Minionej nocy na serwery League of Legends trafił kolejny patch. Ten oznaczony został numerkiem 4.17 i wprowadza niewiele zmian w balansie gry. Tym razem zaimplementowane zostały między innymi nowe odsłony takich bohaterów jak Viktor i Soraka. Sporo postaci otrzymało także aktualizację tekstur. Ponadto, zmiany dotknęły gier rankignowych oraz naprawiono błędy występujące w nowym patcherze.

Bohaterowie
Viktor Viktor przeszedł aktualizację rozgrywki oraz tekstur i otrzymał wspaniały nowy portret!
Soraka Soraka otrzymała aktualizację rozgrywki!
Cassiopeia Wiemy, że Cass nie radzi sobie zbyt dobrze na normalnych serwerach, ale też nie chcemy działać zbyt gwałtownie, gdy gracze uczą się gry danym bohaterem, a potem ten bohater niszczy wszystkich (*ekhm* Kassadin *ekhm*). Ale możemy trochę pomóc Cass, obserwując, jak gracze sięgają po nią coraz częściej. Do tej rozmowy możemy wrócić w następnym patchu!

Ogólne
PODSTAWOWA MANA 300 pkt. ⇒ 330 pkt.
PRZYROST PUNKTÓW MANY CO POZIOM +50 pkt. ⇒ +60 pkt.

Q – Trujący Wybuch
SKALOWANIE Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI 0,35 ⇒ 0,45

E – Podwójny Kieł
NAPRAWA O 28,6% Podwójny Kieł teraz prawidłowo resetuje swój czas odnowienia do 0,7 sek. ⇒ 0,5 sek., zgodnie z opisem.
Ezreal W patchu 4.16 naprawiliśmy kilka występujących błędów w animacjach Cybernetycznego Ezreala. Zapomnieliśmy umieścić to w poprzednim opisie patcha!

Cybernetyczny Ezreal
DZIAŁO PRZYGOTOWANE Poprawiono animacje ataków i Mistycznego Strzału Cybernetycznego Ezreala
Garen Obecnie Garen kręci się wokół umiejętności podbiegania do innych w groźny sposób, ale ponieważ mamy kilka postaci, które robią to samo, postanowiliśmy dać mu coś wyjątkowego. Te wzmocnienia naprawdę umacniają pozycję Garena jako wytrzymałego gościa z mieczem, który może nie przejmować się drobnymi obrażeniami – oczywiście jeżeli uda mu się znaleźć chwilę na odpoczynek (to kolejny powód do chowania się w zaroślach!). Można powiedzieć, że czyni go to bardziej wytrwałym. Nie byłoby to błędem.

Bierna – Wytrwałość NOWOŚĆ - WASZA BADZIEWNA BROŃ JEST BEZUŻYTECZNA Wytrwałość nie jest już przerywana przez niepotężne potwory na poziomie 11 i wyższych.
REGENERACJA ZDROWIA 0,4% maksymalnego zdrowia co sekundę na wszystkich poziomach ⇒ 0,4% / 0,8% / 2,0% maksymalnego zdrowia co sekundę na poziomach 1/11/16
CZAS ODNOWIENIA 9 sekund na wszystkich poziomach ⇒ 9/6/4 sek. na poziomach 1/11/16
Heimerdinger Jeden z graczy zwrócił uwagę, że Heimerdinger (i Karma) musi użyć dwóch umiejętności, aby skorzystać ze wzmocnienia, co odrobinę opóźnia jego zdolność do odpowiedzenia atakiem w intensywnych sytuacjach. Dzięki tej zmianie Heimer będzie mógł użyć ULEPSZENIA! znajdując się pod wpływem efektów ograniczenia kontroli, dzięki czemu będzie mógł natychmiast przystąpić do demolki, gdy dojdzie do siebie. Jest to powtórzone poniżej.

R – ULEPSZENIE!
NOWOŚĆ - LICZY SIĘ KAŻDA SEKUNDA ULEPSZENIE! może być użyte, gdy Heimer znajduje się pod wpływem efektów ograniczenia kontroli.
Karma Jeden z graczy zwrócił uwagę, że Karma (i Heimerdinger) musi użyć dwóch umiejętności, aby skorzystać ze wzmocnienia, co odrobinę opóźnia jej zdolność do odpowiedzenia atakiem w intensywnych sytuacjach. Dzięki tej zmianie Karma będzie mogła użyć Mantry znajdując się pod wpływem efektów ograniczenia kontroli, dzięki czemu będzie mogła natychmiast przystąpić do demolki, gdy dojdzie do siebie. Jest to powtórzone powyżej.

Q – Rozbłysk Duszy
WYBUCHOWE ODEJŚCIE Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt ziemny Rozbłysku Duszy znikał, gdy Karma zginęła.

R – Mantra NOWOŚĆ - LICZY SIĘ KAŻDA SEKUNDA Mantra może być użyta, gdy Karma znajduje się pod wpływem efektów ograniczenia kontroli.
LeBlanc Od chwili, gdy usunęliśmy uciszenie z arsenału LeBlanc w patchu 4.10, nie była w najlepszej formie. Zamiast wzmacniać jej obrażenia (ależ to byłoby zabawne), postanowiliśmy poszukać lepszych sposobów na zwiększenie jej siły, na przykład podkreślając jej zwodniczy styl.

Bierna – Lustrzany Obraz NOWOŚĆ - TERAZ MNIE WIDZICIE LeBlanc tworzy klona po zakończeniu efektu niewidzialności ⇒ natychmiast.
NOWOŚĆ - A TERAZ NIE LeBlanc i jej klon pozostają w ukryciu, dopóki drugie z nich pozostaje niewidzialne (wyjście z niewidzialności przez jedno powoduje wyjście z niewidzialności przez drugie)
CZAS TRWANIA NIEWIDZIALNOŚCI 0,5 sekundy ⇒ 1 sekunda.

W – Zniekształcenie
MIASTO UNIKÓW LeBlanc ma teraz 3 sekundy ⇒ 4 sekundy na powrót do miejsca użycia
Maokai Maokai obecnie szaleje w górnej alei, głównie ze względu na jego zdolność do wymiany obrażeń z większością przeciwników, których tam napotka. R Maokaia i tak jest niezwykle potężną umiejętnością podczas walk drużynowych, więc doszliśmy do wniosku, że nie powinno zadawać tyle obrażeń.

R – Wir Zemsty
MAKSYMALNE PRZECHOWYWANE OBRAŻENIA 200/250/300 pkt. >> 100/150/200 pkt. (podstawowe obrażenia pozostają 100/150/200 pkt.)
Miss Fortune Szybki Krok Miss Fortune zawsze miał być przerywany przez obrażenia (i opis o tym mówi), ale od jakiegoś czasu zaczęły na niego działać efekty ograniczenia kontroli, które nie zadają obrażeń (jak Uwiąd Nasusa, Fanaberia Lulu lub... aura Mroźnego Serca (sorki!)). Naprawiliśmy to.

ierna – Szybki Krok
KROK ZA KROKIEM Szybki Krok nie jest przerywany przez efekty, które nie zadają obrażeń.
Nautilus Zrobiliśmy już to z Vayne, Poppy i Gnarem i zdaliśmy sobie sprawę, że Nautilus powinien być w stanie robić to samo (niektórzy gracze dali nam o tym znać! Dzięki!)

Q – Zakotwiczenie NOWOŚĆ - MORSKIE RÓWNOUPRAWNIENIE Nautilus może teraz przyciągać się do terenu utworzonego przez graczy (np. Kolumna Trundle'a, Kataklizm Jarvana, Krystalizacja Anivii).
Nidalee Jako osoba świetnie nękająca w alei, Nidalee może bardzo szybko osłabić wroga, a następnie urwać mu twarz, jako wielki kot. Uważamy, że fajną sprawą jest to, że Nidalee może kupować dwa rodzaje przedmiotów (obrażenia od ataku i moc umiejętności), ale jasne jest, że przedmioty z obrażeniami od ataku czynią ją znacznie silniejszą, zwłaszcza, że potrafi zadać olbrzymie obrażenia, bez trafienia oszczepem/pułapką. Naszym celem jest wprowadzenie trochę równości między obiema statystykami, jednocześnie zmniejszając niesamowitą siłę Nidalee, gdy skupia się na obrażeniach od ataku.

Ogólne
PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU 52,5 pkt. ⇒ 47,5 pkt.
PODSTAWOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 0,67 pkt. ⇒ 0,638 pkt.

Q – Dobijanie
MINIMALNE SKALOWANIE OBRAŻEŃ OD ATAKU 1,0 ⇒ 0,75
MAKSYMALNE SKALOWANIE OBRAŻEŃ OD ATAKU 2,5 ⇒ 1,875
MINIMALNE SKALOWANIE Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI 0,24 ⇒ 0,36
MAKSYMALNE SKALOWANIE Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI 0,60 ⇒ 0,90

W – Sus
NOWOŚĆ - LATAJĄCE KOCIE POCISKI Sus resetuje swój czas odnowienia do 1,5 sekundy, jeżeli Nidalee skoczy na Ofiarę.
KOCIE RESETOWANIE Zabicie jednostki zmniejsza czas odnowienia Susa do 1,0 sekundy ⇒ 1,5 sekundy
NOWOŚĆ - ODNAWIALNA PUMA Umiejętności, które skracają czas odnowienia Susa działają w połączeniu ze skróceniem czasu odnowienia Nidalee (więc przy 40% skrócenia czasu odnowienia Sus na Ofiarę zostaje skrócony do 0,9 sekundy, zamiast do 1,5 sekundy).

E – Zamach
USUNIĘTO - BEZZAMACHOWO Zamach nie wpływa już na czas odnowienia Susa, gdy zostanie użyty na Ofierze.
Rammus To niewielkie wzmocnienie sprawia, że gdy Rammus użyje Kuli Mocy, aby przerwać Kulę Obronną (lub vice versa), przez 1 sekundę wzmocnienia będą się pokrywały, zamiast natychmiast zastąpić jeden drugim.

Q – Kula Mocy
OKEJ Gdy korzysta z Kuli Mocy, Rammus przerywa tę umiejętność natychmiast ⇒ 1 sekundę po użyciu Kuli Obronnej.

W – Kula Obronna
OKEJ Gdy korzysta z Kuli Obronnej, Rammus przerywa tę umiejętność natychmiast ⇒ 1 sekundę po użyciu Kuli Mocy.
Sona Gdy robiliśmy porządki w kodzie Sony, przez pomyłkę zmniejszyliśmy zasięg Hymnu Odwagi. Już to naprawiliśmy Przepraszamy!

Q – Hymn Odwagi
OSTRE DŹWIĘKI Naprawiono błąd, który sprawiał, że zasięg Hymnu Odwagi był krótszy, niż zamierzano.
Talun Teraz, gdy zmodyfikowaliśmy zadających duże obrażenia i trudnych do skontrowania zabójców (hej, LeBlanc), Talon jest następny w kolejce. Celem tej zmiany nie jest całkowite osłabienie Talona (mimo że wiemy, że poważnie osłabi to jego zdolność do walki w alei z niektórymi bohaterami), ale zmniejszenie poziomu frustracji, gdy gra się przeciwko niemu. Zdolność Talona do zniszczenia wybranego celu, który nie ma w tej sprawie nic do powiedzenia (dosłownie) w środkowej i późnej fazie gry jest niezwykle trudna do zbalansowania – zwłaszcza, że zajęliśmy się innymi umiejętnościami trudnymi do skontrowania, jak Pieczęć Ciszy LeBlanc. Oznacza to, że nazwa Po Gardle średnio pasuje do działania umiejętności, ale nazwanie jej Po Kostkach nie brzmi wybitnie. Zajmiemy się tym.

Q – Noxiańska Dyplomacja
METAFORA POLITYKI Animacja Noxiańskiej Dyplomacji jest teraz trochę szybsza (aby wydawała się potężniejsza). Sama rozgrywka pozostała bez zmian.

E – Po Gardle
USUNIĘTO - KIEPSKI CEL, TALONIE Po Gardle nie ucisza już celu.
NOWOŚĆ - PO KOSTKACH Po Gardle spowalnia teraz cel o 99% na 0,25 sekundy (to wystarczy na trafienie jednym atakiem wzmocnionym Litością).

R – Napaść z Cienia
NOWOŚĆ - LŚNIĄCA UCIECZKA Napaść z Cienia posiada teraz efekty cząsteczkowe oznaczające, że Talon jest przyspieszony.
Tristana Jako świetnie skalująca się strzelczyni porównywalna z postaciami takimi jak Koggles czy Vayne, Tristana potrzebuje odpowiedniej słabości, ze względu na swój potencjał. Mówiąc krótko: ta zmiana nie rozwiąże problemu całkowicie, ale chcieliśmy stworzyć więcej okazji przeciwko Tristanie we wczesnej i środkowej fazie gry, podczas gdy my przyglądamy się jej dalej.

R – Niszczący Strzał
CZAS ODNOWIENIA 60 sekund na wszystkich poziomach ⇒ 100/85/70 sekund
Yasuo Jest to dość nieszkodliwa naprawa błędu dla Yasuo, ale chcieliśmy porozmawiać o uwielbianym przez wszystkich (jako cel banowania) wietrznym szermierzu. Uważamy, że Yasuo jest w odpowiednim miejscu, jeżeli chodzi o rozgrywkę i wpasowanie, ale jest możliwe, że jest odrobinę zbyt silny, jak na to, co wnosi do gry. Obecnie przyglądamy się sposobom na wprowadzenie odpowiednich sposobów kontrowania Yasuo, ale chcieliśmy dać wam znać, że wiemy o jego sile.

Q – Nawałnica Stali
NIEWINNA POPRAWKA BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że czas odnowienia Nawałnicy Stali był odrobinę zbyt krótki przy użyciu kombinacji E-Q przy dużej prędkości ataku.
Zilean To zmiana dla... PRZEJRZYSTOŚCI!

R – Chronoskok
POTRZEBUJEMY WIĘCEJ CZASU Rozmiar efektu graficznego (obracające się klepsydry) został zwiększony o 50%.
Masowa zmiana tekstur (część 1) Następujące tekstury zostały zaktualizowane: Ahri, Akali, Ashe, Corki, Fiora, Galio, Graves, LeBlanc, Leona, Nautilus, Orianna, Xerath.
   
Przedmioty
Eliksir Geniuszu, Waleczności;Śluz Światła, Gniewu Przed tym patchem Eliksiry i Śluzy tylko „sprawdzały” poziom postaci, zanim przyznały statystyki. Jeżeli postać zyskała poziom, gdy były aktywne, nie skalowały one swoich statystyk. Naprawiliśmy to.

INTELIGENTNE ZAOPATRZENIE Wzmocnienia statystyk Eliksirów i Śluzów zwiększają się wraz z awansem bohatera na wyższy poziom.
   
Dominion
Czasy odrodzenia NIE NAZYWAJCIE TEGO POWROTEM DO GRY Skrócenie czasów odrodzenia zaczyna być aktywne, gdy różnica w punktach jest większa, niż 50.
   
Aktualizacje rankingowe
Krąg Mistrzowski Gdy wprowadziliśmy Krąg Mistrzowski, usunęliśmy stabilizację z Diamentu 1. Jednym z niezamierzonych efektów było to, że gracze, którzy trafili do Kręgu Mistrzowskiego dzięki serii zwycięstw, otrzymywali poważne kary PL, jeżeli spadli do Diamentu. Ten nowy limit utraty PL ma na celu złagodzenie doświadczeń, w czasie, gdy gracze próbują się dostać – i pozostać – do Kręgu Mistrzowskiego.

NOWOŚĆ - LIMIT UTRATY PL Gracze, którzy szybko spadną do Diamentu 1 po awansie do Kręgu Mistrzowskiego zachowują teraz co najmniej 50 PL.
Spadek rankingowy Spadek rankingowy ma zapewnić, że tylko najlepsi aktywni gracze utrzymają pozycję w sezonie. Podczas gdy ma to sens w najwyższych Kręgach, narzuca to dużo stresu na resztę rankingu. Z tego powodu usunęliśmy spadek w Srebrze i Złocie (Brąz już posiada immunitet – naprawiliśmy błąd, który sprawiał, że nie działało to przy serii promocyjnej).

NOWOŚĆ - WYGODA Gracze w Srebrze i Złocie mają immunitet na spadek.
NAPRAWA BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze z Brązu, którzy stali się nieaktywni podczas serii promocyjnej wypadali z niej.
Rankingowa gra w duecie Po krótkiej przerwie od ostatniego patcha, ze względu na niewielki błąd, ponownie uruchamiamy ogranicznik, który uniemożliwia graczom rankingowym w duecie na wspólną grę z kimś, kto jest więcej niż pełen Krąg nad lub pod nimi.
Ograniczenia gier rankingowych Niedawno pisaliśmy o kilku nowościach wprowadzanych do gry rankingowej, które mają zachęcić do pozytywnego zachowania.
   
Sugerowani gracze
  UŁATWIENIE GRUPOWANIA Lista sugerowanych graczy w poczekalniach poleca teraz znajomych, którzy obecnie są zalogowani i mogą grać.
   
Naprawione błędy
 
  • Medalion Nomada pojawia się teraz prawidłowo w kategorii „Inne przedmioty wpływające na ruch”. 
  • W związku z poprzednimi zmianami, Reliktowa Tarcza i jej ulepszenia nie niszczą już pudełek Shaco. 
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Śluz Światła usuwał skrócenie czasu odnowienia, gdy przestawał działać. 
  • Naprawiono szereg błędów patchera. 
  • Naprawiono błąd z przewijaniem dotykowym w patcherze na Macu. 
  • Gracze nie tracą dostępu do narzędzi naprawiających patchera, gdy zamknął menu przyciskiem „x”.