Początek 2021 roku przyniósł polskiemu Counter-Strike'owi szuflę transferową, która dotknęła niemalże wszystkie rodzime ekipy i która była kolejnym w ostatnich latach wydarzeniem mającym z powrotem przybliżyć biało-czerwonych do rywalizacji z najlepszymi. W połowie kwietnia, a zatem około trzy miesiące po pierwszych potwierdzonych roszadach kadrowych, wymiernych efektów (jeszcze?) nie widać. Owszem, tu i ówdzie pojawiły się już przebłyski formy zwiastujące lepsze czasy, ale w gruncie rzeczy oznacza to utrzymanie statusu quo z 2019 czy 2020 roku – o kroku naprzód moglibyśmy mówić, gdyby któryś z naszych eksportowych zespołów prezentował zabójczą skuteczność na zapleczu europejskiej czołówki i jednocześnie regularnie pukał piętro wyżej. A do tego nadal daleka droga, choć z drugiej strony po tak twardym resecie, na jakie zdecydowały się np. x-kom AGO czy Anonymo Esports – a zatem drużyny, w których pokładane są największe nadzieje – trudno było spodziewać się natychmiastowego pasma sukcesów. Dlatego też na razie za wcześnie jeszcze na definitywne osądy – na nie moim zdaniem czas przyjdzie wraz z końcem czerwca, gdy zwieńczony zostanie niezwykle istotny cykl kwalifikacji do prestiżowych imprez.
Powyższy wstęp w połączeniu z tytułem tego tekstu zapewne mógł wprowadzić was w pewne zakłopotanie, drodzy Czytelnicy. Skoro wstrzymuję się z oceną przebiegu ostatnich tygodni, to gdzie tu jest przestrzeń na merytoryczną treść? Ano owym mięchem będą numerki. Ruszamy ze statystycznym podsumowaniem poczynań uczestników karuzeli transferowej – od styczniowych bądź lutowych zmian personalnych aż do teraźniejszości. Na pierwszy ogień Izako Boars, po zakończeniu ESEA Premier odwiedzimy Anonimowych, Jastrzębie i MAD DOG'S PACT, a na koniec, za kilka tygodni, przyjrzymy się Wiśle All iN! Games Kraków oraz Illuminar Gaming, które nieco później skompletowały swoje składy.
Powtórzę raz jeszcze: ja prezentuję liczby, wnioski tym razem pozostawiam wam. Obyśmy za rok czy dwa, wracając do przynajmniej jednego z zapowiedzianych sprawozdań, mogli z uśmiechem na ustach powiedzieć: "Tak zaczęła się piękna historia".
Kto, kiedy i za kogo?
|
|||||||||
|
Przyszli |
Odeszli |
|
Daniel „STOMP” Płomiński | Piotr "avis" Świerzyna | |
Michał „mono” Gabszewicz | Konrad "EXUS" Jeńczeń |
Wyniki Izako Boars
Rozgrywki | Miejsce | Bilans spotkań | Bilans map | |
Snow Sweet Snow 1 | 9-12. | 8-3 | 18-11 | |
European Development Championship 2 | 9-12. | 2-1 | 2-4 | |
ESEA Cash Cup 5 | 3-4. | 0-1 | 0-2 | |
polskie kwalifikacje do Fantasyexpo Cup | 3-4. (brak awansu) | 2-2 | 2-3 | |
Snow Sweet Snow 3 | 37-44. | 0-2 | 1-4 | |
otwarte kwalifikacje do EDC 3 | 9-16. (brak awansu) | 3-1 | 3-2 | |
otwarte kwalifikacje do REPUBLEAGUE 1 | 2. (brak awansu) | 6-1 | 8-3 | |
ESEA Advanced | 1. (awans do ESEA Premier) | 18-3 (1 wygrana walkowerem) | 23-5 (1 wygrana walkowerem) | |
Polska Liga Esportowa | trwa | 2-0 | 4-2 | |
ESL Mistrzostwa Polski | trwa | 7-2-3 | 7-2-3 | |
Spring Sweet Spring 1 | trwa | 2-0 | 4-2 | |
Łącznie | 50-2-17 | 72-2-41 |
Całkowite statystyki graczy Izako Boars
TOAO |
Szejn |
siuhy |
STOMP |
mono |
|
Bez otwartych kwalifikacji | |||||
Fragi | 1698 | 1974 | 1934 | 1813 | 1668 |
Zgony | 1744 | 1765 | 1855 | 1614 | 1611 |
K/D Ratio | 0,97 | 1,12 | 1,04 | 1,12 | 1,04 |
Łącznie z otwartymi kwalifikacjami | |||||
Fragi | 1937 | 2300 | 2149 | 2080 | 1923 |
Zgony | 1972 | 1976 | 2052 | 1842 | 1822 |
K/D Ratio | 0,98 | 1,16 | 1,05 | 1,13 | 1,06 |
K/D ratio graczy z podziałem na rozgrywki
Daniel "STOMP" Płomiński | 1,08 | 0,83 | 1,13 | 1,06 | 0,94 | 1,36 | 1,11 | 1,39 | 1,22 | 0,91 | 1,30 |
Mateusz "TOAO" Zawistowski | 0,88 | 0,88 | 0,76 | 0,94 | 0,98 | 0,95 | 1,08 | 1,16 | 0,84 | 1,08 | 0,92 |
Kamil "siuhy" Szkaradek | 0,99 | 0,94 | 0,81 | 1,03 | 0,89 | grał Hyper | 1,09 | 1,21 | 0,92 | 1,05 | 1,08 |
Hubert "Szejn" Światły | 1,11 | 1,08 | 0,95 | 1,15 | 0,94 | 1,28 | 1,30 | 1,21 | 1,27 | 1,02 | 1,07 |
Michał "mono" Gabszewicz | 1,05 | 0,94 | 1,08 | 1,01 | 0,82 | 1,07 | 1,26 | 1,17 | 1,00 | 0,93 | 1,07 |
Izako Boars w rankingach
Obecne miejsce | Najwyższe miejsce | ||
HLTV.org | HLTV.org | ||
3. | 63. | 1. | 42. |
Wykorzystano dane z serwisu HLTV, platform ESEA oraz FACEIT i redakcyjnych baz danych.
Ze względu na brak danych w statystykach indywidualnych zawodników nie uwzględniono jednej mapy w otwartych kwalifikacjach do European Development Championship 3.
Wszystkie materiały z cyklu "Krajobraz po szufli CS:GO" dostępne będą tutaj.
Śledź autora na Twitterze – Marcin Gabren |