami posiadającymi zdolność chowania się będzie od teraz znacznie bardziej ryzykowna na otwartym terenie. Wykrycie wrogich niewidzialnych jednostek umożliwia migotanie. Pozwala ono określić, gdzie znajduje się niewidzialny przeciwnik, gdy trafimy go jakąś umiejętnością.

Problemem z niewidzialnością było dotychczas łatwe wykrywanie przy pomocy Totemów Wizji. Aby uniknąć sytuacji, w której niewidzialni bohaterowie zostaliby szybko zdemaskowani, zmieniono Totemy Wizji w Totemy Kontroli. Nowe wardy co prawda nie wykrywają niewidzialności czempionów, ale mogą odnaleźć zakamuflowanych bohaterów, negują wizję zapewnioną przez wrogie Totemy Widzenia oraz neutralizują wszelkie niewidzialne pułapki w ich zasięgu. Każdy gracz może postawić zaledwie jeden ward tego typu na mapie.

Dżungla

Jedną z większych nowości jest wprowadzenie roślin na mapie. Są ich trzy typy – Wybuchowa Szyszka, Rozkwit Wróżbity oraz Miodowy Owoc. Pierwszy z nich, Wybuchowa Szyszka po zniszczeniu odrzuca wszystkie pobliskie jednostki – łącznie z aktywującym go czempionem. Rozkwit Wróżbity po aktywowaniu zapewnia wizję na sporym obszarze w kierunku przeciwnym do bohatera, który zniszczył tę roślinę. Miodowy Owoc rośnie tylko w rzece, a zniszczenie go sprawia, że na ziemi pojawiają się owoce, które po zjedzeniu przywracają zdrowie. Poniżej prezentujemy miejsca na mapie, gdzie możecie znaleźć poszczególne owoce. Czerwone kropki oznaczają Wybuchowe Szyszki, niebieskie Rozkwity Wróżbity, a zielone paski – Miodowe Owoce.

Sporo zmian pojawiło się również w obozach bestii w dżungli. Przede wszystkim po użyciu Porażenia na którymś z większych stworów nie otrzymujemy już wzmocnienia (co może przypomnieć poprzednie sezony). Jedynymi pozostałymi wzmocnieniami są te po zabiciu Czerwony Krzewogrzbieta oraz Niebieskiego Strażnika (co może przypomnieć poprzednie sezony jeszcze bardziej). Każda zesmite’owana bestia od teraz przywraca również zdrowie, co ma duże znaczenie w początkowej fazie gry. Więcej zmian, jakie pojawiły się na Summoner’s Rift znajdziecie tutaj.

Przedmioty

Oprócz wielu modyfikacji pojawiły się dwa nowe itemy – jeden dla wspierających magicznych, drugi dla wspierających grających tankami. Pierwszy z nich to Odkupienie. Poza statystykami gwarantującymi lepszą regenerację many oraz zdrowia i szybkość odnawiania się umiejętności, Odkupienie ma zdolność aktywną – po 2,5 sekundy na dużym obszarze przywraca zdrowie sojusznikom oraz zadaje obrażenia wrogom. Co ciekawe, można go użyć również po śmierci.

Drugim przedmiotem dla wspierających jest Przysięga Rycerska. Zdolność aktywowana tego przedmiotu gwarantuje powiązanie z wybranym sojuszniczym bohaterem, które zapewnia dodatkowy pancerz i prędkość ruchu przy poruszaniu się w kierunku sojusznika. Jeśli ktoś zada obrażenia wybranemu czempionowi, 12% z nich zostanie przekazane posiadaczowi Przysięgi Rycerskiej. Ponadto 12% łącznych obrażeń zadanych przez sojusznika zostaną zamienione w zdrowie, które zostanie przywrócone wpierającemu. Można to potraktować jako kradzież życia, tylko że zamiast nas, wrogów atakuje nasz carry.

Aktualizacja klienta League of Legends

Zwolennicy nowego wyglądu klienta gry, którzy nie mieli możliwości udziału w zamkniętych testach będą zadowoleni. W tym patchu rozpocznie się otwarta beta nowego klienta League of Legends, jednak trzeba będzie na nią nieco poczekać. Najpierw w ramach dalszych testów pojawi się na serwerach Oceanii, a następnie będzie implementowana na inne serwery.

Jeśli chcecie poznać wszystkie zmiany i nowości, jakie przyniósł ze sobą patch 6.22, zapraszamy do artykułu opublikowanego na oficjalnej stronie internetowej gry.

Tagi: , , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Dennis nie wystąpi w fazie grupowej ELEAGUE

Ostatnie tygodnie były niezwykle emocjonujące dla wszystkich fanów Fnatic. Oczywiście, wszystko z powodu przetasowań personalnych, które kompletnie od...