Znane kluby, znani piłkarze i... odpowiednik FUT-a?

O samej grze wiemy już od pewnego czasu. Wydawca bowiem nie szczędzi środków na akcję promocyjną, czego efektami są współprace z kilkoma znanymi klubami piłkarskimi, takimi jak AS Monaco, Borussia Mönchengladbach, Sporting CP czy też West Ham United. Ale na tym nie koniec, bo ciekawie jest również w kwestii piłkarzy, którzy zostali ambasadorami UFL. W tym gronie znajdziemy m.in. Romelu Lukaku, Kevina De Bruyne, a teraz potwierdzono również angaż Cristiano Ronaldo. A warto pamiętać, że nadal mówimy tutaj o tytule, który ma nam zostać udostępniony w ramach formuły free to play, którą zastosowano już przy okazji wspomnianego eFootball.

Samo UFL powstaje na silniku Unreal Engine i ma zaoferować kilka różnych trybów, w jakich będzie można rywalizować na wirtualnych boiskach – i to zarówno online, jak i offline. Na gameplayu, który twórcy zaprezentowali przy okazji zorganizowanego przez siebie pokazu, widzimy też elementy interfejsu sugerujące, iż monetyzacja w grze polegać będzie prawdopodobnie na sprzedaży przepustek, które tutaj nosić będą nazwę "Team Passa". W związku z tym nie dziwi też segment wyzwań oraz zadań, bo to prawdopodobnie m.in. one pomagać nam będą w nabijaniu kolejnych poziomów owej przepustki. Wygląda też na to, że w produkcji pojawi się tryb jak żywo przypominający FIFA Ultimate Team, aczkolwiek to tylko przypuszczenia związane chociażby z jego wizualnym podobieństwem.

Co warte wspomnienia, zgodnie z zapowiedziami deweloperów UFL znajduje się obecnie już w końcowej fazie produkcji. Mimo to nadal nie ujawniono daty premiery – tę mamy poznać dopiero wtedy, kiedy twórcy będą na to gotowi. Aczkolwiek Strikerz Inc. celują w wydanie gry jeszcze w 2022 roku.