Niedawno Grzegorz "SZPERO" Dziamałek zapoczątkował dyskusję na temat hejtu, który jest jednym z negatywnych zjawisk trawiących polski esport. Bardzo szybko słowa lidera Wisły All iN! Games Kraków zyskały poparcie wielu osób współtworzących rodzimą scenę.

Głos w tej sprawie zabrali również Filip "NEO" Kubski i Wiktor "TaZ" Wojtas, którzy nie poprzestali jednak tylko na opublikowaniu wpisów w mediach społecznościowych. Zamiast tego dwaj założyciele HONORIS postanowili zapoczątkować akcję 100% ESPORTS, 0% HATE, która ma na celu nagłośnienie problemu oraz sprowokowanie do dyskusji na jego temat. Jednocześnie w prowadzonych przez organizację mediach społecznościowych wprowadzona zostanie wzmożona moderacja, dzięki której monitorowanie zachowania użytkowników ma być bardziej skuteczne.

CZYTAJ TEŻ:
SZPERO staje w obronie mynia. „Nie wiem, ludzie, jak możecie być tak toksyczni”

Zjawisko hejtu przybiera monstrualne rozmiary i już dawno temu wymknęło się spod kontroli. Esport, z racji swojej elektronicznej, wirtualnej postaci jest szczególnie narażony na zmasowane ataki agresji, dlatego postanowiliśmy działać. Media społecznościowe to naturalny inkubator hejtu i to właśnie tam zamierzamy dusić go w zarodku – przyznał NEO. – Zaczynamy działanie od naszych własnych kanałów w social mediach i będziemy sukcesywnie starać się rozszerzać projekt na inne płaszczyzny. Liczymy na to, że pozostałe organizacje esportowe dołączą do akcji, ponieważ tylko razem, wspólnie możemy osiągnąć sukces. A będzie nim usuwanie agresywnych osób, wpisów czy innych treści, które w jakikolwiek sposób obrażają innych. Działajmy efektem skali! – wtórował mu TaZ.

Poparcie dla inicjatywy TaZa i NEO już teraz wyraził MAD DOG'S PACT i prawdopodobnie na tym się nie skończy. Wszyscy zainteresowani akcją mogą otrzymać specjalną ikonę, którą umieszczono do pobrania pod tym adresem lub którą można otrzymać drogą mailową po wysłaniu wiadomości na [email protected]. W przyszłości pojawi się również ramka, którą będzie można wykorzystać jako nakładkę na profilowe zdjęcie na Facebooku.